Evildan skrev:
Respektlösa yrkeschauförer som verkar ha svårt att begripa att det är halt, ligger lastbilar till höger och vänster i dikena.
Jag vet att det är skitsvårt att häva en sladd eller om det bryter med trailern, men varför inte köra långsammare, ta ned fötterna från instrumentbrädan, stänga av datorn eller filmen man tittar på och göra det man faktiskt får betalt för: KÖRA lastbilshelvetet.
När jag ändå är inne på lastbilschauförer, varför gäller inte trafikreglerna vissa utav dom?
Som när dom ska ut på motorvägen...bara kör ut på påfarten oavsett om det är fullt med bilar i bägge körfält, vänsterblink (ibland ges faktiskt tecken) sen bara tränga sig ut trots det som media kallar "snökaos"
Fast ska en annan försöka komma ut på motorvägen och det är helt tomt i vänsterfältet inte fan flyttar dom på sig då...märkligt.
En gång har jag fått "hjälp" ut från påfarten, en Holländare orkade vrida lite på kringlan och underlätta för mig, heder åt honom och andra trafikanter som hjälps åt i trafiken.
Jag är givetvis medveten om att det inte är samma chaufför vid alla dessa tillfällen trots detta är det ett återkommande beteende...
Ännu liten fundering: går inte dimljusen att stänga av på lastbilar? tror dom att dom inte syns eller har så många starr så det verkar vara ständig dimma? stort behov kanske av att just synas, därav yrkesvalet att ratta något stort?