Varför väntar alla säljsugna bilägare att lägga ut bilarna?

nikotino ///R-Rated
12 mars 2009 · 518 Inlägg

Precis som rubriken lyder.
Det verkar som att majoriteten väntar med att lägga ut sina "sportbilar" tills våren.
Varför gör man detta, jo för att de flesta tror att de inte får sålt på den nu när det är "vinter"
Det lustiga är att ingen verkar ha räknat ut att alla tänker likadant.
Vilket betyder KONKURRENS utan dess like.

Jag letar själv efter en bil men finns ju knappt några att välja på.
Men det lär bli ändring på det nu de närmsta månaden då alla bilar kommer ramla in!


Hur tänker dom, ni?cool

Senast redigerat av nikotino (12 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
peegee Forummoderator
12 mars 2009 · 2 924 Inlägg

Enkelt, man får bättre betalt på våren eftersom det finns mkt fler sugna köpare ute då

Detta året kanske blir annorlunda dock pga många sugna kommer behöva stå över bilköp pga alla varsel/uppsägningar...

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Loefgren Trucker
12 mars 2009 · 70 Inlägg

eller så kanske det är så att dom flesta "sportbilar" inte har vinterdäck... därmed mer lämplig att sälja när vägarna blivit bar

Senast redigerat av Loefgren (12 mars 2009)

Horizon
12 mars 2009 · 296 Inlägg

Folk köper ju oftast hellre en bil på våren samt att de vet om att många bilar dyker upp på blocket osv då.. Men visst, vet man vad man vill ha så köper man säkert året runt. Beror på biltyp

loudness
12 mars 2009 · 4 554 Inlägg

förhållandet efterfrågan,utbud och riktpris spelar sin lilla roll, högre efterfrågan gör att de finns fler och finns många har de ett pris att gå efter då de finns fler som är lika den som säljs.

nikotino ///R-Rated
12 mars 2009 · 518 Inlägg

Loefgren skrev:
eller så kanske det är så att dom flesta "sportbilar" inte har vinterdäck... därmed mer lämplig att sälja när vägarna blivit bar

Du vet väll att det är fullt lagligt att köra med sommardäck i januari så vida det inte vinterväglag?

De allra största företagen köper upp sina konkurrenter.
Privatpersoner verkar invänta dom!
Tillåt mig le åt detta:)

Senast redigerat av nikotino (12 mars 2009)

/// BMW M3 E92 - Projekt
/// M3 e46 projektbilder
If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blu n´white
Volvo_Mannen Volvoskadad
12 mars 2009 · 6 017 Inlägg

nikotino skrev:
De allra största företagen köper upp sina konkurrenter.
Privatpersoner verkar invänta dom!
Tillåt mig le åt detta:)

Jaha, nu hänger jag inte med.

Jonas
TRYIT Teddan
12 mars 2009 · 2 495 Inlägg

jag har ute min bil på annons ...

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Rallyhalle
12 mars 2009 · 4 299 Inlägg

Precis som med båtar, kan bara användas en viss tid på året. Och kan man inte använda grejerna är det ingen som vill köpa förrän det är väder för att använda grejerna igen.

Därför väntar man med att sälja då man vet att det finns fler köpare på våren, och att man får sämre betalt när det inte är säsong.

sir_daniel www.kudoz.se
12 mars 2009 · 3 802 Inlägg

Min datsun och ev. skyline ska säljas i vår/sommar så om någon av dem är alternativ så är det bara att höra av sig.

AutoCare Avstängd
12 mars 2009 · 135 Inlägg

Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

Kesler
12 mars 2009 · 3 650 Inlägg

AutoCare skrev:
Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

hahah, vet du själv om att du är rolig!? fastän du e seriös..

Janosch
12 mars 2009 · 205 Inlägg

Man vill ju inte sälja den till någon som tror att det blir något vinterpris och ringer och tjatar.
Därför skulle jag tro folk väntar till alla sugna lägger på ett par tusen på våren bara för att få en snygg bil wink

D_MAN ?
12 mars 2009 · 1 038 Inlägg

Ungefär som varför skotrar är billigare på sommaren och varför båtar är billigare på vintern.

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
nitrox Defloratör.
12 mars 2009 · 641 Inlägg

AutoCare skrev:
Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

visst vet du om att det bor människor på andra platser i sverige än göteborg? hela sverige drabbas inte av att volvo varslar anställda.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
TRYIT Teddan
13 mars 2009 · 2 495 Inlägg

AutoCare skrev:
Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

dom med häftiga bilar drabbas inte av krisen ?

är du 15år eller en stor mytoman ?


Är det några som drabbas hårt så är det ju folk som har mer pengar, svenssons klarar sig ju ungefär som vanligt.
Svensson har inga större belopp placerade på börsen, dom är inte direkt beroende av att kronan rasar  osv.

Nu gillar jag ju iof att kronan rasar då jag har företag utomlands vilket gynnar mig mycket.

tjänar ca25% mer nu än jag gjorde för 3mån sedan big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
KingWS6 TACS Medlem
13 mars 2009 · 457 Inlägg

r-ted skrev:

AutoCare skrev:
Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

dom med häftiga bilar drabbas inte av krisen ?

är du 15år eller en stor mytoman ?

//...//

Ja, va är de för en jeppe?

Akka
13 mars 2009 · 1 174 Inlägg

Jadu säg de.. Jag har fan hafft min bil ute i 2 månader nu, iof har jag tagit bort annonsen en vecka och nyligen lagt ut den igen på blocket.

har sänkt den till 79 tusen nu när man kollar på bytbil ligger dom runt 90-114 tusen så man tycker ju att man borde få den såld? Men kanske e det så att det finns mera sugna köpare till våren/sommaren, hoppas iaf på det! (ska ju sägas att min inte är något sportbil som du frågade om)

Om man summerar det så förstår jag varför man gör de, man kan säkert få ut ett bättre pris på sommaren när det finns mera köpare!

peegee Forummoderator
13 mars 2009 · 2 924 Inlägg

nitrox skrev:
visst vet du om att det bor människor på andra platser i sverige än göteborg? hela sverige drabbas inte av att volvo varslar anställda.

Har du missat att Volvo-varslen bara är en del...? roll Ditt svar känns lite insnöat wink
Det är ju en av de värsta lågkonjukturerna på en massa år nu i många branscher i hela landet och även globalt pga finanskris världen över...

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
kolvas
13 mars 2009 · 4 001 Inlägg

KingWS6 skrev:

r-ted skrev:

AutoCare skrev:
Det är ont om häftiga bilar för folk är nöjda och vill behålla dom mestadels lol  Vi är inte säljsugna bara smile men betalar du otroligt bra är allt tillsalu såklart, men tro inte dom med häftiga bilar drabbas av krisen så värst. Dock har standart bilar rasat som fan pga krisen=Många svenssons med jobb på Volvo osv som vill sälja sin halv nya volvo och köpa billigt bränslesnålt skit bara

dom med häftiga bilar drabbas inte av krisen ?

är du 15år eller en stor mytoman ?

//...//

Ja, va är de för en jeppe?

ja, jag börjar fundera på om AutoCare inte är lite halvtroll, jag har fortfarande inte sett ett enda vettigt inlägg och kapan vänds efter vinden hela tiden

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang