Ja efter att haft några bilar mellan min kära saab 900 T8 som jag blev påkörd bakifrån så har äntligen jag o sambon hittat en T16 till rätt pris för våran plånbok Såg den på blocket o 3 dagar efter så var den våran. Det är då en 900S med 141 eller 145hk som laddar 0,5 enligt laddtrycksmätaren som har installerats i bilen. Tycker den rör på sig riktigt bra för 145 kusar men turbon gör ju sitt till då laddet kommer tidigt. Denna ska finas till under våren med lite rostslipning o lackering där det behövs sen tvättas o poleras o vaxas så den blir fin. O för 5k som man gav för den tycker jag den är helt okej
Lite info dårå:
Bil: Saab 900s T16 -90
Mil: 36000 mil
Årsmodell 1990
Färg: Ljus/mörk Grå svårt o se när den är sååå skitig
Motor: T16 LTT som ger 145 hk o 0,5 bar just nu
Ljud: Mp3 stereo 4x45 W, Original fram ännu sålänge o hatthyllan hålls på med där 6x9 ska i eller några 8", i bagaget står det en stor lådan med en 12" i med ett slutsteg på. Bilder kommer på detta
Saker som ska göras under februar - Mars månad:
Montera Bränsle Chip från Chipmats /klart
Montera T16 intercooler o dra rör /klart
Justera och/eller ta bort tryckvakten så man inte slår näsan i ratten över 0,6 i ladd klart
Ställa upp laddet på 0,9 - 1 bar/klart
Fixa högtalare fram + bak /klart
Saker som ska göras under våren/sommaren:
Montera de läckert vita pulverlackade 4 eller 5 ekrade alufälgarna
Fixa elfel på c-lås passagerarsidan
Montera Hybrid dump
Tvätt+polering+vaxning
Slipa lite rost
Bygga Batteriböj 3" o 3" till katten sedan original eller 2,5" bak med eller utan dämpare
Fixa så inte folk får sig en dusch då jag sätter på spolarna på lyktorna (står som en kvast ut mot personer som går för nära )
Tona rutorna
Fixa annan vänster framskärm
Till att börja med
Liter bilder då dock mycket smutsig o lite dåliga bilder men kommer nya på den någon dag här. dessa är tagna precis när vi kommit hem med den.
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/592088_w0sk7u.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/archive/41361/592091_wd5drf.jpg]()