Tjejen var med idag och hjälpte till att plasta på skärmbreddarna!
Annars så är det bara spackla, slipa, spackla, slipa så det är inte så mycket roligt som händer förutom massa dumma ideer som snurrar för fulla muggar i huvudet och att det rycker i plasmaskärarfingrarna som vill skära bort det som återstår av orginalchassiet och fortsätta med rörram hela vägen fram... Men tror jag bara öser på mig för mycket jobb då och då finns det risk att det blir stillastående igen! Så jag satsar järnet på att få den lackad och invändigt tills vidare!
Idag har jag iaf köpt en stol(fick vänta på en stol till och bältena) Allt FIA godkänt givetvis! Sen åkte jag förbi Finess och hämta 12meter rör, det borde väl räcka till dörrsträvor och bältesträvor tycker man!
Svängde sedan förbi Jula och köpte en hålsåg och byggde iordning en liten anordning som funkade väldigt bra! (har kört med vinkelslip och sliceat tidigare så detta kommer förenkla en hel del!!!)
Nyförvärvet! 400volts metallkap! Kapar på typ 100-200rpm(ser ut som en sågklinga) ett plattjärn som är 10mm tjock och ca 50mm långt på 1,5 sekund! (jämför med vinkelslip som tar typ 1minut) Ju mer du hänger i spaken ju fortare kapar den! Går att hänga med hela kroppstyngden utan att den sackar det minsta!