740 gl-90 tankmätaren/trippmätaren/Motortempmätaren funkar inte

VolvoHolm
5 mars 2009 · 15 Inlägg

Tjena, Bensin mätaren funkar lite som den vill , den hoppar fram och tillbaka och ibland ligger den på fullt och ibland inget alls, tempmätaren ligger på röda sträcket hela tiden , Alltså inget temp alls, och  tripp mätaren funkar lite som den vill , ibland funkar den och ibland inte . :S jag förstår mig inte på den . Tacksam för svar smilesmilesmile

PHrnfeldt Sheik Yerbouti
6 mars 2009 · 1 899 Inlägg

Bensinmätaren är ett klassiskt fel på 740. Tempmätaren brukar ligga i botten om givaren ger sej, mest troligt är att du har för lite vatten i kylaren. Trippmätaren, vettefan varför den har gett sej, men de händer då och då att hastihetsmätarna ger upp..

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Melker_elk Blyfot och motor dödare
7 mars 2009 · 388 Inlägg

VolvoHolm skrev:
Tjena, Bensin mätaren funkar lite som den vill , den hoppar fram och tillbaka och ibland ligger den på fullt och ibland inget alls, tempmätaren ligger på röda sträcket hela tiden , Alltså inget temp alls, och  tripp mätaren funkar lite som den vill , ibland funkar den och ibland inte . :S jag förstår mig inte på den . Tacksam för svar smilesmilesmile

det är ett känt fel att instrumenten ger sig.
men försäkerhets skull så skruva dän å rengör med elektronik sprej på kontakterna det kan hjälpa men mest troligt inte.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...
VolvoHolm
9 mars 2009 · 15 Inlägg

Okejokej. testar att byta hela instrumentet smilesmile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang