Update 12090522
Nu skall ni snälla och goa gorgare få risa och rosa om mina funderingar. Har planer på att kapa upp för att kunna ha DvD-spelaren med skärmen framme, i facket ovanför friskluftutsläppen.
Varför inte ta bort friskluftutsläppen, undrar då nån kanske. Jo. Jag råkar gilla just dom där luftutsläppen därför att dom ger en skön bris av - just det - frisk luft. Särskilt på somrarna. Så därför har jag funderat lite - eftersom själva instrumentbrädan ändå är så ful som den redan är med alla sprickor - att helt sonika kapa upp i "solkskyddet" för att skärmen skall kunna vecklas ut.
Har därför suttit en liten stund i Paint - duger gott det - och spånat lite. Är inte världens bästa på att teckna men..jag hoppas att det går att läsa ut om man ser på bilderna, hur jag funderat på att kapa.
[Ritad 090522]*Instrumentpanelen. Stereon sitter just nu i facket ovanför friskluftutsläppen..*
[Ritad 090522]*Första exemplet. Min favorit för övrigt. Funderar på att kapa upp ett "mjukt rundat" snitt ungefär ovanför GasControll-mätaren och ta bort hela vägen till nederkanten av solskyddet..*
[Ritad 090522]*..eller exempel nummer 2. Bara kapa upp det nödvändigaste, dvs rakt ovanför stereon. Man lämnar alltså den lilla biten på högra sidan, och gör antingen ett rakt snitt in eller rundat på båda sidor..*Så. Det är mina idéer just nu. Kom gärna med tankar och funderingar. Obs: tänker inte flocka panelen, eller lämna in för hellack, dvs nåt som kostar mer än hela bilen. Panelen är sprucken sedan länge, så varför inte prova att göra nåt som kanske är lite vågat, men kanske blir rätt kul i slutänden?

Senast redigerat av AirOne (22 maj 2009)
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.