Audi A4 1.8T -00 - Går sämre efter byte till ny LMM

nuffe I brist på annat :)
11 mars 2009 · 526 Inlägg

På senare tid har ådin börjat att gå konstigt, den tvekar och rycker vid kraftig gaspådrag så som omkörningar och kan helt plötsligt besluta sig för att hacka som tusan (~2900-3100varv).

Efter tips om LMM så kopplade jag ur den och bilen gick klockrent, som vanligt (fast inte i nödläge) så konstaterade att det troligtvis var LMM som det var fel på så beställde hem en ny från BSR och fick den idag.
Efter montering var det dags att provstarta, visst den startade och lät bra men vid gaspådrag (kraftigt) så ville den först dö (bluddrade till) innan den gav några varv. Var med om det bluddret innan när jag bytte till sportluftfilter eftersom jag inte anslutit kabeln till LMM ordentligt men nu försäkrade jag mig om att alla kablar är anslutna (trippelcheckade) men den bara bluddrar.

Så om jag drar ur LMM så går bilen i normalt läge (inte nödläge/"Limp Home") men med LMM så går det helt wacko.

Vad kan vara fel?

Fick andra tips om tändstift/tändhattar men känns inte som det är det längre?

Kan det skada motorn i längden? (har servicetid i början av april i samband med fälgbyte)

Kan tillägga att fläkten snurrar som f*n, hörs tydligt in i kupén till och från, ibland längre stunder....

Senast redigerat av nuffe (11 mars 2009)

mhp
19 april 2009 · 155 Inlägg

ngn kabel till lmm kan ha gått av vid kontaktstycket, så när du monterar kabeln så kan den inte reglera

A4 orginal till mer kreativ - :)
Snowflake
20 april 2009 · 19 Inlägg

När du bytte lmm kopplade du bort batteriet? för om man inte gör det så sparar bilen dom gammla felkoderna!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang