240 glt 84 går dåligt och dör vissa gånger

Haniball_s
15 mars 2009 · 455 Inlägg

har ett problem med min 240glt den går bra vissa gånger och ibland går den väldigt dåligt och kan dö utan förvarning och vara väldigt trögstartad! jag vet att spridarpackningarna är dåliga men kan det göra så stor skilnad?
vad kan det vara? har bytt fördelare, rotor och tändkablarna ser bra ut!

>syns man inte finns man inte<
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
15 mars 2009 · 1 899 Inlägg

Ja, dåliga spridartätningar kan göra att bilen blir jävligt skum. Men kan lika gärna vara nått annat problem också.

Hur funkar bränslepumpen som? Är den gammal så kan den bli lite skum. Är bränslefiltret gammalt kan bilen också bete sej orkeslös.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Drönirettab
15 mars 2009 · 21 761 Inlägg

K-Jet är känsligt för luftläckage av alla slag, därför bör man kolla upp så många vakumslangar som möjligt. Dåliga o-ringar hos insprutningsventilerna kan också orsaka konstigheter, som patrikhornfeldt skriver. smile

Hur beter den sig när den är trögstartad, tänder den inte alls eller tänder den "nästan"?

Haniball_s
15 mars 2009 · 455 Inlägg

Drönirettab skrev:
K-Jet är känsligt för luftläckage av alla slag, därför bör man kolla upp så många vakumslangar som möjligt. Dåliga o-ringar hos insprutningsventilerna kan också orsaka konstigheter, som patrikhornfeldt skriver. smile

Hur beter den sig när den är trögstartad, tänder den inte alls eller tänder den "nästan"?

tänder lite... men är jävligt olika prova och starta den nu och den starta hur fint som helst och gick ganska bra!

>syns man inte finns man inte<
PHrnfeldt Sheik Yerbouti
16 mars 2009 · 1 899 Inlägg

Då den dör, hur beter den sej då? Dör den helt tvärt eller rycker den å jävlas före?

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com
Haniball_s
16 mars 2009 · 455 Inlägg

patrikhornfeldt skrev:
Då den dör, hur beter den sej då? Dör den helt tvärt eller rycker den å jävlas före?

den rycker och misständer och är väldigt orkeslös!

>syns man inte finns man inte<
Drönirettab
16 mars 2009 · 21 761 Inlägg

Låter nog som bränsleproblem tycker jag. Pump och/eller filter, som patrikhornfeldt skrev tidigare. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang