Abarth färgerna funkar ju alltid! Tänkte dock försöka göra det enkelt för mig och lacka allt i en solid färg!
Om nån har tips på smala bra rallystolar så vore jag tacksam, dom jag har nu gnuggar emot varann!
Införskaffade mig en sån här idag! Lite smidigare än att såga med gas eller tigersåg! Kan komma väl till hands då jag har fått lite nya ideér för Fiaten från ryggen på stolarna och framåt! Får se om jag orkar genomföra det bara!
Så där! Då var Fiaten hemma igen. Bra blev det måste jag säga! Så Tunby Blästring & Målning i Västerås rekommenderas varmt! http://www.tbm-vasteras.com/
Här kommer några bilder på den. Får hoppas jag får komma till lackboxen så snart som möjligt! Vore ju synd om den hann börja rosta igen!
Några liter Epoxy grund borde skydda den rätt bra! Samma sort som militären använder till att grundmåla Haubits med.
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 597 Inlägg
30 december 2011
Epoxigrund blir toppen det, sån har jag låtit "min" lackerare lägga på både roddbygget & cheva 55an ligger det epoxi även i grund/täckfärgen på ramen. spana in projektråden så ser du.
Senast redigerat av farbrorbozze (30 december 2011)
Idag blev det en hel del småpill lite här o där. Sånt som behövs göras innan den ska lackas invändigt. Tex små rosthål som dök upp efter blästringen och sånt. Har även börjat passa in breddarna. Ett jäkla plastande har det blivit på dom där då passformen verkligen inte höll måttet. Har även helsvetsat dom sista karosskarvarna utvändigt.
Ja med lite tur så borde den vara provkörd iaf! Ska lacka den invändigt och utvändigt nu sen plocka ihop den och sen börja bygga framvagn vilket inte borde ta så lång tid. Det skulle känns lite så där att köra runt med trumbromsar med diameter 15cm fram!
Så om nån kan tipsa om en bil som har dubbla länkarmar fram och som får plats med 13"hjul så vore jag tacksam då jag måste ha några hubbar med skivbromsar att bygga på.
Söker fortfarande efter smala rallystolar för att kunna komma vidare! (vill svetsa dit bältessträvorna och sidosträvorna innan jag lackar invändigt)
Miatans har ju så långt avstånd mellan övre och undre leden! Vilket betyder långt avstånd mellan länkarmsinfästningarna på bilen som inte går!
Skulle behöva nåt som liknar Saab 900:ans. Enda problemet med dom är ju att spindellederna till dom spindlarna inte är gjorda för att ha fjäderbenet sittandes i nedre länkarmen så det sket sig där.
Kul att du läser! Han som byggde den vita R1 fiaten har jag haft lite kontakt med! Den verkar gå rätt bra!
Miatans har ju så långt avstånd mellan övre och undre leden! Vilket betyder långt avstånd mellan länkarmsinfästningarna på bilen som inte går!
Skulle behöva nåt som liknar Saab 900:ans. Enda problemet med dom är ju att spindellederna till dom spindlarna inte är gjorda för att ha fjäderbenet sittandes i nedre länkarmen så det sket sig där.
Kul att du läser! Han som byggde den vita R1 fiaten har jag haft lite kontakt med! Den verkar gå rätt bra!