Onödigaste grejen till bilar!?

marko_s
15 juli 2013 · 102 Inlägg

lcd skärmar i dörrsidorna (typ showbyggen) ..sjukt onödigt även på en showbil, speciellt när det sitter dubbla i varje dörr.

vägra 6*9'or
Volvo V50 T5 "Autotech st2" (2004)
BMW 335D "M-sport Touring" (2007)
OmegaCoffe Dumpersförare.
15 juli 2013 · 970 Inlägg

horbybonnen skrev:

it_mutt skrev:

HereComesTrouble skrev:

Men det är väl precis det undantaget jag nämde, dvs gubbkörning ner till ica?

En ren svensson bil kan du lika gärna ha som automat, en manuell låda lämpar sig bäst på mer krävande bilar.

Och största delen av bilarna används till?

+1

Håll dig till reglerna. kommer du ej på annat än att skriva +1. skriv inget då.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Pontus1991
16 juli 2013 · 423 Inlägg

På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

mb_pucken
16 juli 2013 · 5 087 Inlägg

Pontus1991 skrev:
På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

Tänder det halvljus eller parkeringslyset? Att kunna tända parkeringsljuset på en sida åt gången är inget ovanligt. Finns på många bilar, ofta tyska. Tror det är för att man ska kunna tända den yttre belysningen för att visa vilken sida på vägen man står eller något i den stilen. Tex om då står på höger sida så tänder du vänster sidans belysning. Misstänker att det kan ha något med landet tyskland att göra.

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965
Mercedes C250DT "BabyBenz" (1997)
Pontus1991
16 juli 2013 · 423 Inlägg

mb_pucken skrev:

Pontus1991 skrev:
På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

Tänder det halvljus eller parkeringslyset? Att kunna tända parkeringsljuset på en sida åt gången är inget ovanligt. Finns på många bilar, ofta tyska. Tror det är för att man ska kunna tända den yttre belysningen för att visa vilken sida på vägen man står eller något i den stilen. Tex om då står på höger sida så tänder du vänster sidans belysning. Misstänker att det kan ha något med landet tyskland att göra.

Det tänder parkeringslyset så ja det är väl som du säger eftersom det är en tyskbyggd bil men känns ändå onödigt tycker jag, man ser väl ändå var bilen är om man tänder bägge sidorna

Senast redigerat av Pontus1991 (16 juli 2013)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Pontus1991 skrev:

mb_pucken skrev:

Pontus1991 skrev:
På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

Tänder det halvljus eller parkeringslyset? Att kunna tända parkeringsljuset på en sida åt gången är inget ovanligt. Finns på många bilar, ofta tyska. Tror det är för att man ska kunna tända den yttre belysningen för att visa vilken sida på vägen man står eller något i den stilen. Tex om då står på höger sida så tänder du vänster sidans belysning. Misstänker att det kan ha något med landet tyskland att göra.

Det tänder parkeringslyset så ja det är väl som du säger eftersom det är en tyskbyggd bil men känns ändå onödigt tycker jag, man ser väl ändå var bilen är om man tänder bägge sidorna

Står man länge med parkeringslyset på så spar man ström med bara ena sidan tänt!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
OmegaCoffe Dumpersförare.
16 juli 2013 · 970 Inlägg

mb_pucken skrev:

Pontus1991 skrev:
På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

Tänder det halvljus eller parkeringslyset? Att kunna tända parkeringsljuset på en sida åt gången är inget ovanligt. Finns på många bilar, ofta tyska. Tror det är för att man ska kunna tända den yttre belysningen för att visa vilken sida på vägen man står eller något i den stilen. Tex om då står på höger sida så tänder du vänster sidans belysning. Misstänker att det kan ha något med landet tyskland att göra.

Det har jag på Omegan . sköts via blinkers spaken. bara att slå ner vilken sida som ska tändas.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
gps18 med saab i hjärtat & turbotrycket i blodet!
16 juli 2013 · 901 Inlägg

gnälliga tjejer

-Vanliga bilar mäter motoreffekt i hk; saab i "pegasos" ;-P
-Smiskar Alla Andra Brutalt, Snor Alla Andras Brudar (saab)
-"adràxte ti mèra"(grekiska)-->"carpe diem"(latin)-->"fånga dagen"(svenska)
-"ouk en to polo to eu"(Aristoteles), "hakuna matata" (swahili)
Saab 9000 cde 2.0t/150 "the swedish black pearl" (1997)
Saab 9000 cde 2,0i 131hk "den första saaben evouschka" (1995)
Saab 9-5 (2002)
SportPilot Ubåtsingenjör
16 juli 2013 · 7 232 Inlägg

tärningar och rävsvansar är det absolut onödigaste

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
OmegaCoffe Dumpersförare.
16 juli 2013 · 970 Inlägg

Emblem. chromade detaljer på dagens bilar. för skiten är bara plast som med tiden ser förjävligt ut.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
Pendulum
16 juli 2013 · 1 298 Inlägg

Pontus1991 skrev:
På ratten där man slår på lyset i chryslern har jag ett läge för att tända bara högra lysena och ett läge för bara vänstra sidan. Dessa 2 lägen har jag svårt att förstå poängen med

Vanligt på tyska bilar som sagt. Oftast aktiveras det genom att man fäller blinkersspaken åt det håll man vill ha tänt och lämnar bilen helt enkelt utan tändning på eller något sådant.

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juli 2013 · 14 058 Inlägg

En halv kvadratmeter stora stänklappar på typ Subaru som ändå bara körs i stan och inte på rallyvägarna.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
16 juli 2013 · 17 486 Inlägg

Vettemannen skrev:
En halv kvadratmeter stora stänklappar på typ Subaru som ändå bara körs i stan och inte på rallyvägarna.

/Benny

Där satt den...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Aerodynamik ...
16 juli 2013 · 7 120 Inlägg

Vettemannen skrev:
En halv kvadratmeter stora stänklappar på typ Subaru som ändå bara körs i stan och inte på rallyvägarna.

/Benny

Onödigt och onödigt, det skyddar ju onekligen väldigt bra. Oavsett om den går på vanliga asfaltsvägar eller grusvägar.

Dock är det väldigt fult, men vad man tycker påverkar ju inte funktionen wink

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
16 juli 2013 · 14 058 Inlägg

Aerodynamik skrev:

Vettemannen skrev:
En halv kvadratmeter stora stänklappar på typ Subaru som ändå bara körs i stan och inte på rallyvägarna.

/Benny

Onödigt och onödigt, det skyddar ju onekligen väldigt bra. Oavsett om den går på vanliga asfaltsvägar eller grusvägar.

Dock är det väldigt fult, men vad man tycker påverkar ju inte funktionen wink

Sant! Ser att det inte sitter sådana jättelappar på din Subaru och det ser bättre ut utan.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
OmegaCoffe Dumpersförare.
16 juli 2013 · 970 Inlägg

Vettemannen skrev:
En halv kvadratmeter stora stänklappar på typ Subaru som ändå bara körs i stan och inte på rallyvägarna.

/Benny

Wannabe lasbilsåkare lol

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Volvo V70 (2000)
gamlingen
16 juli 2013 · 5 198 Inlägg

japsdämpare....

Vita_Vargen
16 juli 2013 · 1 281 Inlägg

Vettemannen skrev:

mb_pucken skrev:

Aerodynamik skrev:

Hur tänker du nu? Finns mängder av bilar som har stora "jävla" vingar på bakluckan från fabrik. Menar du att de inte fyller någon funktion alls?
Jag tror tyvärr du har fel, så väldigt fel.

...Trots att du lyckades få med hela fyra utropstecken.

Så som jag tolkar hans inlägg så sitter dom stora vingarna på samma typ av bil som han beskriver är utrustade med japsdämpare.
En stor aluvinge på en original 740gl tvivlar jag på att den fyller någon funktion mer än att öka soppaförbrukningen ännu mera wink

Ungefär så ja. Inte bilar med små smäckra vingar som sitter original.

/Benny

Enligt tillbehörskatalogen ska "GLT-vingen" till 740 sänka förbrukningen med 1-2 % wink

it_mutt Avstängd
16 juli 2013 · 10 388 Inlägg

Vita_Vargen skrev:

Vettemannen skrev:

mb_pucken skrev:

Så som jag tolkar hans inlägg så sitter dom stora vingarna på samma typ av bil som han beskriver är utrustade med japsdämpare.
En stor aluvinge på en original 740gl tvivlar jag på att den fyller någon funktion mer än att öka soppaförbrukningen ännu mera wink

Ungefär så ja. Inte bilar med små smäckra vingar som sitter original.

/Benny

Enligt tillbehörskatalogen ska "GLT-vingen" till 740 sänka förbrukningen med 1-2 % wink

Fast är, enligt tillbehörskatalogen, "GLT-Vingen" en stor aluvinge?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Evildan
16 juli 2013 ·

it_mutt skrev:

Vita_Vargen skrev:

Vettemannen skrev:

Ungefär så ja. Inte bilar med små smäckra vingar som sitter original.

/Benny

Enligt tillbehörskatalogen ska "GLT-vingen" till 740 sänka förbrukningen med 1-2 % wink

Fast är, enligt tillbehörskatalogen, "GLT-Vingen" en stor aluvinge?

GLT-vinge ser ut så här:
https://www1.garaget.org/archive/88/87261/94908/94908-1084497.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang