Min suburban tjuter ilsket om man har nyckeln i tändningslåset o öppnar dörren, även när motorn är igång... Att den gör det när bilen är avstängd förstår jag då det är en bra varning för att inte låsa in nyckeln. Men är motorn igång så klarar jag nästan själv att lista ut att nyckeln sitter där... Fast iofs är den ju byggd för dumma amerikaner från början...
JinXr2 skrev: Finns mycket onödigt, det gör det. Men om vi snackar onödiga prylar som sitter med från fabrik, så måste jag säga att det är det här med att bilen säger till när man ska (bör) växla upp eller ner. Ärligt talat, märker man inte själv när det är dags att växla, så har man inte i en manuellväxlad bil att göra. Just my opinion!
just den funktionen är bra för just döva personer som har körkort
jo jo, men först och främst så lär man ju lägga märke till varvräknaren? om bilen inte är utrustad med en sådan så måste man ju lägga märke till hastighet kontra vilken växel man senast petade i?
Kalltkaffe skrev: Nackstöden på bilar, mer obekvämt och sitta så rakt och bakåtlutad för att komma åt den med huvudet, inte ens när jag kört 8 timmar i sträck.. :p
Iaf på Mercedes kan man vinkla fram nackstöden så att man "når dom" även fast man inte sitter onormalt bakåtlutad
Ärligt talat, hur ofta tutas det på de svenska vägarna? Har kommit på mig själv efteråt med att jag "borde" ha tutat när det uppstod något, men var fokuserad på att istället undvika faran Bara åka utomlands så får man höra tutan användas på ett helt annat sätt
JinXr2 skrev: Finns mycket onödigt, det gör det. Men om vi snackar onödiga prylar som sitter med från fabrik, så måste jag säga att det är det här med att bilen säger till när man ska (bör) växla upp eller ner. Ärligt talat, märker man inte själv när det är dags att växla, så har man inte i en manuellväxlad bil att göra. Just my opinion!
just den funktionen är bra för just döva personer som har körkort
jo jo, men först och främst så lär man ju lägga märke till varvräknaren? om bilen inte är utrustad med en sådan så måste man ju lägga märke till hastighet kontra vilken växel man senast petade i?
Kalltkaffe skrev: Nackstöden på bilar, mer obekvämt och sitta så rakt och bakåtlutad för att komma åt den med huvudet, inte ens när jag kört 8 timmar i sträck.. :p
Nej, bilen blir inte högre av större fälgar, allt handlar om vad man har för rullomkrets, detta löser man i sin tur genom att ha däck av lägre profil när man slänger på större fälgar..
bilar blir högre med större fälgar i allmän het:) sätt 18" r fälgar på en 740 så ska du få se hur jävla fult de är utan sänknign..
Eftersom höjden avgörs av den totala rullomkretsen, vilket utgörs av ett däck, så är det däcket som påverkar "höjden". Givetvis kan du få en högre bil med större fälgar men det beror i så fall på att man har för hög profil på däcken..
Eller att man har fälgar som är 28". Då hjälper inte 15 profilen till mycket för att minsta rullomkretsen om original är 15"