Isak90´s Projekt Volvo S60 2,4T (2001) & V70 2,5T (1997) || Just nu: Slipat rost på V70in!

Projekttråd för S60in och V70in, men då framförallt under byggnationen av S60in!
  • 42 Följare
  • 519 265 Visningar
  • Uppdaterades senast 29 april 2012
isak90
7 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Saab_Robin skrev:
blev ju skit snyggt big_smile

Tack för det! smile
Jag tycker också det blev snyggt, synd bara att hjulet skulle trilla av sad

Rallyhalle
7 maj 2009 · 4 299 Inlägg

Som sagt så vart de jäklgt snyggt me dom på smile
Synd bara att en utav fälgarna ville åka på egna äventyr och att bilen ser ut som den gör nu sad

//Jacob

Handy_man
7 maj 2009 · 74 Inlägg

Snygg bil, använde du bara biltemas färger när du lackade fälgarna eller? om inte så är det nog därför färgen reste sig, har också råkat ut för det när jag har blandat olika märken med biltemas färger

synd med bilen

isak90
7 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Som sagt så vart de jäklgt snyggt me dom på smile
Synd bara att en utav fälgarna ville åka på egna äventyr och att bilen ser ut som den gör nu sad

//Jacob

Tack cool
Aa det var lite synd, lägger upp ett par bilder på de ikväll..


// Fredrik

isak90
7 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Handy_man skrev:
Snygg bil, använde du bara biltemas färger när du lackade fälgarna eller? om inte så är det nog därför färgen reste sig, har också råkat ut för det när jag har blandat olika märken med biltemas färger

synd med bilen

Tack!
Det reste sig säkerligen för att jag blandade, biltemas klarlack var så väldigt matt så därför bytte jag märke på den. Sedan reste sig även den silvriga färgen på biltemas primer, jag tror det beror på att man får lägga många tunna lager. Då reste de sig inte för oss nu iaf.

// Fredrik

isak90
7 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Här kommer två bilder på hur det ser ut efter att hjulet fick för sig att ramla av.

Det blev ett försäkringsärende och jag åker på 4k i självrisk..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649207_1iuo3v.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649209_283gfz.jpg


Sedan har jag troligtvis fått sålt mina gamla sommarhjul vilket gör att vid kristihimmelsfärds ska jag troligtvis köpa mig ett par nya framlampor wink

// Fredrik

Ricky
7 maj 2009 · 1 062 Inlägg

den blir snygg med dom fälgarna, tråkigt att du är oturs drabbad bara med dina bilar sad

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Ricky skrev:
den blir snygg med dom fälgarna, tråkigt att du är oturs drabbad bara med dina bilar sad

Tackar för det!

Aa det är en jävla otur nu sad

// Fredrik

B4m3e
10 maj 2009 ·

isak90 skrev:
Här kommer två bilder på hur det ser ut efter att hjulet fick för sig att ramla av.

Det blev ett försäkringsärende och jag åker på 4k i självrisk..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649207_1iuo3v.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649209_283gfz.jpg


Sedan har jag troligtvis fått sålt mina gamla sommarhjul vilket gör att vid kristihimmelsfärds ska jag troligtvis köpa mig ett par nya framlampor wink

// Fredrik

Fyfan, tråkigt de där du. Tur de finns försäkringsbolag! Lycka till!
Mvh BamZe

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

B4m3e skrev:

isak90 skrev:
Här kommer två bilder på hur det ser ut efter att hjulet fick för sig att ramla av.

Det blev ett försäkringsärende och jag åker på 4k i självrisk..

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649207_1iuo3v.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/42550/649209_283gfz.jpg


Sedan har jag troligtvis fått sålt mina gamla sommarhjul vilket gör att vid kristihimmelsfärds ska jag troligtvis köpa mig ett par nya framlampor wink

// Fredrik

Fyfan, tråkigt de där du. Tur de finns försäkringsbolag! Lycka till!
Mvh BamZe

Aa.. Tack smile

// Fredrik

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Nu när bilen ändå står på verkstad började jag fixa med fälgen så den ska va klar när bilen kommer hem igen big_smile

Igår maskerade jag upp fälgen som ska lackas om. Sedan började jag med att slipa där det behöver spacklas. Sedan fick jag även lagt på ett lager spackel och det ska nu slipas, får se när jag hinner med det!

Bilder på detta kommer..

// Fredrik

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Jag har även bestämt mig för att försöka få till ett Twinpipe bygge på bilen! cool

-Akerfeldt-
10 maj 2009 · 2 638 Inlägg

isak90 skrev:
Jag har även bestämt mig för att försöka få till ett Twinpipe bygge på bilen! cool

Nice big_smile

Surt som fasen det som hände med bilen. Var det mycket som fick stryk eller är det bara skärmen som fick en smäll? Tänkte hur skivor m.m. ser ut.

Såg även att du tänkte byta framlampor, snacka vi om faceliftslampor, R-lampor eller något annat?

t0bias
10 maj 2009 · 134 Inlägg

Hur kan hjulet bara trilla av? Bultarna som gått mitt av eller har alla gängat ut sig samtidigt? :S Plockar av mina däck ofta på bilen men har aldrig märkt att ngn skruv har suttit löst lr dyligt efter en åktur. Koppar pasta och ett ordentligt spärrhandtag sen sitter dom som berget. Efter spänner aldrig men kanske skulle börjat med de nu tongue

Grymt tråkigt iaf när sådant händer :S sörjer med dig.

/t0bias
BMW 118d "Tjejens" (2008)
isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Aker_s40 skrev:

isak90 skrev:
Jag har även bestämt mig för att försöka få till ett Twinpipe bygge på bilen! cool

Nice big_smile

Surt som fasen det som hände med bilen. Var det mycket som fick stryk eller är det bara skärmen som fick en smäll? Tänkte hur skivor m.m. ser ut.

Såg även att du tänkte byta framlampor, snacka vi om faceliftslampor, R-lampor eller något annat?

Ja det kan nog bli bra smile

Skivan tror jag har klarat sig helt, den gick o snurra när bilen stog nere på backen iaf, jag har inte märkt några obalnser när jag körde hem bilen och sen till verkstaden.. ca 3 mil.

Det är ett par av USA-modell med silverlackade insatser. Alltså den gamla modellen, inga klarglas. Volvo_emil köper jag dom av wink

Tack smile
// Fredrik

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

t0bias skrev:
Hur kan hjulet bara trilla av? Bultarna som gått mitt av eller har alla gängat ut sig samtidigt? :S Plockar av mina däck ofta på bilen men har aldrig märkt att ngn skruv har suttit löst lr dyligt efter en åktur. Koppar pasta och ett ordentligt spärrhandtag sen sitter dom som berget. Efter spänner aldrig men kanske skulle börjat med de nu tongue

Grymt tråkigt iaf när sådant händer :S sörjer med dig.

De hade gängat ur sig, tyckte jag drog tillräckligt men tydligen inte :S sad

Tack för ditt stöd smile
// Fredrik

-Akerfeldt-
10 maj 2009 · 2 638 Inlägg

isak90 skrev:

Aker_s40 skrev:

isak90 skrev:
Jag har även bestämt mig för att försöka få till ett Twinpipe bygge på bilen! cool

Nice big_smile

Surt som fasen det som hände med bilen. Var det mycket som fick stryk eller är det bara skärmen som fick en smäll? Tänkte hur skivor m.m. ser ut.

Såg även att du tänkte byta framlampor, snacka vi om faceliftslampor, R-lampor eller något annat?

Ja det kan nog bli bra smile

Skivan tror jag har klarat sig helt, den gick o snurra när bilen stog nere på backen iaf, jag har inte märkt några obalnser när jag körde hem bilen och sen till verkstaden.. ca 3 mil.

Det är ett par av USA-modell med silverlackade insatser. Alltså den gamla modellen, inga klarglas. Volvo_emil köper jag dom av wink

Tack smile
// Fredrik

Ok, då vet jag hur de ser ut. Kommer bli kanoners smile

Ska ha sälja dem han har på sin bil eller är det ett par extra?

isak90
10 maj 2009 · 1 997 Inlägg

Aker_s40 skrev:

isak90 skrev:

Aker_s40 skrev:

Nice big_smile

Surt som fasen det som hände med bilen. Var det mycket som fick stryk eller är det bara skärmen som fick en smäll? Tänkte hur skivor m.m. ser ut.

Såg även att du tänkte byta framlampor, snacka vi om faceliftslampor, R-lampor eller något annat?

Ja det kan nog bli bra smile

Skivan tror jag har klarat sig helt, den gick o snurra när bilen stog nere på backen iaf, jag har inte märkt några obalnser när jag körde hem bilen och sen till verkstaden.. ca 3 mil.

Det är ett par av USA-modell med silverlackade insatser. Alltså den gamla modellen, inga klarglas. Volvo_emil köper jag dom av wink

Tack smile
// Fredrik

Ok, då vet jag hur de ser ut. Kommer bli kanoners smile

Ska ha sälja dem han har på sin bil eller är det ett par extra?

Han ska ha på ett par facelift. Så han säljer dom han har på smile

Rallyhalle
10 maj 2009 · 4 299 Inlägg

Twinpipe låter ju som ett riktigt bra projekt du big_smile
Är det dom lyktorna han har haft på V70in du ska ha eller?? Isf kommer de bli riktigt snyggt ju smile

Ha de!
//Jacob

-Akerfeldt-
10 maj 2009 · 2 638 Inlägg

isak90 skrev:

Aker_s40 skrev:

isak90 skrev:

Ja det kan nog bli bra smile

Skivan tror jag har klarat sig helt, den gick o snurra när bilen stog nere på backen iaf, jag har inte märkt några obalnser när jag körde hem bilen och sen till verkstaden.. ca 3 mil.

Det är ett par av USA-modell med silverlackade insatser. Alltså den gamla modellen, inga klarglas. Volvo_emil köper jag dom av wink

Tack smile
// Fredrik

Ok, då vet jag hur de ser ut. Kommer bli kanoners smile

Ska ha sälja dem han har på sin bil eller är det ett par extra?

Han ska ha på ett par facelift. Så han säljer dom han har på smile

Ok, kommer passa bra i vilket fall smile När blir det montering av dessa?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang