BMW 328 E46 -99 stannar/dör

BlackFear
12 mars 2009 · 116 Inlägg

Det är så att när jag åkte hem från mitt jobb så stendogbilen, beter sig precis som om man skulle få bensinstopp,
efter ett tag så gick bilen att starta igen och åkte ca 1500m sen dog den igen och så har den gjort 3 gånger på raken nu på hemfärden och nu så går
den inte att starta alls, startmotorn går runt å allt men den vill inte hoppa igång, vad kan vara fel?
relä till bränslepumpen? eller vad tror ni jag är ny på bmw, tacksam för alla svar och råd som kan ges.
vad är det första jag ska kolla på?
jag har redan kollat att bränsle pumpen fungerar, vart sitter alla reläer på en 328 e46?

har en spricka på första delen på slangen som går till LMM, vet inte om det har med det att göra men den har ju gått förut med den sprickan hmm

Mvh

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
la_palma Labborant
12 mars 2009 · 307 Inlägg

Kolla om något bränsle filter satt sig, eller som du säger relät till pumpen, enklaste är att lossa slangen vid fuelrailet och köra på startmotorn och se om det kommer något...

BlackFear
12 mars 2009 · 116 Inlägg

la_palma skrev:
Kolla om något bränsle filter satt sig, eller som du säger relät till pumpen, enklaste är att lossa slangen vid fuelrailet och köra på startmotorn och se om det kommer något...

men var sitter alla säkringar m.m?

I live my life a quarter mile at a time.For those ten seconds or least I'm free nothing else matter
_GhostDriver_
14 mars 2009 · 107 Inlägg

Har du gnista på stiften?

Cage Trötter
14 mars 2009 · 41 Inlägg

Skulle tro att det är Generatorn, polarn hade samma prob me sin bil 320 01 E46

BMW 540i/6 (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang