Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 583 Inlägg
21 februari 2010
SVAR MED TILlÄGG PÅ DIN KOMMENTAR: Man kan inte fatta hur sjukt liten en 126a i orginal är innan man står bredvid den, än mindre hur sjukt liten en kortad cabbad 126a blir.
Låt frugan ta nåt foto när du poserar bredvid din så kanske folk förstår
En kille som jag arbetade med en sommar för 2 år sedan hade en gammal 126:a som han cabbat och kortat när han var ung. Närmast kvadratisk. Regbesiktigad i detta skick.
Sådana brickor sitter orginal på stolarna till alla gokartar om du skall ha dem :-)
Jag har provmonterad breddarna och det var så dålig passform så det kommer bli popnit, massa jobb med dom för o få dom riktigt bra så det är ingen mening att försöka för min del!
gjutarolle skrev:
pop nit e rätt coolt me
Det ser ut som att det blir det för tillfället!
farbrorbozze skrev:
SVAR MED TILlÄGG PÅ DIN KOMMENTAR: Man kan inte fatta hur sjukt liten en 126a i orginal är innan man står bredvid den, än mindre hur sjukt liten en kortad cabbad 126a blir.
robininfOCUS skrev:
farbrorbozze skrev:
Bra idé bozze, men ta kort på frugan istället /Robin
Idag har det äntligen blivit litegrann gjort i garaget! Känns riktigt skönt att få sätta klorna i den igen! Har felsökt elsystem som en galning men kommer ingen vart med det! Ser ut som att jag kommer köpa ett helt nytt elsystem och bygga om IGEN... Eftersom jag inte hittar nåt som är fel så måste jag utesluta kabelstammen!
Hur som helst så har jag provmonterat skärmbreddarna! Måste ju medge att det blir rättså fläskigt! 20cm bredare totalt, det är många procent det när man tänker på att bilen är 130cm bred orginal!
Sen började jag även göra spacers till framhjulen, jag måste ju få dit hjulen tillfälligt så jag kan prova bilen och då får orginalframvagnen sitta kvar, den ska jag göra nåt seriöst av en annan vinter!
Va jag har hört så måste man använda hastighetsmätare o de med elsystemet för o kunna starta ..Men de kanske du har.?
Jo jag har mätarhuset inkopplat! Men denna motor startar även utan det! Jag har ju haft igång motorn med exakt samma komponenter som jag har nu så nåt har gått sönder! Frågan är bara vad!
Tack ska ni ha allihop! Kan meddela att sakerna som är kvar att göra innan provkörning är lätträknade! Så det tar sig! Får hoppas snön försvinner snart bara! Ligger ett täcke på 75cm utanför garaget för tillfället så det känns lite långt borta för tillfället.. Vill inte ut o halka omkring med denna skapelse i snön! Får se om man tar tag i utvändiga lacken innan snön är bort också! (invändig lack blir efter provkörningen är klar då den ska rivas helt i molekyler igen)