Update 17090614
Äntligen är Dvd-spelaren monterad på plats, och ihoplinkad med slutsteget. När man vaknade upp på morgonen så trodde jag inte att något skulle bli gjort, med tanke på allt regn som föll - och hade fallit sedan några dagar tillbaka - men nyfikenheten vann, och jag var tvungen att prova montera likt förb..
Verktyg behövdes. Dessa fanns hos mina föräldrar.
I ett nafs var vi där..men..jag är otroligt dålig på bilel, det märktes. När jag kopplade in den i tidigare bilen så var det bara en sådan blockkontakt och en antennkabel - men denna gång var det klurigare.
Fick stereon att låta lite..men det var även allt.
Hjälp behövdes.
Ringde runt, men den ende jag fick svar från var min granne Henrik. Hade ville glädjeligen prova. Sagt och gjort, efter middag och stök hos föräldrarna så åkte vi hem till lägenheten och Henrik satte igång..
Det som nu blev gjort var inte bara att få igång skiten, utan nu löste sig de problem jag samlat ihop under ett bra tag. Dels fungerade inte ena högtalaren fram. Dels glappade strömmen någonstans. Så efter en del diverse felsökande så visade det sig att det var ett glapp i en kontakt i bilens kabelstam till stereon. Yes, äntligen försvann det problemet. Efter lite lirkande så funkade även den tidigare tystnade högtalaren..
Och..voila:
[Taget 090614]*..där sitter den äntligen
*
[Taget 090614]*..Henrik skall precis fyra av ett jätteflin men jag hinner ta kort innan..fråga inte varför..*Skall avsluta med att säga att vi dessutom gjorde något åt den tidigare bristfälliga fastsättningen åt stereon. Nu ska den sitta..och däremed basta. Eller som Henrik uttalade sig;
"- Om man tar en kofot här på sidan och ett stämjärn på denna sida, och så drar två bulldozers från sidorna..då kanske den släpper taget"