2316
Sök

Isak90´s Projekt Volvo S60 2,4T (2001) & V70 2,5T (1997) || Just nu: Slipat rost på V70in!

Projekttråd för S60in och V70in, men då framförallt under byggnationen av S60in!

539 006 Visningar
Uppdaterades senast 29 april 2012
4 299 Inlägg
16 mars 2010
Faan va nice big_smile
Bara i me kromade blinkerslampor så kommer de ju bli såå snyggt!

Bra köp!
//Jacob

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
4 663 Inlägg
16 mars 2010
fan va gött big_smile

1 997 Inlägg
16 mars 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
Faan va nice big_smile
Bara i me kromade blinkerslampor så kommer de ju bli såå snyggt!

Bra köp!
//Jacob

Hehe ja visst blev de big_smile Tackar smile

Hmm vet inte om jag vill ha de.. Tycker de e rätt snyggt när de ser ut som en runt orange reflex i lyktan men vi får se när de e monterat.. E ju usa-blinkers på dessa också big_smile

Ja det var nog ett bra köp wink

MrEricsson skrev:
bara smälla på dom på bilen nu så vi får se

Hehe ja montering blir efter påsk och så fort jag fått tag på kablage som jag behöver smile

Saab_Robin skrev:
fan va gött big_smile

Ja! big_smile

// Fredrik

2 638 Inlägg
17 mars 2010
Sedär ja, kommer sitta kanonfint smile

Egenföretagare
2 496 Inlägg
17 mars 2010
Facelift lysen gör sjukt mkt!

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal

429 Inlägg
17 mars 2010
Fasen va nice de kommer bli. riktigt bra investering smile

1 997 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Sedär ja, kommer sitta kanonfint smile

Hehe ja de va inte riktigt planerat.. tongue

Tackar ja de tror jag med smile

tsdi skrev:
Facelift lysen gör sjukt mkt!

Ja de gör de absolut smile

racerwagon skrev:
Fasen va nice de kommer bli. riktigt bra investering smile

Ja de får vi hoppas wink Ja den var de inget fel på cool

// Fredrik

1 997 Inlägg
17 mars 2010
Trådstartare
Någon som vet hur man skall göra med kablaget??

Jag har tänkt att inte löda, som det beskrivs i en tråd på jagrullar.se, eftersom jag måste byta lyktor inför varje besiktning..

Jag har lagt upp en tråd om det: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=171280

//Fredrik

40 Inlägg
18 mars 2010
Riktigt schyst med facelift strålkastare men som tidigare sagt så gå in på svxc.se för att se hur folk har löst det där.

Förresten vart hittade du bakkjolen på för sida?

1 997 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
lunkzor skrev:
Riktigt schyst med facelift strålkastare men som tidigare sagt så gå in på svxc.se för att se hur folk har löst det där.

Förresten vart hittade du bakkjolen på för sida?

Ja det blir nog snyggt! smile Ja jag får kolla där, har sett på jagrullar.se forumet men vill hellst inte klippa i kablaget.. Men de löser sig nog smile

Den hittade jag på blocket, ett företag som heter imp-x.. Jag har nummer till han som har firman om du vill ha?

// Fredrik

Speed FMK
849 Inlägg
23 mars 2010
Blir klockrent med facelift xenon. Borde det inte gå att löda en egen adapter?

Bakkjolen var förresten riktigt snygg. Hoppas det är bättre passform på den än vad det var på mina prylar. :p

Mvh Ludde

1 997 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Bi0HaZZarD skrev:
Blir klockrent med facelift xenon. Borde det inte gå att löda en egen adapter?

Bakkjolen var förresten riktigt snygg. Hoppas det är bättre passform på den än vad det var på mina prylar. :p

Mvh Ludde

Ja det blir nog snyggt, tackar smile

Jo det ska nog gå, tanken är att försöka få till någon adapter så det går snabbt o smidigt att byta smile

Ja den tycker jag e riktigt snygg smile Hehe ja vi får hoppas de o jävla oflyt du hade hmm

// Fredrik

1 997 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Update!

I fredags så var jag iväg och hämtade bakkjolen smile Så kan ju bjuda på ett par bilder på den wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/883996_r0h4hy.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/883986_djwvrh.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/883992_xmlpvk.jpg

Får se när det blir en provmontering av denna, kanske på söndag när jag e i lysekil igen smile Ska troligtvis byta till sommardäck och tvätta av bilen ordentligt så de kan ju ta lite tid tongue Sen behöver fronten få en del jobb med så jag kan börja plasta den..

Angående fronten ja, just nu tror jag att jag kommer plasta så att det blir en lös läpp som jag sedan limmar dit. Detta eftersom fronten e i ABS-plast så e de svårt o få glasfibern att fästa.. Eventuellt så gör jag det så att det blir en plugg så kan jag gjuta fler om det e nån som vill köpa eller om jag skulle köra sönder den roll

Det var allt för nu, återkommer i/efter helgen smile
// Fredrik

4 299 Inlägg
23 mars 2010
Den där bakkjolen kommer ju passa så fint smile

Låter faktiskt väldigt vettigt att ha en lös läpp, som du säger kan de va lite knepigt att få ihop polyester o ABS-plast tongue

Fan jag vill också kunna slänga på sommardäck!! tongue
//Jacob

40 Inlägg
23 mars 2010
snygg bakkjol, jag har ju dom nya lyktorna som sitter på dom nya volvo bilarna nu och måste oxå byta inför bes. Ska se om jag kan ta en bil på det, förra ägaren fixa dom.
Mvh

1 997 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:

Låter faktiskt väldigt vettigt att ha en lös läpp, som du säger kan de va lite knepigt att få ihop polyester o ABS-plast tongue

//Jacob

Ja vi får hoppas på de big_smile

Ja jag har funderat mer o mer på det och detta blir nog den bästa lösningen smile Ska försöka plasta så det blir som en "kil" så man slipper en stor kant i skarven smile

Hehe gör de då! Jag tror de blir på söndag för mig, dock ej bestämt ännu tongue
// Fredrik

1 997 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
_jorqvist_ skrev:
snygg bakkjol, jag har ju dom nya lyktorna som sitter på dom nya volvo bilarna nu och måste oxå byta inför bes. Ska se om jag kan ta en bil på det, förra ägaren fixa dom.
Mvh

Tackar smile

Ja de vore snällt om du kunde fixa en bild smile

// Fredrik

4 299 Inlägg
23 mars 2010
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Ja jag har funderat mer o mer på det och detta blir nog den bästa lösningen smile Ska försöka plasta så det blir som en "kil" så man slipper en stor kant i skarven smile

// Fredrik

Tror jag fattar va du menar o de låter fiffigt smile Rättare sagt, inte dumt alls.

Njaa, vi har inte väglag för de. O sen har jag ju dessutom inga längre, nån annan tyckte sig ha större användnig för dom ju wink
//Jacob

1 997 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Rallyhalle skrev:
isak90 skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

// Fredrik

Tror jag fattar va du menar o de låter fiffigt smile Rättare sagt, inte dumt alls.

Njaa, vi har inte väglag för de. O sen har jag ju dessutom inga längre, nån annan tyckte sig ha större användnig för dom ju wink
//Jacob

Just de ja så va de ju för dig ja sad sad sad sad sad

Får du nya på försäkringen eller?

// Fredrik

Sök