Såg att du för längesedan skrev om caster viinkeln, tänkte bara säga att kör du med justerbara topplagringar så kan du ställa både caster och camber där. köp ett lager och snida fästplattorna sj
Jo jag hade tänkt att göra så faktiskt! Har klurat på många lösningar men den verkar vara den simplaste och säkraste! Fast bara med camberjustering! Casterjustering bak är ju inte nödvändig!
timmy_r skrev:
Älskar sånt här, haha f*n vad gött Den lilla vita som vara på emmaboda -08 var ju über grym. Du kommer nog ha kul i den sen
Lycka till! MVH / Timmy
Tack ska du ha! Jo den är ball! Kul att den fortsätts att användas!
Ja se där! Riktigt skoj men hur orkar han lägga ner den energin på bilen när den riskerar att bli såld rättså lätt? För visst är det 4500kr som gäller fortfarande i folkrace?
MVH/Jon
de e höjt till 6500:P han har haft de som projekt i 3 år:P lite vid sidan av, han hade en fial me vr6 motor i og som gick bättre, sök på räkracet på youtube:P chipad till 210hk:P kortad 850 cuope på folkaplatta:P vart underkänd och skrotad pågrund av att den bröt mot regmentet:P
god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
de e höjt till 6500:P han har haft de som projekt i 3 år:P lite vid sidan av, han hade en fial me vr6 motor i og som gick bättre, sök på räkracet på youtube:P chipad till 210hk:P kortad 850 cuope på folkaplatta:P vart underkänd och skrotad pågrund av att den bröt mot regmentet:P
Jaha är det såpass! Men har man tillräckligt många kompisar med sig som budar så får man väl behålla bilen ett tag! Verkar vara en riktig picklare iaf! hehe Vore skoj o köra folkrace men risken är ju att man är över ambitiös med den bilen och då blir man ju besviken om den blir såld!
Jaha nu har man tillbringat hela lördagen, kvällen med i garaget! Fått båda bärarmarna helt klara och fixat sista sparklådan och fått buren på plats(punktat dit) så det sitter exakt där den ska nu! Har även börjat "skissa" med maskeringstejp hur bakre delen av buren/rörramen ska se ut!
Har även fått tag på fälgar som jag ska bredda hade jag tänkt!
Vilken tur man har som har så snälla kompisar som kan fixa spacer-ämnen åt en!
Sen var det bara att fara hem o ställa sig vid svarven och fixa så fälgarna centrerade ordentligt på navet! Jag svarvade ner dom tills dom blev 12mm tjocka så att dom inte tog i bromsoket!
Så här blev dom tillslut!(Nu har jag även fasat av bulthålen och kanterna så dom skulle se lite trevligare ut)
läst igenom hela tråden nu. Du ger precis vad folket vill ha, en rolig ultimat busbil=) dock så tkr jag att en sånhär bil ska gatreggas. Det är som sagt lite tjusning med det men allting kostar som sagt, sen kanske det är massa jobb med att få den gargodkänd? Men tufft hade det varit. Lycka till!
läst igenom hela tråden nu. Du ger precis vad folket vill ha, en rolig ultimat busbil=) dock så tkr jag att en sånhär bil ska gatreggas. Det är som sagt lite tjusning med det men allting kostar som sagt, sen kanske det är massa jobb med att få den gargodkänd? Men tufft hade det varit. Lycka till!
Haha tack ska du ha! Jo det vore ju skoj o få den reggad för gatan, men som skrivits tidigare måste den viktas mer än vad som acceptabelt för att gå att regga som amatörbyggt fordon men visst har jag det i bakhuvudet! Får se hur det blir med den biten! Har pratat lite med en SFRO kille och han menar att det absolut inte är omöjligt om jag får ner effekten i motorn!
jocke_gronberg skrev:
oj så underbart. hittade en annan 126 med R1 motor på youtube verkar som det går att regga dom annars lite vågat att vara ute och köra på vägen
Kul att det gillas! Den där har varit avställd sen 80talet nångång om jag inte minns helt fel, mig veterligen så finns det ingen gatlegal fiat 126 med MC motor i sverige iaf! Så visst vore det trevligt att äga den enda!
Idag vart det till att klampa rakt in i garaget efter att man kom hem från jobbet! Tog en stund att kapa till allt detta med vinkelslipen! 3mm gods och 4st 120x120, 8st 165x90 och 8st 45x45 plattor blev det allt som allt!
Nu sitter hjulet slutligen där det ska! ÄNTLIGEN!! Bara att kopiera nu till andra sidan!
Blir lite bredare än orginal! Ungefär 40cm bredare hjulbas än orginal (20cm/sida)
läst igenom hela tråden nu. Du ger precis vad folket vill ha, en rolig ultimat busbil=) dock så tkr jag att en sånhär bil ska gatreggas. Det är som sagt lite tjusning med det men allting kostar som sagt, sen kanske det är massa jobb med att få den gargodkänd? Men tufft hade det varit. Lycka till!
JonR skrev:
Haha tack ska du ha! Jo det vore ju skoj o få den reggad för gatan, men som skrivits tidigare måste den viktas mer än vad som acceptabelt för att gå att regga som amatörbyggt fordon men visst har jag det i bakhuvudet! Får se hur det blir med den biten! Har pratat lite med en SFRO kille och han menar att det absolut inte är omöjligt om jag får ner effekten i motorn!
Bara att du rycker ett tändstift och bromsar motorn så du får ett intyg på effekten
Bara att du rycker ett tändstift och bromsar motorn så du får ett intyg på effekten
Hehe Ja om det vore så enkelt! Lurar på om man ska regga den med en R6 maskin istället, den är väl på 100hk ungefär och är väl samma motorfästen? Nån som vet?
Moparboy440 skrev:
helcoolt projekt ,ser grymt bra ut!
Tack ska du ha! Det hjälper att höra sånt när det går lite knackigt i garaget!