3139
Sök

Motorstartar ibland och går dåligt. volvo 940gl 94

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
Tja.
har precis bytt monterat i en omslipad kam i min 940.
nu när jag ska starta den så är den riktigt svår startad och startar ibland, men du missar den hela tiden.
(OBS inga felkoder OBS). kan jag ha satt fördelararmen som går in i kammen 180Grader fel?
ge gärna lite tankar, och vad ni tror att det kan vara.
mvh jimmy

70 Inlägg
17 mars 2009
känns som det e fel täning på den:)
Senast redigerat av elkenny (17 mars 2009)

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
elkenny skrev:

jo det är jag oxå inne på. är jävligt osäker på hur rändkablarna ska gå från fördelar locket då man blir lite lurad av det.

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 mars 2009
SRC skrev:
elkenny skrev:

jo det är jag oxå inne på. är jävligt osäker på hur rändkablarna ska gå från fördelar locket då man blir lite lurad av det.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/77936/529734_ffcrur.jpg

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
tack så hemskt mycket för denna bild!
sista frågan kan man sätta själva axeln som går in och hakar fast i kammen fel? eller kan den bara sitta på ett sätt?
mvh jimmy

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 mars 2009
SRC skrev:
sista frågan kan man sätta själva axeln som går in och hakar fast i kammen fel? eller kan den bara sitta på ett sätt?
mvh jimmy

1 sätt...!

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
SRC skrev:
mvh jimmy

1 sätt...!

okej, vad fan kan det vara då da? mina kablar sitter precis som på bilden, och rotorarmen rätt, ändå så svarar den knappt på gasen, och bara missar. för att sedan dö.

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 mars 2009
SRC skrev:
mrbuggy skrev:
SRC skrev:
mvh jimmy

1 sätt...!

okej, vad fan kan det vara då da? mina kablar sitter precis som på bilden, och rotorarmen rätt, ändå så svarar den knappt på gasen, och bara missar. för att sedan dö.

Kamremmen felmonterad...styrningen till kamdrevet  av...

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
okej, tror inte att kamremmen är felmoterad, för när motorn är nollad så stämmer alla markeringar, och kamremsdrevets styrning är hel.

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 mars 2009
SRC skrev:
okej, tror inte att kamremmen är felmoterad, för när motorn är nollad så stämmer alla markeringar, och kamremsdrevets styrning är hel.

Riktigt säker på remmen då..en del remmar kan va lite missvisande...

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
alla markeringar stämmer när den är nollad, så det borde ju inte vara den men jag kan ha fel.

Entreprenör
1 784 Inlägg
17 mars 2009
SRC skrev:
alla markeringar stämmer när den är nollad, så det borde ju inte vara den men jag kan ha fel.

Tänkte bara att de låter så typiskt kamremmen...men kan va så att JAG har fel också..!

Team Whiplash Racing
98 Inlägg
17 mars 2009
Trådstartare
mrbuggy skrev:
SRC skrev:

Tänkte bara att de låter så typiskt kamremmen...men kan va så att JAG har fel också..!

okej, var ut nyss och kollade kamremmen, och den satt rätt, fast har nu konstaterar att det är tändningen som står helt fel. har du nån aning om hur många graders förtändning jag ska ha?

Sök