1907
Sök

Isak90´s Projekt Volvo S60 2,4T (2001) & V70 2,5T (1997) || Just nu: Slipat rost på V70in!

Projekttråd för S60in och V70in, men då framförallt under byggnationen av S60in!

538 954 Visningar
Uppdaterades senast 29 april 2012
1 997 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Skönt att den gick igenom smile Bara de fixar till allt det andra på servicen blir det ju kanon. Riktigt fina bilder, dock tycker jag att det verkar vara lite lite snö därnere. Vi har ju ca 40cm här uppe big_smile , bor ca 7 mil söder om stockholm.

Ja de va skönt smile

Tack så mkt, e taget med mobilkamera (5mpxl) lite snabbt bara tongue Jaså de tycker du? lol E väl cirka en dm här nu men skulle kanske bli mer sen.. smile Kallt e de iaf men annars brukar de inte bli så mycket snö här faktiskt sad  Haha ja de va lite mer de lol

// Fredrik

1 997 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Vill ta och säga GOD JUL till er som skulle råka hitta in här idag big_smile tongue

// Fredrik

2 638 Inlägg
24 december 2009
isak90 skrev:
Vill ta och säga GOD JUL till er som skulle råka hitta in här idag big_smile tongue

// Fredrik

Får önska detsamma, en riktigt GOD JUL smile

4 299 Inlägg
24 december 2009
God Jul Fredrik!
Blank o fin bil du har då tongue Känner lite press här nu roll

1 997 Inlägg
24 december 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
God Jul Fredrik!

Jaså det tycker du? tongue Ska se om de e +grader imorgon för då blir de en tvätt wink

Mätt o go nu Jacob? smile
// Fredrik

4 299 Inlägg
24 december 2009
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
God Jul Fredrik!

Jaså det tycker du? tongue Ska se om de e +grader imorgon för då blir de en tvätt wink

// Fredrik

Ja de tycker jag tongue Måste snart ställa in min i ett varmgarage för den e snart en stor rullande isbit :S
Jaha, synvilla att den e ren på bilden eller?? tongue

Jorå, känns som att man kan klara sig utan frukost o lunch imorrn smile Sj?
//Jacob

1 997 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
God Jul Fredrik!

// Fredrik

Ja de tycker jag tongue Måste snart ställa in min i ett varmgarage för den e snart en stor rullande isbit :S
Jaha, synvilla att den e ren på bilden eller?? tongue

Jorå, känns som att man kan klara sig utan frukost o lunch imorrn smile Sj?
//Jacob

Ja varmgarage skulle jag med vilja ha här..
Jo då den blev ren men blank vet jag inte om jag skulle vilja påstå wink

Hehe ja ganska mätt har man blivit wink Det finns ju en del rester över så lär ju äta de några dagar til.. tongue
// Fredrik

429 Inlägg
25 december 2009
Jag passade på att tvätta idag (eller igår blir de) smile

751 Inlägg
25 december 2009
God jul på dig med wink Råkade dock somna med denna tråden framme igår sad Så nu har man lagom ont i ryggen efter att ha sovit en natt halvsittandes i soffan sad God jul iaf och fin bil har du wink Se nu till o jobba flitigt med fronten i juldagarna

1 997 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
racerwagon skrev:
Jag passade på att tvätta idag (eller igår blir de) smile

Okej gött! Jag ska se om jag kan göra det idag kanske.. wink

Glöm inte att vi ska öla sen! big_smile
Senast redigerat av isak90 (25 december 2009)

1 997 Inlägg
25 december 2009
Trådstartare
Owla skrev:
God jul på dig med wink Råkade dock somna med denna tråden framme igår sad Så nu har man lagom ont i ryggen efter att ha sovit en natt halvsittandes i soffan sad God jul iaf och fin bil har du wink Se nu till o jobba flitigt med fronten i juldagarna

Haha rätt åt dig Ola tycker jag cool roll

Tack dsm! Ska se om jah kan få nått gjort e ju så jävla kallt! neutral tongue

// Fredrik

1 997 Inlägg
27 december 2009
Trådstartare
Tja!

Jag har inte fått gjort ett dugg med fronten det senaste.. sad  De gångerna som jag har haft tid att pilla med den har det varit så jävla kallt så att det inte har blivit något.. hmm Sen har de varit jul o grejjer så då är man mycket med familjen osv.. ni vet hur de e wink

Däremot tror jag att batteriet har gett upp sad Har stått o laddat sen eftermiddagen den 25e då det var helt slut, fick ha starthjälp yikes Och idag när jag tog de så var de enbart 12,4 volt yikes sad Så nu har jag med ett extra batteri bak i bilen så att jag kan använda den och ha starthjälp om det skulle behövas..

Så fronten ligger nog lite på is framöver då jag snart måste dra igång o plugga inför tenta som jag har 11e samt 13e januari.. Sen ska det bli en service på bilen och den är inbokad 4e januari smile Så pengar rullar ut hela tiden.. Beställde mig en bärbar dator idag också som kan va bra o ha när man pluggar.. smile

Men men, det var lite av hur läget är just nu.. Kanske inte så kul men vad ska man göra då plånboken skriker o tid saknas tongue haha

// Fredrik

1 997 Inlägg
6 januari 2010
Trådstartare
Tja!

Då har bilen varit på service och de åtgärdade de saker som jag bad dom att göra smile

De drog åt bulten till länkarmen som de tydligen inte dragit åt ordentligt första gången.. Sedan så satte de dit nya packningar till oljereturen för turbon som har vart kassa sen jag köpte bilen.. 600kr gick den skiten på yikes Aja, jag slappa iaf göra de själv.. tongue

Det närmaste nu så pluggar jag till tentor som jag har nästa vecka och efter de åker jag till Idre o åker skidor över helgen med sen ska jag nog kunna ägna lite tid åt fronten igen big_smile Jag längtar! big_smile

// Fredrik

4 299 Inlägg
7 januari 2010
isak90 skrev:
Tja!

Då har bilen varit på service och de åtgärdade de saker som jag bad dom att göra smile

De drog åt bulten till länkarmen som de tydligen inte dragit åt ordentligt första gången.. Sedan så satte de dit nya packningar till oljereturen för turbon som har vart kassa sen jag köpte bilen.. 600kr gick den skiten på yikes Aja, jag slappa iaf göra de själv.. tongue

Det närmaste nu så pluggar jag till tentor som jag har nästa vecka och efter de åker jag till Idre o åker skidor över helgen med sen ska jag nog kunna ägna lite tid åt fronten igen big_smile Jag längtar! big_smile

// Fredrik

Låter ju trevligt de smile Då går den ett litet tag till nu då smile

Lycka till på tentan. Och, när du e uppe i Idre, se upp för en dåre i en röd 745a roll
//Jacob

1 997 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Tja!

// Fredrik

Lycka till på tentan. Och, när du e uppe i Idre, se upp för en dåre i en röd 745a roll
//Jacob

Ja det ska den förhoppningsvis göra smile De spände även handbromsen så jag slapp göra det big_smile

Tack de lär behövas tongue Haha jasså? yikes Vem är detta då? wink

// Fredrik

387 Inlägg
7 januari 2010
ser bra å seriäat t big_smile forstätt så

4 299 Inlägg
7 januari 2010
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Tja!

// Fredrik

//Jacob

Ja det ska den förhoppningsvis göra smile De spände även handbromsen så jag slapp göra det big_smile

// Fredrik

En av mina polare wink

1 997 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
frank_745 skrev:
ser bra å seriäat t big_smile forstätt så

Tack så mycket big_smile

1 997 Inlägg
7 januari 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

// Fredrik

En av mina polare wink

Hehe okej, jag ska hålla utkik wink

1 997 Inlägg
21 januari 2010
Trådstartare
Tja!

Imorrn ska jag till lysekil och då har jag planerat in lite arbete med fronten big_smile

Känns som om det var evigheter sen jag gjorde nått med bilen förutom fix inför besiktningen då.. hmm

Hittade en bild på datorn som jag tog över motorrummet dagen innan besiktningen, rent och fint ska de va big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/843082_j9rx7u.jpg

Kan även lägga upp en bonusbild på min höft efter en fin vurpa i en trappa på väg till krogen när jag va i fjällen.. tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/843086_23cwlu.jpg

Återkommer med update i helgen smile

// Fredrik

Sök