DET HÄR ÄR INTE OK!!!!!
Är det verkligen så vi önskar att vårat samhälle ska se ut?!?
Det har aldrig funnits, kommer inte heller att finnas någon rättvisa i vårat land. Så länge vi tolererar,
inte vågar statuera exempel på vart gränserna går! Skydda och hjälpa, de verkligen utsatta!
Alla kan någon gång råka illa ut. Hur många har inte redan gjort det?!?
Bevisföring, helt utan belägg... överbeskyddande, när varje makthavare, beslutsfattare stoppar
huvudet i sanden är mer regel än undantag.
Banker och försäkringsbolag, är dessutom de största "legitima" bedragarna i vårat samhälle!
Jag har mer bevis än vad som krävs för att författa en bok!
Ett gammalt ( SANT ) ordspråk säger; Det tar mer än 40 år att göra en Svensk förbannad...
Vi kan gny och klaga sinsemellan.... Men vad kommer ut av det?!!? Får vi se ett resultat??? NEJ!!!
Är mitt svar i den sakfrågan. Ett litet exempel; När jag bodde i Frankrike, Paris i slutet av 90 talet,
höjdes brödpriset med
typ 15 centimes. (lika många ören i SEK) Vad hände? Man gick man ur huse, ALLA! Barn, ungomar, äldre
med käpp och rullstol, samlades och gjorde sina röster hörda. Jag säger inte, ej heller sympatiserar med
att våldshandlingar är en lösning på problem och orättvisor. Långt ifrån. Men 6 timmar innan vanliga
"Fransoser", hårt arbetande, unga som gamla, vissa utan förmåga att röra sig utan hjälpmedel,
hederliga medborgare, "hotade med att spränga jordbruksdepartementet" om de blev
fråntagna sitt "dagliga bröd" Man vägrade orättvisan, man gick ihop. Stöttade varandra till fullo, för
"sitt dagliga bröd"
Kort där efter SÄNKTES !!! priset på Le pain Batard, Baguetter osv. Med lika mycket.
Förvisso endast med "bara" 15 öre... Men med facit i hand, av egen erfarenhet, ställer jag mig bara själv
åter igen frågan, men också
till er alla där ute; Varför är det en utopi här i Sverige, när så makabra orättvisor, dagligen uppdagas?!?
Åldringsvården fallerar. Gamla lider på sina boenden, i livets slutskede! Undervisningsmaterial ryms
inte längre i skolornas budget! Skolmaten, väntetiden vid nödsituationer om du skulle behöva Polis,
ambulans, oavsett nödsituation, är i vissa fall ingen hjälp alls! Väntetiden på akuten runt om i landet!
Osv. Osv.....
Jag vill gärna tro på att alla i nöd, oskyldiga, barn framför allt, ensamstående föräldrar i en livskris,
VI ALLA! Ska få en rimlig chans att få den hjälp vi behöver, NÄR och OM det skulle behövas!
Fasen, skulle försöka fatta mig kort, blev ju nästan förbladet till en bok... Men jag är förbannad!!!!!
ALVARLIGT TALAT!!!!! Vart fasen tog vår moral, vårat civilkurage vägen???
Ha en underbar helg! Var rädda om er och varandra!
Mvh. Bosse