1831
Sök

Isak90´s Projekt Volvo S60 2,4T (2001) & V70 2,5T (1997) || Just nu: Slipat rost på V70in!

Projekttråd för S60in och V70in, men då framförallt under byggnationen av S60in!

538 945 Visningar
Uppdaterades senast 29 april 2012
2 638 Inlägg
30 november 2009
Ser lika trevligt ut som vanligt när du uppdaterar wink big_smile

1 997 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Ser lika trevligt ut som vanligt när du uppdaterar wink big_smile

Tackar big_smile

4 299 Inlägg
30 november 2009
Tycker nog att du ska lägga på mer skum i vilket fall och ha ovankant på läppen närmare luftintaget. Samt att läppen kommer liite längre ut så att den blir lite tydligare smile Annars ser de bra ut.

Har du fått tag på nån bussning än??
//Jacob

1 997 Inlägg
30 november 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Tycker nog att du ska lägga på mer skum i vilket fall och ha ovankant på läppen närmare luftintaget. Samt att läppen kommer liite längre ut så att den blir lite tydligare smile Annars ser de bra ut.

Har du fått tag på nån bussning än??
//Jacob

Ja så skulle jag kunna göra smile Bara det inte blir för "högt" och inte så spetsigt men det ska nog gå o lösa wink

Nä jag har inte kollat nått direkt på det ännu, hittade en originalbussning på skruvat.se för 125kr tror jag de va tongue Men tanken e ju att slänga dit en pwerflex, ska tydligen vara mycket enklare att få dit också smile

Tyvärr e jag just nu ruggigt pank.. Eller kanske inte just nu men har 2 tuffa månader framför mig..
Ska besikta i december och så måste jag köpa en ny bärbar dator (blir i mellandagsrean) Och sen har vi den hemska månaden Januari.. sad Skatt ca 2000, försäkring 4000, service ca 1500 och sen en skidresa med klassen ca 2500.. ska ut med ca 15k nu på 2 månader och inkomsten är under samma tid ca 7500, men 6500 måste gå till hyra.. hmm Blir tufft men måste gå.. tongue

// Fredrik

88 Inlägg
2 december 2009
Det är klart du ska sänka bilen smile Så det är nog smart att tänka på vad det blir för höjd/markfrigång efter sänkningen. Jag skulle tycka att knappt 15cm är ganska lagom då bör man komma fram så gått som överallt. Min 900 är ju bara 9-10cm och då kommer jag över farthinder men svackor vid ut och infarter kan vara problem, är väll ungefär samma överhäng fram på din bil som min kanske. Du verkar ju använda bilen både sommar som vinter så tänk även på om sommarhjulen är större, min bil skiljer det 1cm mellan sommar och vinterhjul i markfrigång kan ju vara avgörande.

En fundering, är det möjligt att få lite mera djup på stora luftintaget så det blir samma som vid dimljusen? Skulle tro att det känns som det händer lite mera då inte blir lika platt typ kanske. Men annars tror jag det bli fin fint.

//Molle

Håll ögonen öppna och plattan i mattan
Projekt: Bygger kjolpaket SAAB 900 --> Min projekttråd.

1 804 Inlägg
2 december 2009
Molle_ skrev:
Det är klart du ska sänka bilen smile Så det är nog smart att tänka på vad det blir för höjd/markfrigång efter sänkningen. Jag skulle tycka att knappt 15cm är ganska lagom då bör man komma fram så gått som överallt. Min 900 är ju bara 9-10cm och då kommer jag över farthinder men svackor vid ut och infarter kan vara problem, är väll ungefär samma överhäng fram på din bil som min kanske. Du verkar ju använda bilen både sommar som vinter så tänk även på om sommarhjulen är större, min bil skiljer det 1cm mellan sommar och vinterhjul i markfrigång kan ju vara avgörande.

En fundering, är det möjligt att få lite mera djup på stora luftintaget så det blir samma som vid dimljusen? Skulle tro att det känns som det händer lite mera då inte blir lika platt typ kanske. Men annars tror jag det bli fin fint.

//Molle

Haha, om vi ska vara värst så hade min låtsas pappa en saab 99 på slutet av 90-talet med 8 cm markfrigång wink Såg lite kul ut när han på 2m klev ur den big_smile

Meguiars_sverige

1 997 Inlägg
2 december 2009
Trådstartare
Molle_ skrev:

//Molle

Ja sänka den vill jag göra, och jag har ju redan en sänkningssats liggandes så smile Sen vet jag inte om min bil redan e sänkt 20mm från fabrik heller.. Isf blir ju bilen inte så mycket lägre men..

Får nog bli o kapa bort mer så man är på den äkra sidan, runt 14-15cm hade jag också tänkt smile

Japp det ska fixas smile Kanske inte har nämt det men den ska gå in några sm där så det blir som luftintaget original smile

Tackar big_smile
// Fredrik

34 Inlägg
5 december 2009
Roligt att se hemma byggen som verkligen lyckas wink eller ja ser ut att lyckas då det inte är klart..

1 997 Inlägg
5 december 2009
Trådstartare
Mini_ice skrev:
Roligt att se hemma byggen som verkligen lyckas wink eller ja ser ut att lyckas då det inte är klart..

Tackar så mycket big_smile

Du har PM ang det andra smile

// Fredrik

751 Inlägg
7 december 2009
Tycker du ska på med sänkningen också wink Inte mycket som kan bli för lågt! smile

1 997 Inlägg
7 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
Tycker du ska på med sänkningen också wink Inte mycket som kan bli för lågt! smile

Det tycker jag också smile Haha de e verkligen sant wink

// Fredrik

1 804 Inlägg
10 december 2009
Uppdatering? wink

Meguiars_sverige

1 997 Inlägg
10 december 2009
Trådstartare
JimBo__ skrev:
Uppdatering? wink

Har tenta på lördag så de senaste veckorna har jag inte gjort nått med fronten.. Det blir nog inget denna helgen heller men sen ska de nog hända lite under jul och nyår.

Har tyvärr väldigt dåligt med pengar just nu men de kostar ju inget o slipa så lite ska jag nog få gjort ändå wink

// Fredrik

1 804 Inlägg
10 december 2009
isak90 skrev:
JimBo__ skrev:
Uppdatering? wink

Har tenta på lördag så de senaste veckorna har jag inte gjort nått med fronten.. Det blir nog inget denna helgen heller men sen ska de nog hända lite under jul och nyår.

Har tyvärr väldigt dåligt med pengar just nu men de kostar ju inget o slipa så lite ska jag nog få gjort ändå wink

// Fredrik

Haha okej wink

Lycka till smile

Meguiars_sverige

40 Inlägg
11 december 2009
Blir riktigt schyst det där! Se till nu bara att plasta fronten nu big_smile

Lycka till!

1 997 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
lunkzor skrev:

Lycka till!

Tackar! smile

Hehe ja det vill jag också wink Dock är de ganska långt kvar till plastning, måste kapa av mer ock forma till så allt är jämnt. Sen ska fogskummet spacklas och efter de är det dags för plastning big_smile

Tackar smile
// Fredrik

2 638 Inlägg
12 december 2009
isak90 skrev:
lunkzor skrev:

Lycka till!

Tackar! smile

Hehe ja det vill jag också wink Dock är de ganska långt kvar till plastning, måste kapa av mer ock forma till så allt är jämnt. Sen ska fogskummet spacklas och efter de är det dags för plastning big_smile

Tackar smile
// Fredrik

Men ut och jobba med dig då wink tongue tongue

1 997 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
isak90 skrev:
lunkzor skrev:

Lycka till!

Tackar! smile

Tackar smile
// Fredrik

Hehe jag har precis gjort en matte-tenta efter 4 timmars sömn.. Så om en stund ska jag bege mig till Lysekil där fronten finns men tyvärr är det mörkt innan jag e där o kan grejja sad

Skulle vilja ha ett garage här i Trollhättan som man kan fixa i.. Har ju bara en parkeringsplats nu.. Men men, bilen slipper stå ute iaf wink

Men som det ser ut nu så blir det inget jobb med fronten förrän tidigast nästa helg..

Ni som väntar kan få passa på att köpa lite delar av mig så länge big_smile

http://www.blocket.se/vi/24282215.htm
http://www.blocket.se/vi/24282021.htm

wink

// Fredrik

2 638 Inlägg
12 december 2009
isak90 skrev:
-Akerfeldt- skrev:
isak90 skrev:
Tackar! smile

Tackar smile
// Fredrik

Hehe jag har precis gjort en matte-tenta efter 4 timmars sömn.. Så om en stund ska jag bege mig till Lysekil där fronten finns men tyvärr är det mörkt innan jag e där o kan grejja sad

Skulle vilja ha ett garage här i Trollhättan som man kan fixa i.. Har ju bara en parkeringsplats nu.. Men men, bilen slipper stå ute iaf wink

Men som det ser ut nu så blir det inget jobb med fronten förrän tidigast nästa helg..

wink

// Fredrik

Visste att du inte hade fronten hemma, tror jag läst det någonstans tidigare och var bara tvungen att skriva sådär lite på skoj wink tongue

1 997 Inlägg
12 december 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
isak90 skrev:
-Akerfeldt- skrev:

wink

// Fredrik

Visste att du inte hade fronten hemma, tror jag läst det någonstans tidigare och var bara tvungen att skriva sådär lite på skoj wink tongue

Hehe, jag misstänkte nästan det wink

// Fredrik

Sök