Trasig topppackning?

Hybriden
5 mars 2009 · 677 Inlägg

Tjenare

Nu när våren här så tänkte jag att jag skulle starta bilen, allt gick bra tills jag kollade avgaserna.... blev helt hypokondrisk och och tänkte först för mig själv att röken måste försvinna, men det gjorde den inte. Jag hade bilen på tomgång runt en timme och det slutade aldrig ryka, var lite ojämt i bland väldigt lite o i bland lite mer.

Sen när man gasade så öste det ut vit rök, första tanken var jahap... nu har bilen bestämt sig för att jävlas igen. Men det finns inget tryck i expansionkärlet? var kanske 3 bubblor eller något, avgaserna kändes varma och lite smått fuktiga men inget vatten försvinner ? sen kollade jag oljan och såg inget markbart där, ingen sagge varken i locket eller stickan.

Har precis satt ihop en massa och vill verkligen inte ha en BHG nu  är det bara jag som är hypokondrisk av mig eller?

engolf
5 mars 2009 · 3 235 Inlägg

Har den stått hela vintern?

Kanske är bara kondensen i avgasröret som fördampar.
Kör den riktigt varm, inte bara på tomgång och se om röken försvinner.
Brukar vara en del vitrök på bilar som har stått en stund.

Startade upp min gamla bil häromdagen, och den stod i tre veckor ute i snö och regn. Startade fint, men var en del tjock vit rök de första minuterna tills den blev varm.

Hybriden
6 mars 2009 · 677 Inlägg

Japp, stått hela vintern

Jo tänkte det först men då tycker man att det borde försvinna efter 60 min på tomgång?

Får dra ut o sladda lite då o se om det försviner

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang