27 juni 2009
Trådstartare
Update 20090627
Nu händer det grejer. Idag blev reservdelsbilen köpt. Visserligen en 245:a men nu snackar vi en 81:as GLT. Vi snackar 405-topp, vi snackar k-kam och kanske - men bara kanske om man har riktigt tur - en lamelldiffad bakaxel.
Visserligen är taket intryckt, en lack som inte går att rädda och ett underrede där rosthålen är fingerstora, men köper man en bil för 1500 spänn så får man inte förvänta sig så mycket - eller hur?
[Taget 090627]*..ogräs växte upp mellan motorn och fjädertornet..läckert..*
[Taget 090627]*..lagomt vacker ruta..nej. Inget som kommer att återanvändas..*
[Taget 090627]*..lagomt nedsjunken i jorden..*I med ett fräscht batteri, på med kablarna och på med ett oljelock. Sedan var frågan. Skulle den starta efter över tre års stillastående?
[Taget 090627]*..tamefasen startade den. Fick dock dra lös den med Buken för att ta sig därifrån. Satt rätt hårt, ja..*Sedan blev det en sakta men säker färd till min kompis där jag fick lov att ha bilen. Fick inte i overdriven så jag körde på fyran i stort sett hela vägen - och med ett par frambromsar som låg på av och till, med en unken doft i näsborrarna i värmen.
[Taget 090627]*På plats hos min kompis..nu skall den demonteras när tid ges..*Det var väl allt för idag.
Hörs!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.