3690
Sök

Volvo 740 hallgivare??

32 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
Har en -88 740 automat med b230f motorn. När jag var och fingrade baki toppen råkade jag slita av en kabel som går till hallgivaren, efter det tände bilen inte ens till, har gått klockrent innan dess. Tog iallafall givaren och lämnade in den på en verkstad som böt ut kablarna. När jag sedan fick tillbaka den och monterade den så starta den iallafall inte , de enda som hända var att rotorn sprack. Böt rotorn och harvade några gånger men till slut for den också. Lämnade in bilen på verkstan och fick tips om att byta kamrem då den hade spruckit efter alla misständningar, beställde även en ny rotor. Monterade allting, ställde alla dreven som dom ska stå, samt ettans kolv i topp. Men även den rotorn sprack. Har nu sett att även hallgivaren är sprucken så min fundering är, kan de vara de som gör att bilen inte tänder till ? kan man ta en från vilken 740 motor som hellst med fördelarn baki toppen ? tänkte byta hela paketet med givaren, rotor och fördelarlock.... Väldigt tacksam för svar om någon vet vad de kan vara.
Senast redigerat av M-Lundgren (20 mars 2009)

Volvoskadad
6 017 Inlägg
18 mars 2009
Tänk på att det bara är LH 2.2 som har hallgivaren på fördelaren. (b230f -88a och b230ft -89)

Jonas

32 Inlägg
18 mars 2009
Trådstartare
kan man ta givaren och de från en 230ft? kan de vara de som gör att den inte tänder ? måste man ställa in den på nåt speciellt sätt eller är de bara stoppa dit den?

Sök