3710
Sök

Vad gör dig förbannad just nu?

1 468 Inlägg
30 november 2010
Nitrometanskada skrev:
Wilsgaard skrev:
Leo86 skrev:

som vadå? att ha fötterna på instrumentbrädan när det är snorhalt ute?? roll

Du personligen var ett bra exempel.....

roll

haha förstår hur du menar. men ja antar att vi flesta blir lite irriterade bara att alla inte säger vad dom tycker antar ja lol
att riskera flera liv för att man är bekväm och lat e väl lite riskabelt tror ja nog. tar mig själv som exempel igen då. ja vill inte hamna i knipa med ett sådant pundhuvud då jag har 3 barn roll
Därför har ja lite svårt o släppa just den biten.

Mvh//Leo

560 Inlägg
30 november 2010
Okej! Jag förstår dig med, när folk slarvar med säkerheten är en annan sak.... det kan jag förstå upprör dig, men min poäng var alla dessa muppar här på garaget som egentligen inget vettigt har att säga eller vara till hjälp med.... utan istället anmärker andras utlåtanden och åsikter!

Men jag håller med dig "fötterna på instrumentbrädan när det är snorhalt ute" är inget att rekomendera, jävligt korkat.

246 Inlägg
30 november 2010
Migrän.

Människor med smak kör bilar med flak!

MoffeGreven
30 november 2010
Trådstartare
Modo!!!! Hoppas fan dom vinner ikväll.

DFFL
9 020 Inlägg
30 november 2010
Leo86 skrev:
Nitrometanskada skrev:
Wilsgaard skrev:

Du personligen var ett bra exempel.....

roll

haha förstår hur du menar. men ja antar att vi flesta blir lite irriterade bara att alla inte säger vad dom tycker antar ja lol
att riskera flera liv för att man är bekväm och lat e väl lite riskabelt tror ja nog. tar mig själv som exempel igen då. ja vill inte hamna i knipa med ett sådant pundhuvud då jag har 3 barn roll

Mvh//Leo

Jag har förklarat för Evildan (Som jag hade diskussionen med) hur det ligger till och det är inte så farligt som det låter.
Men det jag skrev blev borttaget från forumet och jag orkar inte dra det igen.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 468 Inlägg
30 november 2010
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:
Nitrometanskada skrev:

roll

Mvh//Leo

Jag har förklarat för Evildan (Som jag hade diskussionen med) hur det ligger till och det är inte så farligt som det låter.

ändå idioti.. inte så farligt att rulla 30 meter extra innan du når pedalerna. inte ett dugg. haha. tänk på omgivningen o inte vads om e  bekvämt  tongue

4 637 Inlägg
30 november 2010
IceEyes skrev:
Ringde och beställde pizza häromdagen och när jag skulle hämta den så hade jag glömt vilken pizzeria jag beställde från. Är fortvarande lite sur över det tongue

Löste det sig?

111 Inlägg
30 november 2010
Wilsgaard skrev:
Att alla tjafsar i forum här på garaget, anmärker på varandra, slänger negativa mothugg, käftar.......!

Är de så jävla svårt att acceptera andras åsikter och synpunkter, vi alla är ju olika! Försöka hålla sig till ämnet....

håller helt med

Tell the world that Jesus lives
177 Inlägg
30 november 2010
ADHD är bra ibland, ibland är det dåligt. Just idag har ADHD varit en dålig del av min personlighet. Så det stör mig just nu:(

7 100 Inlägg
30 november 2010
Jula.se!!!ahhhhhhhhhhhhhhhhh

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

DFFL
9 020 Inlägg
1 december 2010
Leo86 skrev:
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:

Mvh//Leo

ändå idioti.. inte så farligt att rulla 30 meter extra innan du når pedalerna. inte ett dugg. haha. tänk på omgivningen o inte vads om e  bekvämt  tongue

Som sagt (Inte till dig, men det är uppenbart då du har noll koll) så är lastbilen automatväxlad och det är bara vänsterfoten som är på panelen, höger är vid pedalerna.

Puss puss

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 468 Inlägg
1 december 2010
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:
FireTraXX skrev:

Som sagt (Inte till dig, men det är uppenbart då du har noll koll) så är lastbilen automatväxlad och det är bara vänsterfoten som är på panelen, höger är vid pedalerna.

Puss puss

kortare reaktionstid för att det är automat??
är lastbilsmekaniker så vet nog lite mer än så om vart pedalerna sitter och dess funktion.
var med och renoverade en lastbil förra vintern som kört av väger pga inte riktigt konsentrerad körning. o det var inte mer än att byta hela hytten och allt innuti samt rikta ramen. men du har juh automat.

mvh

DFFL
9 020 Inlägg
1 december 2010
Leo86 skrev:
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:

Puss puss

är lastbilsmekaniker så vet nog lite mer än så om vart pedalerna sitter och dess funktion.
var med och renoverade en lastbil förra vintern som kört av väger pga inte riktigt konsentrerad körning. o det var inte mer än att byta hela hytten och allt innuti samt rikta ramen. men du har juh automat.

mvh

Med att den är automat så menade jag att jag inte behöver koppla, så vänsterfoten behövs inte då körningsbiten av mitt jobb går att utföra enbent.

Och vad mer behöver jag veta mer än att den vänstra gör så att jag kör saktare och den högra så att jag kör snabbare?
JAG är ju inte mekaniker...

Men du har ju uppenbarligen bestämt dig och läser vad du vill läsa.
Så jag avslutar min del i diskussionen här.

Russel Crowe, Gladiator.

1 468 Inlägg
1 december 2010
FireTraXX skrev:
Leo86 skrev:
FireTraXX skrev:

Puss puss

mvh

Med att den är automat så menade jag att jag inte behöver koppla, så vänsterfoten behövs inte då körningsbiten av mitt jobb går att utföra enbent.

Och vad mer behöver jag veta mer än att den vänstra gör så att jag kör saktare och den högra så att jag kör snabbare?
JAG är ju inte mekaniker...

Men du har ju uppenbarligen bestämt dig och läser vad du vill läsa.
Så jag avslutar min del i diskussionen här.

jag menar självklart inte vi ska bli ovänner nu. men ahoppas du inser att även du som kör kan få större skador även vid singelolycka genom att ha ett ben nånannanstans än där det borde vara.
Du kan säkert ditt jobb jättebra det tror jag säkert.
och hur konsentrerad som lastbilchaffis man är beror juh också på sträckans längd som du kör.
Men oavsett är det juh inte riktigt 100% ansvarsfullt.

Mvh//Leo

RBejbi
2 december 2010
Trådstartare
Att jag bara avvaktar hela tiden...

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
3 december 2010
Folk som inte kan köra bil.. Det verkar ju nästan som att hjärnan slutar fungera på endel när det än snö ute och dom sätter sig i en bil... 

Fick bokstavligen stå på bromsen för att inte göra en gubbjävels mazda 323 eller vafan dom nu heter ännu kortare.
Jag bromsade ner för en 30 sträcka och hade gubben framför mig sen ca 10 meter in på 30sträckan (vägen går i en ganska svag kurva som det går utmärkt att möta lastilar i som tillomed har bredlast på) får han möte av 2st lastbilar som håller sig så långt ut på sin kant som det går, vad tror ni gubbjävlen gör fast än han har 1 meter på varje sida av bilen så istället för att köra närmare trottaren så stannar dumfan MITT på vägen utan förvarning utan rättsom det är så står han bara stilla inte ens bromsljusen är tända..
när jag fick stopp på min bil så hade jag nog inte mer än 3mm innan frontbågen hade knycklat till hans skitbil, hade jag kört någon km/h fortare än 30 så hade hans skithög till bil varit skrot och jag hade haft några nya repor på frontbågen.

Lite senare är jag påväg hem och JAG kör på en huvudled dvs anslutande vägar har väjnings/stopplikt. Håller väll ca 70 som är tillåtet och ser en bil som ska svänga till vänster i en T-korsning (taket på T:et är huvudleden) när jag är ca 10meter (jag hade redan bromsat ner till 45-50 och hade foten på bromsen ifall nått skulle hända) från korsningen då börjar idioten köra ut på vägen jag kör på fick stå på bromsen här med för att inte frontbågen skulle träffa 740:in i bakdörren där det sitter en liten unge.
Borde inte föräldrar vara lite mer försiktiga när dom är ute och kör med sina barn i bilen?

Det är iaf skönt att veta att abs:en fungerar för den fick jävlar i den jobba hårt för att inte låsa hjulen

1 200 Inlägg
3 december 2010
Jag är nästintill gråtfärdig efter att ha bråkat med Telia hela jävla dagen. Från mitt relativt nybyggda hus går det en telefonledning hela vägen fram till närmsta telefonstolpe, där det som återstår är att ansluta sladden till rätt plint.

Eftersom det alltså inte finns någon nuvarande förbindelse mellan stolpen och huset måste Telia ha TRE jävla veckor på sig att ta fram en offert innan jag ens kan beställa jobbet som måste utföras innan jag kan beställa ett ADSL-abbonemang...

511 Inlägg
3 december 2010
en avlägsen men ganska bra vänn till mig gick bort idag...int kul

?

Jackass
802 Inlägg
3 december 2010
Drfrasse skrev:
att man alltid blir sviken till och med ens närmaste. och att man alltid står där ensam i slutet F*CKING SK*T!

Kunde inte sagt det bättre själv, tur ensam är stark!

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Spirit of excellence
22 Inlägg
3 december 2010
Att våren är FÖR långt borta, det är iskallt, halt och jävligt. Bensinpriset kryper över 13.45.-/l  Och sist, men inte minst, att man snart inte kan leva med bibehållen "livskvalitet" i vårat vackra land, Sverige! Hur mycket fylligt "rött", gammal Cognac är egentligen sunt att avnjuta?!? = )
GE MIG VÅR!!!!!

Sök