Fint Mäki

men tänk på att inte spruta ut primningen fullt överallt, till alla kanter, som mitt på din baklucka. Är okej, om det är enda vägen ut på hela karossdelarna, men nu såg jag att du hade sprutat helt och hållet till mitten utav bakluckan. Helst ska man bara dimma ut kanten, istället för att göra sådär. För det är egentligen inte där primningen ska vara, är ju på vingen du har spacklat som mest..
Så har du otur så kan den där kanten synas efter du har lackat... man ser sådant direkt tyvärr.
Som sagt, säger inte detta för att vara dum eller så, har själv gjort det felet på jobbet när jag praktiserade, hehe.
Lack och plåtjobb är inga lätta grejer o få bra finish på

mycket och tänka på..
Men kämpa på! alltid kul och se vad du har för nytt att komma med

Edit: ska du gå med maskin och slipa primning, så räcker det med 400 papper oftast

ganska lätt att gå igenom primningen

Jag brukar köra för hand oftast, fast är det stora ytor så orkar man bara inte

..
Sen när man har slipat ner primningen så får du använda något att lysa med i ett normalbelyst rum, så ser du porer och där du har missat och slipat, väldigt lätt. Så man inte blir missnöjd när man lackar grejerna.
Mvh