Men igår fick jag, vad som kan vara, ett litet bakslag.. När jag körde från Trollhättan till Lysekil igår så fick jag varning om dåligt oljetryck i bilen.. stannade och startade om bilen då va varningen borta.. Sen stannade jag kort därefter och kollade oljan, såg fin ut och det var rikligt med olja i.
När jag sedan rullade in i Lysekil kom varningen upp: INGET OLJETRYCK, STANNA MOTORN. Sagt och gjort, stoppade den med en gång o körde in till kanten.. Fortfarande fint med olja i motorn och provade då att starta bilen igen = lampan släckt.. Körde hem bilen (knappt 1km) så nu står den hemma men fick ingen varning under tiden..
Känns lite som glappkontakt eller liknande?
Någon som vet vart oljetrycksgivaren sitter så jag kan kolla på den o smörja upp lite??
Du den där oljetryckslampan verkar spela dig ett spratt, den gjorde väl likadant på väg från Elmia förra året? Så de känns inte som de har me oljetryck o göra faktiskt?
Och nu blev jag fan lite nyfiken på vad fan du hämtar för kul saker!
Du den där oljetryckslampan verkar spela dig ett spratt, den gjorde väl likadant på väg från Elmia förra året? Så de känns inte som de har me oljetryck o göra faktiskt?
Och nu blev jag fan lite nyfiken på vad fan du hämtar för kul saker!
//Jacob
Haha ja den verkar fan göra de! Ja de va ju samma förra året :S funderar på om jag ska ta o byta givaren, kostar iofs 1500kr.. de e ganska dyrt ändå....
De va som fan att den va separat, jag tyckte de va lite underligt när dom på volvo menade att den va samma som nivå-mätaren.. :S dåligt av 2 personer på Volvo som inte vet att den e separat! :S
Nu kanske jag låter väldigt elak, men montera en oljetrycksmätare (inte biltema, bra grejjer snackar jag om) eller köp ny oljetrycksvakt. En rasad motor kostar mer än 1500 kronor, att vara så dumsnål på såpass viktiga saker är rent efterblivet.
Mjo får väl kanske bli ett byte på den.. Får se här om den finns o köpa nånstans, ska börja med att kolla kontakter isv runt den iaf..
Hittade en annons som jag ringde på o åkte direkt för att hämta En ny front blev de! Har gått o funderat ett tag på om jag skulle lägga ner arbetet med den egna och så har jag varit sugen på denna länge men tyckt att den varit för dyr.. Men nu hittade jag den till ett bra pris så då tvekade jag inte