Onödigaste grejen till bilar!?

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
8 oktober 2012 · 946 Inlägg

RightFront skrev:

Dave_C70 skrev:

jetta16v skrev:

Jag har funderat på samma sak, det är ett steg i rätt riktning, men hur går det på besiktningen?

Om man skulle få för sig att bygga om sin gamla häck så den också känner av när det blir mörkt och slår på lysena och stänger av dem när det är ljust...

DRL-belysning utan bakljus får finnas endast på fordon som typats med detta = omöjligt att bygga om lagligt på äldre bilar. Där gäller som vanligt halvljus/dimljus/varselljus.

http://www.gundesvan.se/images/gunde_utb.gif
Ingenting är omöjligt!



tongue

Hehe! Nja, nästan iaf. DRL vetefan om ens Gunde skulle lyckas få igenom... big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
IX ____________________________________
8 oktober 2012 · 1 340 Inlägg

Dave_C70 skrev:

RightFront skrev:

Dave_C70 skrev:

DRL-belysning utan bakljus får finnas endast på fordon som typats med detta = omöjligt att bygga om lagligt på äldre bilar. Där gäller som vanligt halvljus/dimljus/varselljus.

http://www.gundesvan.se/images/gunde_utb.gif
Ingenting är omöjligt!



tongue

Hehe! Nja, nästan iaf. DRL vetefan om ens Gunde skulle lyckas få igenom... big_smile

Lovar att Gunde skulle fixa det! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=Ovsok8aj8-s

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
Pim_Pim
8 oktober 2012 ·

RightFront skrev:

Dave_C70 skrev:

RightFront skrev:

http://www.gundesvan.se/images/gunde_utb.gif
Ingenting är omöjligt!



tongue

Hehe! Nja, nästan iaf. DRL vetefan om ens Gunde skulle lyckas få igenom... big_smile

Lovar att Gunde skulle fixa det! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=Ovsok8aj8-s

Den där jävla kylarpastan hela tiden..hah

Dave_C70 Volvoit - lagd åt vänster
9 oktober 2012 · 946 Inlägg

RightFront skrev:

Dave_C70 skrev:

RightFront skrev:

http://www.gundesvan.se/images/gunde_utb.gif
Ingenting är omöjligt!



tongue

Hehe! Nja, nästan iaf. DRL vetefan om ens Gunde skulle lyckas få igenom... big_smile

Lovar att Gunde skulle fixa det! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=Ovsok8aj8-s

Kung!
"När trådmatning och spänning är rätt inställd ska det låta ungefär som då man steker fläsk..." Jag dör! big_smile

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -
RD_87 Skrotsamlare
10 oktober 2012 · 4 031 Inlägg

Regnsensor ligger väl bra till? Där har man liksom löst ett problem som inte fanns med mer elektronik som kostar pengar & kan strula... Elektrisk handbroms likaså. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
Martin81
10 oktober 2012 · 1 232 Inlägg

Dave_C70 skrev:

RightFront skrev:

Dave_C70 skrev:

Hehe! Nja, nästan iaf. DRL vetefan om ens Gunde skulle lyckas få igenom... big_smile

Lovar att Gunde skulle fixa det! big_smile

http://www.youtube.com/watch?v=Ovsok8aj8-s

Kung!
"När trådmatning och spänning är rätt inställd ska det låta ungefär som då man steker fläsk..." Jag dör! big_smile

bästa genom tiderna!!!!!!!!! asgarv=magont!

SE
10 oktober 2012 · 202 Inlägg

RD_87 skrev:
Regnsensor ligger väl bra till? Där har man liksom löst ett problem som inte fanns med mer elektronik som kostar pengar & kan strula... Elektrisk handbroms likaså. smile

Själv tycker jag att regnsensor är helt fantastiskt! Skönt att slippa sitta och reglera hastigheten själv då regnmängden ofta förändras och rutan ofta blir täckt av vatten vid möte med lastbil.
Men helt nödvändigt.. Njaaa inte direkt.

Mercedes C 350 AMG
Volvo V60 T8 AWD "390hk 640nm" (2019)
OpelP1
10 oktober 2012 · 1 412 Inlägg

RD_87 skrev:
Regnsensor ligger väl bra till? Där har man liksom löst ett problem som inte fanns med mer elektronik som kostar pengar & kan strula... Elektrisk handbroms likaså. smile

Men det är väl typiskt moderna bilar, där dom löst hundratals problem som aldrig funnits genom att trycka in en massa elektronik. tongue

(regnsensorn på E39:an jag hade startade torkarna om man åkte på kvällen i perfekt väder med solen mot sig lol )

Evildan
10 oktober 2012 ·

Röststyrd bilradio.
Likförbannat måste man trycka på minst en knapp innan man ger röstkommandot, går lika enkelt att trycka på knappen på radion och byta stationen själv.

RymdSeglet N/A
10 oktober 2012 · 165 Inlägg

Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Muttley
10 oktober 2012 ·

RD_87 skrev:
Regnsensor ligger väl bra till? Där har man liksom löst ett problem som inte fanns med mer elektronik som kostar pengar & kan strula... Elektrisk handbroms likaså. smile

Regnsensor är helt underbart, med tanke på detta landets mycket roliga väder så kommer den till använding precis varje dag. Min står alltid igång och fungerar perfekt.

Elektriskt handbroms är också helt perfekt i mitt jobb då jag går ur och i bilen hela tiden och de envisades att ge mig en manuell bil. Man bara stannar och tar av bältet så låser den sig helt själv och sen släpper sig när man fått på bältet och drar upp kopplingen. 
Älskar dessa uppfinningar wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 oktober 2012 · 14 077 Inlägg

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
RymdSeglet N/A
10 oktober 2012 · 165 Inlägg

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Har hänt att jag haft en också, men den hamnade under sätet för att inte synas smile

Daihatsu Charmant "1600" (1986)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 oktober 2012 · 14 077 Inlägg

RymdSeglet skrev:

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Har hänt att jag haft en också, men den hamnade under sätet för att inte synas smile

Jag har en nu men den måste bytas till våren. Det blir nåt häftigt tror jag!!! smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
ironhead volvoraggare
10 oktober 2012 · 4 776 Inlägg

RymdSeglet skrev:

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Har hänt att jag haft en också, men den hamnade under sätet för att inte synas smile

alla raggare har minst en gran i spegeln och tärningar men du tillhör inte dom kretsarna

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Muttley
10 oktober 2012 ·

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Och vi andra städar bilen regelbundet wink  hehe.

v70tdi
10 oktober 2012 · 106 Inlägg

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Och vi andra städar bilen regelbundet wink  hehe.

Om man gör/har både och då? tongue Då får man ta en rejäl snus efter!

OpelP1
10 oktober 2012 · 1 412 Inlägg

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:

RymdSeglet skrev:
Luddtärningar och doftgranar, fan vad jag hatar sånt skit som sitter ivägen

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Och vi andra städar bilen regelbundet wink  hehe.

Ha, båda gångerna som jag hämtat en (helt) ny bil hos en bilfirma så har jag svängt in vid en mack på hemvägen och köpt en doftgran. tongue

Har det i alla bilar, känns som att det saknas något annars.big_smile

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
10 oktober 2012 · 14 077 Inlägg

OpelP1 skrev:

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Och vi andra städar bilen regelbundet wink  hehe.

Ha, båda gångerna som jag hämtat en (helt) ny bil hos en bilfirma så har jag svängt in vid en mack på hemvägen och köpt en doftgran. tongue

Har det i alla bilar, känns som att det saknas något annars.big_smile

smile

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Muttley
10 oktober 2012 ·

OpelP1 skrev:

tkd_rille skrev:

Vettemannen skrev:

Va fan!!! Minst en doftgran måste alltid finnas i var mans (kvinnas) bil!! smile

/Benny

Och vi andra städar bilen regelbundet wink  hehe.

Ha, båda gångerna som jag hämtat en (helt) ny bil hos en bilfirma så har jag svängt in vid en mack på hemvägen och köpt en doftgran. tongue

Har det i alla bilar, känns som att det saknas något annars.big_smile

Haha jo men helt nya bilar doftar gott tycker jag smile Så jag vill behålla den doften så länge de går hehe.
Men visst luktar en doftgran gott och jag kan ibland gömma en under stolen om jag hittar mina favoriter.
Saknar den där "parfymen" som fanns på micro förr som man spraya lite i bilen när man städat den.
Kanske någon vet om man kan köpa de ? Inte direkt letat smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang