V40 -97 efter 3 mil klickar bara start motorn sen börjar bilen pulserar efter 2 mil sen dör den 1 mil till ?

Dogg3V40
14 mars 2009 · 6 Inlägg

V40 -97 efter 3 mil klickar bara start motorn sen rulla vi igång den, sen börjar bilen pulserar ljus motor var 3dje sekund efter 2 mil sen kör jag så i 1 - 2 mil till då dör den. vad kan vara fel ?


Jord fel ? Generatorn ? batteriet?

Ska åka och kolla bilen nu kl. 14,00

Tacksam för svar.

Mvh

Dogg3   smile

Senast redigerat av Dogg3V40 (14 mars 2009)

Janneutanb
14 mars 2009 · 7 271 Inlägg

Låter som att antingen så laddar generatorn inget eller väldigt lite.
Börja med att kolla så att inte några kablar har lossnat eller ärjat.

Sen får du nog ta och mäta hur mycket generatorn laddar.

Dogg3V40
14 mars 2009 · 6 Inlägg

jo för det började efter tre mil att den inte startade med startmotorn utan bara klickade. så då var vi tvungen att springa igång den. och när vi sprang ingång den så vart det ju juckningar för bilen, så då började abs , krockkudde och en lampa till lysa sen började hela bilen pulsera. Men innan hade den gått helt klockrent.

Ps. borde inte laddningslapman lysa om det är Generatorn ? för det gjorde den inte.

Tack för svar

Senast redigerat av Dogg3V40 (14 mars 2009)

Xuri One Man Clan
14 mars 2009 · 4 287 Inlägg

Ta med en startkabel som du kan använda som extra jord,bara sätta den i insuget eller dyl å direkt på batteripolen så märde du om de är dålig jord rätt fort..angående laddningslampan
I bilar så är de väldigt mycke som SKA indikera osv osv, men blir de fel på grejerna så blir de å de är inte säkert att de indikerar då

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Dogg3V40
14 mars 2009 · 6 Inlägg

kan du förklara hur man gör det, insuget till plusen polen ? jag är lite rookie på bilar tongue

ok , tack

alain www.bimmerpower.org
14 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Hade likadant problem som din, och innan motor stannade, allting tändes som en julgran på panelen, fick bytta generator, den var slut.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
alain www.bimmerpower.org
14 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Dogg3V40 skrev:
kan du förklara hur man gör det, insuget till plusen polen ? jag är lite rookie på bilar tongue

ok , tack

Jag tror inte att det är så bra att sätta startkabel på plus polen men på minus som extra jord wink.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
Dogg3V40
14 mars 2009 · 6 Inlägg

heheh okej big_smile wink ska inte göra så då

Drönirettab
14 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Ta med en multimeter och mät spänningen på batteriet, dels innan startförsöket och dels vid själva startförsöket (utan startkablar alltså). Det kan kanske även vara dåligt batteri, blir det tillräckligt mycket kortslutning inne i batteriet så kan bilen stanna fastän generatorn fungerar. smile

Senast redigerat av Drönirettab (14 mars 2009)

_GhostDriver_
14 mars 2009 · 107 Inlägg

Brorsan hade samma fel på sin s70 -98. Vi laddade upp batteriet över natten sen gick den kanon. Hans generator var ny när detta inträffade.

Hojta till om du löst problemet.

Dogg3V40
14 mars 2009 · 6 Inlägg

jo fan fick höra nu av förra ägaren, att bilen hade stått hela december och att dom bara kört lite sedan dess jag köpte den igår.. så lä vara batteriet....???

Tack big_smile

Dogg3V40
15 mars 2009 · 6 Inlägg

Det Var batteriet !! big_smile Tack för alla svar !!

_GhostDriver_
15 mars 2009 · 107 Inlägg

Kanon bra att det löste sig! Dom blir lite konstiga vissa volvo med dåligt batteri jämfört med andra bilar.
Men som sagt bra att det löste sig!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang