Vart i farten idag igen, sket i svetsprimern och elda fast motorfästena. primern skulle ändå försvinna senare då jag inte har tänkt slita med skrapande av underredsmassa. finns en firma i närheten som syradoppar hela karosser och dit ska Escorten när allt är färdig svetsat, blir även ytbehandling av den då så rost kommer ja inte behöva tänka på;) nu hänger den där:) Svetsad i maskinrummet. svetsad i hjulhuset, äntligen fick man nytta av alla hål Ford satt där:rolleyes: ser jävligt stabilt ut:cool:
har även köpt på mej ett annat litet projekt:p Husaberg 650 enduro med lagerhaveri på kamaxeln, så två nya kullager så blir de bakhjuls åka igen:D bonusbild min gammla Husaberg 650 Super Motard:p Good times:rolleyes:
Blitt gjort lite småsaker med bilen men inget större.... har däremot fått ordnat lite annat kul:) numer är det varmgarage:D aldrig mer gå ut till garage med minusgrader:p ny rolig ide till drivlinan, sätta bakdiffen fram och ha en rwd-diff bak så borde det hålla ihop.
största nyheten:
Nu är det fräs i garaget:D har ingen aning om va de e för märke men den e full i j...a tumgängor och de tycker vi inte om... men den funkar fint, e glappfri och den var billig:D
Nu blir de till att bygga om lite i buren... pratade med Poppo från KBT-Safety och han var inte riktigt överens med min SBF gubbe om hur en bur ska se ut:/ som Poppo sa "de flesta på SBF gördet som en extragrej jag bygger burar på heltid" sen var jag övertygad:P blir inte massa att ändra men däremot ploppa de in andra dyra idéer i huvudet så de kan bli en WRC-bakvagn framöver:rolleyes: röda visar hur det ska bli.
Hi im från Irland hittade den här på en Google-sökning Escort Cosworth Störtbåge jag skulle vara på ett liknande projekt skulle vilja säga stora arbete ni har gjort.
Hi im från Irland hittade den här på en Google-sökning Escort Cosworth Störtbåge jag skulle vara på ett liknande projekt skulle vilja säga stora arbete ni har gjort.
HI Awsome to have Irisch fans;) yeah i have put a lott of hours into it:D