tja jag tror det är dags o byta kopplingen i min 740 snart. det luktar lite bränd koppling efter man kört. hur vet man om koppligen är dålig ? påväg o ta slut ?
sen undrar jag om det är lätt o plocka ner växellåda och sen byta kopplingen ? går det att byta hemma i garaget med pallbockar ?
japp det går så bra så att byta hemma på pallbockar det är ganska simpelt att byta men kan va lite tungt när lådan ska ner å upp men är som sagt inga problem:) du kan testa att dra handbromsen max å lägg i ettan å släpp upp kopplingen lite försiktigt med lite gas , vill motorn dö då så är det ganska okey koppling fortfarande men att byta är aldrig fel ändå:)
har pröva olika sätt för o komma fram till att koppligen är dålig och nu undrar jag vart dem säljer billigast kopplings sats med uttrampningslager o allt. nån som har bra tips ?
Tänkte bara säga att mekonomens koppling är sachs det med .. Kostar väl 1200kr .. Lamell och tryckplatta .. 200kr kostar urtramp om ja inte minns helt fel ..
Sen bytet är inte svårt .. Bara att ta bort alla bultarna och växelspaken och kardanen .. Lyfta ner lådan .. Sen tar du bort kopplingen med dom inseksarna som sitter där .. Sen på med den nya och få den att sitta rak med .. Sen på med allt annat .. Man klarar allt om du lägger lådan på magen
Tänkte bara säga att mekonomens koppling är sachs det med .. Kostar väl 1200kr .. Lamell och tryckplatta .. 200kr kostar urtramp om ja inte minns helt fel ..
Sen bytet är inte svårt .. Bara att ta bort alla bultarna och växelspaken och kardanen .. Lyfta ner lådan .. Sen tar du bort kopplingen med dom inseksarna som sitter där .. Sen på med den nya och få den att sitta rak med .. Sen på med allt annat .. Man klarar allt om du lägger lådan på magen
Mvh Johan
¨
okej då jag aldrig plocka ner växellådan så funderar jag på o ta bilen till skolan o mecka där ist då det underlättar mkt -
Skruvat.se har också kopplingssatser, billigt också!
Skruvat.se är bara dålig kvalitet. Köp inte där!
Eftersom det är ditt första inlägg så tycker jag det känns sådär att inleda med att klanka ner på en relativt stor och välkänd försäljare av delar. Dina erfarenheter är såklart viktiga, men du kanske inte testat hela sortimentet.
Dessutom årtusendets trådlyft så vi låser där.
When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.