BSR vs AUTOTECH?

wallingstam
20 mars 2009 · 474 Inlägg

Tjena!

Är riktigt sugen på att dra i steg 1 i min s60.

Då till frågan, ska jag vända mig till bsr eller a-tech? Har hört att a-tech är proffsigare (vet inte om det stämmer) så det lutar ju åt dom.

MEN!

hos a-tech så får man ut mindre effekt av steg 1 än hos bsr även fast det bara är chippning hos båda firmorna. Varför skiljer det? Är det värt att vända sig till a-tech ändå eftersom att dom är bättre?

Tacksam för många svar och idéer!
Trevlig helg!
Mvh Kalle:)

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
johanhhh
20 mars 2009 · 396 Inlägg

Jag är inte så insatt i dessa två firmor men jag vet att det är ett stort pris/effekt "krig" när det gäller chip. Tror det är samma bara det att den ena ljuger lite mer om sina siffror för att locka kunder. Bara en gissning, dvs ingen fakta i det.

MVH Johan

Marlboroman
20 mars 2009 · 8 228 Inlägg

Skillnaden prestandamässigt ät försumbar. Man kan lika gärna åka dit det är närmast.

Volvo 240 GL "Turbo" (1990)
Christian S
20 mars 2009 · 4 815 Inlägg

som sagt stirra dig inte blind på vad dom uppger för effekt för det kan variera rätt kraftigt beroende på hur dom har mätt, vad det va för temperatur när dom mätte, hur skicket va på motorn osv.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
isak_2234
20 mars 2009 · 143 Inlägg

samma styrboxar autotech köper sina styr boxar av bsr;)

Christian S
20 mars 2009 · 4 815 Inlägg

cj_chrisse skrev:
samma styrboxar autotech köper sina styr boxar av bsr;)

?
Autotech ladda i programvaran genom OBDII uttaget i nyare bilar om man nu inte köper en PPC box sen va dom skaffar PPC boxarna ifrån vete jag inte.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Weermets Gasglad
20 mars 2009 · 295 Inlägg

BSR har sina trimsteg, dem bygger inte värre än de dem har på sin hemsida om jag förstått det rätt. Autotech bygger hur mycket du vill bara du öppnar plånboken. Men ska du inte upp i några herrejösseseffekter så tycker jag du ska ta den som är närmast.

Jag steg3 trimmade min hos Autotech detta mest pga att andra i min umgängeskrets har trimmat hos dem. Jag har jämnfört mitt steg3 med de tider som BSR har på sin hemsida, vid fler av tidtagningarna så har jag varit snabbare med min ATM steg3 än vad dem hade med sin steg3 testbil. Kanske bara är jag som har en potent bil, Men i fortsättningen åker jag till ATM iallafall.

Opel Vectra "2.0T" (2007)
torpis Forummoderator
20 mars 2009 · 10 572 Inlägg

cj_chrisse skrev:
samma styrboxar autotech köper sina styr boxar av bsr;)

Detdär var en fet lögn. Men vad vore en fredag utan lite intriger?

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
20 mars 2009 · 10 572 Inlägg

wallingstam skrev:
Tjena!

Är riktigt sugen på att dra i steg 1 i min s60.

Då till frågan, ska jag vända mig till bsr eller a-tech? Har hört att a-tech är proffsigare (vet inte om det stämmer) så det lutar ju åt dom.

MEN!

hos a-tech så får man ut mindre effekt av steg 1 än hos bsr även fast det bara är chippning hos båda firmorna. Varför skiljer det? Är det värt att vända sig till a-tech ändå eftersom att dom är bättre?

Tacksam för många svar och idéer!
Trevlig helg!
Mvh Kalle:)

Jag börjar med att tala om att jag inte är köpt av någon. Jag har vänner på de flesta trimfirmor och försöker se saker objektivt.

Först och främst, maxeffekten är ointressant. låt säga att bsr anger 5hk mer som topp, men Autotech ligger högre på lägre varv, det är alltså snitteffekten man måste titta på.

Om vi bara leker med tanken att BSR ger 150hk fram till 6000rpm där den poppar upp till 300hk till varvstoppet på 6500rpm. Medans Autotech som anger 295hk har effekten från 4000rpm till 6500rpm. Vem vinner då? den med mest effekt eller dem med högsta medeleffekten?   Allt hänger inte på toppeffekt.

Autotech upplevs som lite rejsigare medans BSR är mjukare.  Svårt att förklara, men BSR jobbar efter att ge en behaglig kännsla både för förare och miljö medans Autotech vinner rejsen.

Planerar du bara steg 1 så spelar det ingen roll skulle jag vilja påstå. Sist jag var på Autotech vart det gemensam lunch men hela gänget och jag fick låna en 400hk V50. På BSR var det föredrag med fria frågor och mycket goda frallor.  Smaksak helt enkelt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
alain www.bimmerpower.org
20 mars 2009 · 3 995 Inlägg

Håller med Torpis + att min son hade reklam i stora boktäver AUTOTECH på sin volvo de hjälpte honom rätt mycket med bildelar, trimm, fälgar och mer i stor reducerade pris.
Kontakta dom, de kanske hjälpa dig också, det är en seriös företag som man kan lita på.

Senast redigerat av alain (20 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW X5 4.4i (2006)
BMW 530i (2003)
wallingstam
20 mars 2009 · 474 Inlägg

alain skrev:
Håller med Torpis + att min son hade reklam i stora boktäver AUTOTECH på sin volvo de hjälpte honom rätt mycket med bildelar, trimm, fälgar och mer i stor reducerade pris.
Kontakta dom, de kanske hjälpa dig också, det är en seriös företag som man kan lita på.

låter ju schyst, ska kika vidare! smile

Kommentera & Rösta ! ©
Nissan 300zx "SuperFineZ" (1990)
frysen
20 mars 2009 · 24 Inlägg

autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

Jensa_H
20 mars 2009 · 188 Inlägg

Annars kan jag rekomendera TM Racing i Katrineholm wink

http://www.garaget.org/?car=19616
Jens Hedström
Kör volvo 855 R med steg 4trimm från Autotech
R-line_chrille Distributionselektriker
20 mars 2009 · 222 Inlägg

eller MTE

Volkswagen Tiguan R-Line "R-line" (2017)
n_andersson
20 mars 2009 · 689 Inlägg

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

själv är jag mycket nöjd med autotech, bättre kundbemötande och hjälp med svar på frågor har jag aldrig varit med om i nångon annan affär iaf. sen så har dom aldrig varit omöjliga med priset på trimdelar heller. så jag kan varmt rekomendera dom iaf

Xuri One Man Clan
20 mars 2009 · 4 286 Inlägg

n_andersson skrev:

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

själv är jag mycket nöjd med autotech, bättre kundbemötande och hjälp med svar på frågor har jag aldrig varit med om i nångon annan affär iaf. sen så har dom aldrig varit omöjliga med priset på trimdelar heller. så jag kan varmt rekomendera dom iaf

har du lagt så himla mycke stålar hos atech då ? på den specen du har i din bil nu enligt listan verkar inte mycke vara köpt hos dom..

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
torpis Forummoderator
20 mars 2009 · 10 572 Inlägg

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Xuri One Man Clan
20 mars 2009 · 4 286 Inlägg

torpis skrev:

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

jag kan erkänna att de var jag som skrev,polarn hade varit inloggad å de märkte jag lite väl sent...

Jag åkte upp till autotech sommarn 06 med en polare som du känner henke....

de var 2st  40 bilar som skulle optimeras uppe i trollhättan...1 skulle mappas å en skulle chippas

bilen som blev mappad var lovad bänkning, osv

under tiden motorn byggdes å några samtal med autotech genomfördes för å dels beställa delar å fråga om motorsetup å boka tid så glömde dom säga

att spridarna skulle bytas,att bränsleslangarna skulle bytas å att btrn av plast skulle bytas mot värre dito, sen var de något om bränslepumpen också...så vi åkte upp å de sa dom på plats så detta fick patrik byta... sen var även bänken full så de blev gatmappning... å ägaren av bilen skulle köra för däcken var slitna av deras bedömning...(ja eller hur)

vi kom upp till atech kl 8 å kl 23:30 körde vi hem...med en bil som inte gick som den skulle, han hade fått betala för både jobb å delar som dom glömt å berätta...bänkad blev den inte heller.... å dom glömde även bort å hämta oss  inne i trollhättan under dagen som dom hade lovat kl 13 utan kl 16 gick vi tillbaka till anläggningen själva...

Nått mer du vill veta ?

Volvo s40 T4 "Ofoget" (2000)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Hellquist
20 mars 2009 · 499 Inlägg

torpis skrev:

frysen skrev:
autotech suger enligt mig å några andra...bsr har betydligt bättre kundbemötande osv å dom håller nog sina ord bättre än atech.... skulle aldrig få för mig å ta autotech skiten

utan att varesig säga bu eller bä så skulle jag ta information likt denna med en nypa salt. Orkar man inte ens skriva ut hela ord utan ersätter med närmaste vokal så faller det bort hos mig i alla fall...

Ja, stavning/grammatik gör att man direkt nervärderar dessa personer/inlägg.

Jag har Autotechgrejer i min bil och är kanonnöjd. Jag har frågat Autotech en massa, både via mail och telefon och alltid fått bra svar. Autotech är mer inriktade på Volvo än BSR som håller på med de flesta bilarna. Sedan låter det ju häftigare att bilen är Autotechtrimmad än BSR tycker ju jag. BSR är tjänstebilstrim

/Fredrik

jocke_gronberg
20 mars 2009 · 4 586 Inlägg

Skulle lätt åka till autotech känns som volvo är deras sak. Men såklart kan bsr säkert slå dom lite på fingrarna då jag såg att dom även har börjat med flera steg än tidigare

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang