Tändkabel hållare

andyyg
1 mars 2009 · 2 Inlägg

Har en Renault Megane '96

Det sitter en plastbit ovanpå motorn, ungefär lika lång som motorn där man trycker fast tändkablarna från CDI'erna ner till tändstiften.

Denna plastbit sitter fast med 3 skruvar, den är bruten på 2 ställen precis där man skruvar fast den så just nu sitter den bara med 1 skruv och den börjar spricka på tredje. Hade tänkt att jag ska ta och byta den innan den går i sönder helt.

Vad jag undrar är vad denna del heter? Jag antar att det inte är något man hittar hos mekonomen eller micro så får väll ner till skroten.

Fast vad heter denna plastbit som sagt?

Tack på förhand!

mrbuggy Entreprenör
1 mars 2009 · 1 784 Inlägg

andyyg skrev:
Har en Renault Megane '96

Det sitter en plastbit ovanpå motorn, ungefär lika lång som motorn där man trycker fast tändkablarna från CDI'erna ner till tändstiften.

Denna plastbit sitter fast med 3 skruvar, den är bruten på 2 ställen precis där man skruvar fast den så just nu sitter den bara med 1 skruv och den börjar spricka på tredje. Hade tänkt att jag ska ta och byta den innan den går i sönder helt.

Vad jag undrar är vad denna del heter? Jag antar att det inte är något man hittar hos mekonomen eller micro så får väll ner till skroten.

Fast vad heter denna plastbit som sagt?

Tack på förhand!

Svaret har du ju skrivit redan själv...!

andyyg
1 mars 2009 · 2 Inlägg

Heter det helt enkelt tändkabel hållare då?

Då jag kan inte hitta delen någonstans genom att söka efter detta..

mrbuggy Entreprenör
1 mars 2009 · 1 784 Inlägg

andyyg skrev:
Heter det helt enkelt tändkabel hållare då?

Då jag kan inte hitta delen någonstans genom att söka efter detta..

Ring till VOLVO och fråga då... ;-)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang