Dodge Dart -66 Dog när jag körde och vill inte starta.

Tinowitch
11 mars 2009 · 13 Inlägg

Hej, låter säkert simpelt för er som kan. Men jag försöker lära mig så mycket som möjligt och jag kan inte förstå vad som är fel.. Körde ut bilen ur garaget i torsdags förra veckan och använde den under dagen. På kvällen när jag var på väg hem så bara dog den roll, försökte starta igen men den bara stod och hacka.. Hämtade mer bensin (vilket verkade vara ett orimligt fel då jag hade kört 4 mil på 15liter) och när jag hällt i en 5liters dunk så startade den men gick jätteorent och blev sämre och sämre tills den dog igen, efter typ en halv minut.. Och sen stod den bara och veva igen.. Startgas hjälpte inte det heller.. Så det blev bogsering hem och sen har den inte startat. Är det någon som kan hjälpa mig med tips och idéer om vad jag kan göra? Har ingen som kan hjälpa mig sad Så tusen tack på förhand!!!

Senast redigerat av Tinowitch (11 mars 2009)

--Tinowitch
Dodge Dart GT hardtop "Drutten" (1966)
Larsson_Power Saabvilde!
11 mars 2009 · 1 708 Inlägg

Hmm, om det fanns bensin i och den inte startade..och så öppnade du tanklocket och tankade..vakum i tanken? smile

God created weak gearboxes for SAAB to give the Volvo suckers a slight chance! ;)
Saab 9000 CC T16 "Lapptäcket" (1988)
blacklin3 Ugglan-racing
11 mars 2009 · 362 Inlägg

Kolla så de ens kommer fram nån bensin, sen kan du ju kolla tändstift, kablar, fördelare, rotor, m.m

How does dust taste sucker??
Tinowitch
11 mars 2009 · 13 Inlägg

blacklin3 skrev:
Kolla så de ens kommer fram nån bensin, sen kan du ju kolla tändstift, kablar, fördelare, rotor, m.m

Bensin kommer fram. Okej, ska ut och ge mig på det imorgon. Så får vi se om det hjälper mig. Tack för tipset! big_smile

--Tinowitch
Dodge Dart GT hardtop "Drutten" (1966)
blacklin3 Ugglan-racing
11 mars 2009 · 362 Inlägg

Tinowitch skrev:

blacklin3 skrev:
Kolla så de ens kommer fram nån bensin, sen kan du ju kolla tändstift, kablar, fördelare, rotor, m.m

Bensin kommer fram. Okej, ska ut och ge mig på det imorgon. Så får vi se om det hjälper mig. Tack för tipset! big_smile

Gör de.! ska bli intressant att få reda på vad felet är^^

How does dust taste sucker??
Moparboy440
11 mars 2009 · 4 682 Inlägg

saker som du kan kolla :
-Bränsletrycket, igensatt bränslefilter eller ledning.
-kompressionen.
- igensatt luftfiltet .
-hela Tändsystemet (kolla oxå färgen på stitften, kan ge en handvisning om va som e fel).
- kolla så Choken inte hängt sig.
-Vacuumläckor.
-samt kolla allmänt efter läckor och saker som "inte ser rätt ut".

cristiannilsson
11 mars 2009 · 29 Inlägg

Låter som vakumbildning i tanken! Prova att få bilen i detta tillstånd och sedan öppna tanklocket i någon minut sedan starta bilden igen. Fungerar den igen så är det vakumbildning och att byta tanklock kan vara en lösning!

Lycka till!

Mvh,
Cristian Nilsson
Tinowitch
20 mars 2009 · 13 Inlägg

Tusen tack för hjälpen. Är väldigt glad att jag har er här på garaget smile Jag körde i en flaska K-sprit igår och 25 liter bensin. Den startade som en klocka och gick underbart hela dagen. Ska byta olja och tänddelar innan säsongen sparkar igång tror jag så kommer den nog gå bra hela sommaren. Fattas bara en fin lack på den med smile puss på er go vänner smile

--Tinowitch
Dodge Dart GT hardtop "Drutten" (1966)
Kigge90
20 mars 2009 · 250 Inlägg

kul att den funka igen då ses vi på crousingarna tongue

Om något funkar skruvar genast isär kolla vad felet är :D
Volvo 960 (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang