Leo86 skrev:
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:
ändå idioti.. inte så farligt att rulla 30 meter extra innan du når pedalerna. inte ett dugg. haha. tänk på omgivningen o inte vads om e bekvämt

Som sagt (Inte till dig, men det är uppenbart då du har noll koll) så är lastbilen automatväxlad och det är bara vänsterfoten som är på panelen, höger är vid pedalerna.
Puss puss
kortare reaktionstid för att det är automat??
är lastbilsmekaniker så vet nog lite mer än så om vart pedalerna sitter och dess funktion.
var med och renoverade en lastbil förra vintern som kört av väger pga inte riktigt konsentrerad körning. o det var inte mer än att byta hela hytten och allt innuti samt rikta ramen. men du har juh automat.
mvh
Med att den är automat så menade jag att jag inte behöver koppla, så vänsterfoten behövs inte då körningsbiten av mitt jobb går att utföra enbent.
Och vad mer behöver jag veta mer än att den vänstra gör så att jag kör saktare och den högra så att jag kör snabbare?
JAG är ju inte mekaniker...
Men du har ju uppenbarligen bestämt dig och läser vad du vill läsa.
Så jag avslutar min del i diskussionen här.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.