740 går bara på 3 cylindrar

DZA89
21 mars 2009 · 467 Inlägg

har en 740 turbo b230et 85. jag har inte testat nonting en för jag fick den i dag. men tänd kablarna ser byta ut. o jag har 3 extra fördelalock/rototlok. så verkar som det har varit lite problem med det. men sen moste jag byta kallstartsventilen för den är trasig. vad kan det var som gör att den går på 3 cylindrar???

darkwizard Fordonstekniker
21 mars 2009 · 1 740 Inlägg

Tändstiften, kolla dom, och sen byt rotorn. den kan ärga igen.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Karl-Bertil
21 mars 2009 · 518 Inlägg

byt tänddelar till att börja med , så hade iaf jag gjort.

ställer man av en volvo 740 inför vintern är det nåt som inte klickar i ordentligt.
Skyline_GTR
21 mars 2009 · 306 Inlägg

byt 740 mot 730 istället där bak haha lol
kolla tänddelarna först iaf. kan troligtvis vara nått fel där

DZA89
21 mars 2009 · 467 Inlägg

darkwizard skrev:
Tändstiften, kolla dom, och sen byt rotorn. den kan ärga igen.

tändstiften har jag kollet den nest ytersta var väldigt sotigt dom andra var blöta. tänd kablarna ser nya ut. men han sa att det var den inersta cylinder nom inte brukade gå.

DZA89
21 mars 2009 · 467 Inlägg

Karl-Bertil skrev:
byt tänddelar till att börja med , så hade iaf jag gjort.

tänd kablarna ser helt nya ut rotorn o det vet jag inte en

DZA89
21 mars 2009 · 467 Inlägg

Skyline_GTR skrev:
byt 740 mot 730 istället där bak haha lol
kolla tänddelarna först iaf. kan troligtvis vara nått fel där

haha står inget där back. så mycket har jag med fattat att det kan vara not fel. det var derför jag skulle kolla här vad det kab va

mitchi_86
22 mars 2009 · 197 Inlägg

ta ett kompprov om det inte blir bättre med ny tändgrejor

BadBoys_Club
Steelrobbin
22 mars 2009 · 17 Inlägg

hade samma problem med min starlett... stiften såg fräscha ut och allt, men när vi böt stiftet på felande cylindern så funkade den klockrent. Vill dock ibland bara gå på tre cylindrar i starten när det är riktigt fuktigt ute

Opel Omega (1997)
Toyota Starlet DX "Arslett" (1986)
DZA89
22 mars 2009 · 467 Inlägg

Steelrobbin skrev:
hade samma problem med min starlett... stiften såg fräscha ut och allt, men när vi böt stiftet på felande cylindern så funkade den klockrent. Vill dock ibland bara gå på tre cylindrar i starten när det är riktigt fuktigt ute

oki får testa att byta stift på den cylindern då

snapshot
22 mars 2009 · 908 Inlägg

kan vara blockpackningen.. om det försvinner vatten från expansionskärlet så är det garanterat blockpackningen om du inte har hål på slang/kylare.. packningen kostar 150 på biltema tror jag, och det går snabbt att byta,

DZA89
22 mars 2009 · 467 Inlägg

Beckstroem skrev:
kan vara blockpackningen.. om det försvinner vatten från expansionskärlet så är det garanterat blockpackningen om du inte har hål på slang/kylare.. packningen kostar 150 på biltema tror jag, och det går snabbt att byta,

nä den ska inte vara trasig den tänder på alla ibland tror jag som jag fatade att han beretade. när han körde upp den på kerran gick den på alla 4 men när vi skulle köra av den bara på 3

DZA89
22 mars 2009 · 467 Inlägg

så nu går den på alla 4a jag bytte tenstift på alla 4a så att det siter samma tändstift på alla. tog ett par 240 stift

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang