Tack för tipset! Skulle nog kunna se lite proffsigare ut! ska ta o kika lite på det där!
farbrorbozze skrev:
förstår det där,,, själv funderar jag på om jag hinner med att ta in PVn i garaget igen innan det är sommar.... jag har satt en gräns vid att snön ska smälta av den innan så jag slipper en massa vatten i garaget med alla blästrade hotrod prylar.... men men det har ju kommit 25-30 här dom sensate dagarna bara....... ska ta ett foto nu på PVn ska du få se...
Ja där hade vi lite snö! Den där pv:n kommer väl fram ur all snö o is lagom till midsommar! PV är fräna bilar! Vad ska det bli av den?
Opelmadness skrev:
Förbaskat ball 126a! Fattas bara en polsk lingonlåda på taket. Närå, men det är en sjukt kul bygge!
Tack ska du ha! Jag har faktiskt beställt två stycken takräcken, sånna där lådor med staket runt som dom jämt hade på fiat 500/600 på 70 talet när dom semestrade! Dock ska inget av dom på R1 fiaten utan på orginalaren!
Njae. Frontlastare /hjullastare... Gammal jäkla skit som är byggd på en "bakvänd" traktor typ.
Jag har varit med och lastat TUNGA virkespaket med en sådan... vi var 3 stabila bonnlurkar + en stor sten/betong motvikt som hängde på bakaxeln för att få lite marktryck på styrhjulen Intressant upplevelse
Sorry för spam i tråden. Sjukt bra jobbat som alltid!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
1 februari 2010
PH_ skrev:
TurbOla skrev:
kawiZz skrev:
Sexig frontlastare!
Det är ju en baklastare faktiskt?
Njae. Frontlastare /hjullastare... Gammal jäkla skit som är byggd på en "bakvänd" traktor typ.
Jag har varit med och lastat TUNGA virkespaket med en sådan... vi var 3 stabila bonnlurkar + en stor sten/betong motvikt som hängde på bakaxeln för att få lite marktryck på styrhjulen Intressant upplevelse
Sorry för spam i tråden. Sjukt bra jobbat som alltid!
Hehe här har det diskuterats! Baklastare har jag alltid hört iaf! Sen vet jag inte vad som är rätt eller fel!
Planen hade ju varit en bildupdate nu ikväll men tyvärr ligger man hemma i soffan och är sjuk! Får hoppas att jag känner mig bättre imorgon så kanske jag går ut o småpillar med elen iaf!
Naturligtvis är det baklastare. Man skall inte sitta och övertänka allt. *Svär åt den förbannade mekaniken och vilsna skalärprodukter i vektorrummet som ställer till oreda i mitt hufvud för tillfället*
Hallå! Har kikat på detta projekt ett tag nu, blev medlem först idag. Skriver därför mitt första inlägg nu. Kul att fler än jag, har snöat in på polackracers med hojmotor. Har tidigare byggt en 126:a med Kawasaki ZX12R motor. Sålde den men blev sugen på liknande bil igen. Bygger just nu en 126:a med Fireblade motor. Länk till film med lite bus med min förra Fiat ZX126R: http://www.youtube.com/watch?v=Ft5Aj4CkI_Y Lycka till med ditt bygge, ska nu gå ut och fortsätta med mitt. Mvh: ZX126R (Mathias)
Gillar din lilla bil Småbilsälskare som man är Snygg bottenplatta du svetsat.
Hehe ja småbilar är svårt att inte gilla! Tack tack!
ZX126R skrev:
Hallå! Har kikat på detta projekt ett tag nu, blev medlem först idag. Skriver därför mitt första inlägg nu. Kul att fler än jag, har snöat in på polackracers med hojmotor. Har tidigare byggt en 126:a med Kawasaki ZX12R motor. Sålde den men blev sugen på liknande bil igen. Bygger just nu en 126:a med Fireblade motor. Länk till film med lite bus med min förra Fiat ZX126R: http://www.youtube.com/watch?v=Ft5Aj4CkI_Y Lycka till med ditt bygge, ska nu gå ut och fortsätta med mitt. Mvh: ZX126R (Mathias)
Hej! Ja dessa bilar är ju faktiskt charmiga på nåt lustigt sätt! Jaha jo den såg nog på blocket när du sålde den, såg den även senare när andra ägaren skulle sälja den för runt 80.000kr har jag för mig? Fast då var den kawagrön istället!(om det nu var samma bil) Du får skicka upp lite bilder på ditt bygge så man får glo lite!
Här kommer en liten miniupdate! Fick ihop 50% av drivaxlarna också! Saknas en inre drivknut för att jag ska få ihop dom helt! Sen fick jag ett erbjudande om en Fiat 126 som jag inte kunde motstå! Var tvungen att köpa den också! Har stått i 10år så lite småfix på den finns.... Kom hem med för en timme sedan! Börjar bli lite många här på gården nu.. Om någon är intresserad av en polsk 126 så har jag en fullt fungerande som kan tänkas avyttras...Även en rullande kaross med all plåt, perfekt utgångsobjekt till busbygge, inte mycket rost på nån av dom! Hojta till i så fall!(inga papper på någon av dom)
Snygg färgkombination på nyförvärvet En liten uppdatering är bättre än ingen
Haha ja den är fin blandning! Det är nästan så man får ångest över att man inte gör klart det lilla som är kvar på R1 126:an... Att man ska ha så många järn i elden och aldrig kan hålla sig till en sak!