Fälgarna passar verkligen perfekt på bilen! Din nya v70 är inte dum den heller! Ser skitfint ut
Tack Ola!
Ska ta och göra en liten uppdatering nån dag, är svårt att ta sig dit för sådant, även bilpill, är det är så sjukt fint väder ute! Idag efter jobbet har jag bara legat och badat med paus för lite grill!
Latmask!
Trevliga grejer du skaffat dig till V70 Dock tror jag du kommer ångra dig i vinter när du inte har någon torkare på bakrutan Men du kanske besöker tvättställena oftare än vad jag gjorde med 945an
Stänkskydd fram skulle jag också vilja ha, du vet ingen som har liggandes till V70N?
Japp de e jag det!
Ja, det blir nog fint Har ju farthållare och laddtrycksmätare med hållare som ska in i den också Mjo, får se hur det blir där. Men den gamla motorn var paj och jag har inte hittat någon billigare än 800kr (begagnad) så det känns inte som så roliga pengar.. Jag håller på och kollar på ett chip till den ist
Hm, nä inget jag vet om men kolla tradera, där finns det auktioner med det. Såg det senast igår o dom brukar inte gå på mer än ca 300kr för fram.
Ska ta och göra en liten uppdatering nån dag, är svårt att ta sig dit för sådant, även bilpill, är det är så sjukt fint väder ute! Idag efter jobbet har jag bara legat och badat med paus för lite grill!
Latmask!
Trevliga grejer du skaffat dig till V70 Dock tror jag du kommer ångra dig i vinter när du inte har någon torkare på bakrutan Men du kanske besöker tvättställena oftare än vad jag gjorde med 945an
Stänkskydd fram skulle jag också vilja ha, du vet ingen som har liggandes till V70N?
Japp de e jag det!
Ja, det blir nog fint Har ju farthållare och laddtrycksmätare med hållare som ska in i den också Mjo, får se hur det blir där. Men den gamla motorn var paj och jag har inte hittat någon billigare än 800kr (begagnad) så det känns inte som så roliga pengar.. Jag håller på och kollar på ett chip till den ist
Hm, nä inget jag vet om men kolla tradera, där finns det auktioner med det. Såg det senast igår o dom brukar inte gå på mer än ca 300kr för fram.
Okej, ja dom är dyra dom där rackarna, ett chip är ju mycket roligare Men då har du ju inte plockat bort för syns skull iaf (förstårmig inte på sånt )
Okej, får kika där. Men om de ligger på 300kr där tror jag att jag åker till Volvo istället, nya kostar 295kr
Japp de e jag det!
Okej, ja dom är dyra dom där rackarna, ett chip är ju mycket roligare Men då har du ju inte plockat bort för syns skull iaf (förstårmig inte på sånt )
Okej, får kika där. Men om de ligger på 300kr där tror jag att jag åker till Volvo istället, nya kostar 295kr
Hehe ja precis, chip som ger 42hk och 80Nm för 400kr känns lite mer vettigt
Nejdå, utan den var kass.. Jo, det hade jag också gjort! De ligger på 205kr nu förresten..
Idag har jag spänt handbromsen på v70in, det var välbehövligt eftersom den inte ens stod still på plan mark Men nu tar den bra, ska spänna lite mer på vänster sida någon dag bara.
Fick också ett bakslag, de bakre stänkskydden som jag köpte var ifrån en 855a, inget jag tänkte på men givetvis passade de inte så bra på min v70.. Så dessa är nu till salu!
Idag har jag spänt handbromsen på v70in, det var välbehövligt eftersom den inte ens stod still på plan mark Men nu tar den bra, ska spänna lite mer på vänster sida någon dag bara.
Fick också ett bakslag, de bakre stänkskydden som jag köpte var ifrån en 855a, inget jag tänkte på men givetvis passade de inte så bra på min v70.. Så dessa är nu till salu!
Lite synd om du gör dig av med din s60, men din v70 börjar iaf bli fin!
Jag vet som sagt inte riktigt hur jag ska göra.. ibland så känner jag bara att jag vill ha något mer sommaraktigt, som fler folk förstår att man enbart kör på sommaren osv. Någon som väcker lite mer uppmärksamhet, framförallt för de som bara ser att bilen är blå
jag har gjort samma med fiskelina med får inte bort klister resterna har varit o köpt t-röd o ska testa.
Tror jag tog T-grön eller nått sånt som kompisen hade, funka fint o blev inga märken i lacken
okej aa får se om de funkar
Med T-röd kommer du få en matt yta där du gnuggar med vad jag antar är en trasa? Så poleringen av bakluckan kan vara på sin plats om du ska använda T-röd.
Annars så kan du testa att värma klistret, brukar bli mer medgörligt då. Men värm inte för mycket så du bränner lacken!
Tror jag tog T-grön eller nått sånt som kompisen hade, funka fint o blev inga märken i lacken
okej aa får se om de funkar
Med T-röd kommer du få en matt yta där du gnuggar med vad jag antar är en trasa? Så poleringen av bakluckan kan vara på sin plats om du ska använda T-röd.
Annars så kan du testa att värma klistret, brukar bli mer medgörligt då. Men värm inte för mycket så du bränner lacken!
Under helgen som varit har jag faktiskt hunnit få gjort en hel del nyttiga saker med V70in
Slipade ner rosten som var på bakluckan och la i zinkgrund och sedan lack.
Det var en hel del fläckar Sedan när jag la i klarlack så blev färgen mycket mörkare, blev inte så snyggt men det är bara tillfälligt! Hela luckan ska slipas ner och lackas från grunden! Detta görs i helgen som kommer nu Misstänker att det blev så eftersom jag penslade detta och det är inte helt säkert att färgen hann torka helt och hållet innan klarlacken..
Sedan tog jag tag i det stora jobbet.. Hundbenen
Dessa bilder togs i maj 2010 så det hade blivit en hel del mer rost än vad bilderna visar
Var också lite buligt på högersidan..Så där fick vi spackla
Slipar
Grundat med zinkspray
Färdigt resultat, vi dimmade ut lacken så att det inte skulle bli några synliga skarvar
Resultatet i dagsljus
Detta blev ruggigt bra tycker jag! på ett ställe inne vid tröskelplåten ser man skarven lite, lite, ovanför SIPS.. Men det skiter jag helt i, är ju bara när dörren är öppen
Skickade iväg flickvännen till Volvo förut med så hon fick köpa klips och nitar till sidokjolarna samt stänkskydd. Köpte också en uppsättning bakre stänkskydd
Så till helgen skall bakluckan, stänkskydd runt om samt en list lackeras