Den är så jäkla cool denna bil Ser fram emot en film på första provturen sen, Gärna då innefrån coupen så man hör alla roliga skratt och så
Får försöka filma innifrån om man får hjälp av nån kompis som törs åka med! Den är ju smått "ljudlig" i kupen även vid torrvarvning så får se om det kommer höras nåt annat än brus! hehe
Hehe mupp som man är så gillade man ju porschen mest! Choklad brun! Men kanske ingen bra ide, då kommer väl nån o äter upp bilen för mig!
Svart och orange är jäkligt snyggt ihop! Man kanske skulle ta o fundera på nån stripe också kanske.. Jag är inte mycket för sånt egentligen, men visst finns det sånt man sett som sett bra ut!
Fick lite tid över för eldragning i söndags kväll så då vart det sista gjort på elsystemet, hela plattan som allt sitter på är upphängt i mini-motorkuddar för o dämpa vibrationer, även CDI:n o EXUP:en är upphängda med sånna gummikuddar! Kabelstammer är grymt stum efter all eltjep och slang! Ett helsike att få den ligga snyggt så det blev som det blev.. inte symetriskt men funktionellt åtminstone! Idag har jag tyvärr inte hunnit med nåt med Fiaten! Men imorgon hoppas jag hinna spackla o slipa lite!
Nu har jag läst och njutigt av det du åstadkommer !
Ett fantastiskt arbete du har lagt ner !
Har själv ett Fiat 126 projekt som jag startade för flera år sedan, betydligt mer blygsamt än ditt ska tilläggas.......
Jag ska försöka trycka in en VW TYP 2 motor som fört tillfället är på cirka 100Hk, men jag har en S.C.O.T kompressor som troligen kommer på också vad det lider.
Jag fick i alla fall ny gnista att börja med mitt projekt igen.
Var hittar jag de skärmbreddare som du använder ?
mvh Robban Sollare
VW TYP 2 motor som fört tillfället är på cirka 100Hk, men jag har en S.C.O.T kompressor som troligen kommer på också vad det lider.
Hej! Tack för det! Ditt projekt såg mycket intressant ut! Har haft mina funderingar på en bubbla motor i min 126 brukis! Men kanske en mindre modell än din då! Det såg ju ut att passa fint, får vw lådan plats där under också?
Skärmbreddarna är tillverkade av en privatperson! Men PM:a vid intresse för jag har 4st extra liggandes!
Idag har man varit och handlat en massa grejor till husbygget så har tyvärr inte hunnit göra så mycket på fiaten! Skärmbreddarna som jag har är ju gjorda till italienska fiat 126 och dom har ett karossveck på sidan som polska fiat 126 har så det har jag försökt fixa till, kapade och bröt o bände lite sen vart det lite glasfiberväv och plast över det!(glömde ta bild efter plastningen) men hur som helst så var det första plastningen som jag utförde och det gick hyffsat måste jag säga! Fick lite mersmak så kan hända att man törs ge sig på att göra en egen skuff, motorhuv och dörrskinn! Men det blir i framtiden!
Hade även besök i garaget idag av en polare som har en fiat 126 -75 som han har totalrenoverat! Han köpte objektet av mig för ungefär 2 månader sen, då hade den stått avställd i ungefär 25år så lite har han ju hunnit med måste man ju säga!
på den sista bilder så ser man verkligen hur liten en 126a e!!! ofta du vågar ha en sån som brukis krockar du med en cyckel sen e de kört
Hehe ja man blir faktiskt förundrad varenda gång man ser polaren komma körandes i sin på håll, även fast man har några själv... helt sjukt små är dom!!
Här kommer några jämförelsebilder på min första fiat 126 och en annan kompis cadillac -59, skiljer några kilo mellan dom! Min fiat 126 går precis in emellan cadillacens A och C stolpe! Det är inte illa!!!