Ja det ska bli skönt att få det färdigt! En av dom många milstolparna!
Jag fixar lacken själv! Hittills har jag lämnat iväg 3st grejor bara för att jag saknat verktygen (fräsa drevet, böja huvudbågen och blästringen) och det är tillräckligt!!!
Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 578 Inlägg
15 januari 2012
Blir toppen med dom där nitarna, du kulle köra med dom blanka va? lacka breddarna löst va? kanke bara limma/täta skärmarna runt kanterna innan du nitar?
Vill ha en som är kanske 1,5cm bred och nån mm tjock! Fönsterlister brukar väl vara högre kanske? 3-4mm tjock? Hade ju tänkt sätta den där popnitarna sitter så den får ju inte vara för tjock!
6 578 Inlägg
15 januari 2012
JonR skrev:
Vill ha en som är kanske 1,5cm bred och nån mm tjock! Fönsterlister brukar väl vara högre kanske? 3-4mm tjock? Hade ju tänkt sätta den där popnitarna sitter så den får ju inte vara för tjock!
Ja varför inte! Bilbuttericks har ju en dubbelhäftande tejp som är suverän! Kanske ska köra på den!
Tack för länken! Behöver faktiskt lite andra lister till dörrgångar etc då jag råkade göra mig av med allt vad inredning heter! Dom finns ju bara 5mil från mig också!
6 578 Inlägg
15 januari 2012
JonR skrev:
Hahaha det har åtminstone funkat för mig dom gånger jag använt den, så dom misslyckades nog med det dom få gångerna!
har köpte deras kvalitetsprodukter ibland jag med, det senaste ska jag montera på SAABen i veckan som kommer, , drivaxeldamask & torkarblad.... blir en spännade upplevelse
men nu gled vi iväg från din Fijant lite & det är inte bra
6 578 Inlägg
15 januari 2012
JonR skrev:
Ja men vissa saker är helt okej faktiskt!
Jaha idag blev det vilodag! Vi grejade fram till 23.00 igår så var tvungen att lova tanten att vi skulle låta garaget vara idag!
jag har vilat fram till nu, för nu jäklar ska jag få ut retserna av amazonen ur garaget, in med SAABen & sen ut med den & in med chevan.... (ja jag hinner nog inte allt det idag förståss)
Riktigt snyggt bygge Det finns tätningsband som är gjorda för just att täta kaross delar den här använde jag mellan skärmarna på min amazon och tyckte den funkade bra http://www.hagmans.se/se/Produkter/Ford … hoer/11550 //John