2793
Sök

Någon som fått sin Deklartion ännu ? Hörde dem börja skicka ut dem nu den 19/3

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
Gissar väl på att man får väl 3-5 k tillbaka tongue.. Plus, man kan väl bara se hur mkt man får tillbaka om man är E-legimeterad väl ?

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009
emijl skrev:
Gissar väl på att man får väl 3-5 k tillbaka tongue.. Plus, man kan väl bara se hur mkt man får tillbaka om man är E-legimeterad väl ?

Har du ens kollat på Skatteverket.se?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
Japs! Har beställt hem papper så man får in pengar på konto detta året ;D .. Å sen står det bara massa e-legimetera ju ?

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 297 Inlägg
25 mars 2009
Jag får tillbaka 4600 och tjejen från 13000, känns som en bonus men det är ju pengar som jag betalat i onödan smile

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
En sista fråga !

Jag har redan anmält ett konto där pengar ska komma in.. Och det står med på det papper som kom för 10 minuter i posten. Då får jag pengarna i Juni aiiight? big_smile

Så jag behöver inte vänta till augusti nästa år!

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009
emijl skrev:
En sista fråga !

Jag har redan anmält ett konto där pengar ska komma in.. Och det står med på det papper som kom för 10 minuter i posten. Då får jag pengarna i Juni aiiight? big_smile

Så jag behöver inte vänta till augusti nästa år!

Så jag hade rätt alltså?
Du hade inte läst något på Skatteverket.se?

För det tog mig mindre än en minut att hitta detta:
Du som är löntagare eller pensionär kan få tillbaka pengar på skatten redan i juni.

Men då måste dessa grundkrav vara uppfyllda:

* Du ska ha deklarerat via Internet, telefon eller sms senast den 4 maj 2009.
    * Du ska ha anmält ditt bankkonto för skatteåterbetalning senast den 4 maj 2009.
    * Du ska få pengar tillbaka enligt ditt slutskattebesked som skickas ut i juni.

* Deklarera via Internet, telefon eller sms
    * Anmäl ditt bankkonto
    * Läs mer om utbetalningstidpunkter

Tyvärr kan du inte få pengar redan i juni om du

* deklarerar näringsverksamhet
    * är delägare i fåmansföretag
    * lämnat pappersdeklaration för att ersätta tidigare lämnad elektronisk deklaration
    * har utvandrat under 2008
    * saknar hemortskommun i Sverige
    * har fått meddelande om ändrade kontrolluppgifter
    * inte hinner få deklarationen färdigkontrollerad av Skatteverket senast i maj
    * anmält ett bankkonto som inte godkänts av din bank.

Du som inte får skatteåterbäringen i juni får den i augusti, september eller december i stället.

Obs! Du som inte behöver lämna deklaration men ändå har betalat skatt, får inte tillbaka dina skattepengar förrän i augusti eller september.

Russel Crowe, Gladiator.

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
Det hade jag läst, men jag hade inte hittat den länken du skicka!

Tack för länken, men sen kom Deklarationen nu med posten med.
Och där står att jag redan har änmalt ett konto så då dyker bara pengarna in där direkt!

93 Inlägg
25 mars 2009
Var in o kollade på skatteverket redan i måndags.

Fick en rätt fin återbäring. tongue

52 Inlägg
25 mars 2009
har inte fått pappret än men kan ja kolla iallafall?

Bl0mberg

93 Inlägg
25 mars 2009
Bl0mberg skrev:

Om du har Bank ID

Då går det att logga in med det på skattverket.

52 Inlägg
25 mars 2009
joo det har jag..men det verkar inte funka nu

Bl0mberg

CNC-Operatör
90 Inlägg
25 mars 2009
Sjukt hur i saten lyckas ni få tillbaka såååå mkt? Och stackarn som låg så många nollor i minus? hur lyckas man? Förra året fick ja bara runt 1000kr så därför blev ju automatiskt min fråga HUR LYCKAS NI??? //Sandra

//Sandraah

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
25 mars 2009
Enkelt, vi jobbade 2008 tongue.. Fast man e arbetslös nu ! tongue

DFFL
9 020 Inlägg
25 mars 2009
Sandraah skrev:
Sjukt hur i saten lyckas ni få tillbaka såååå mkt? Och stackarn som låg så många nollor i minus? hur lyckas man? Förra året fick ja bara runt 1000kr så därför blev ju automatiskt min fråga HUR LYCKAS NI??? //Sandra

Jag betalar in 3% mer skatt än jag behöver för att garanterat slippa ett minus.
Sen så finns det ju fler knep att ta till. (Lagliga såklart)

Russel Crowe, Gladiator.

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 mars 2009
Hopstadius skrev:
Bl0mberg skrev:

Om du har Bank ID

Då går det att logga in med det på skattverket.

Nopp tekniskt fel just nu

2 982 Inlägg
25 mars 2009
teknisk fel fortfarande...

1 105 Inlägg
25 mars 2009
23lök kommer väl in på kontot till midsommarn. Trevlig överaskning! Nu är det bara vänta på den norska deklarationen å se vad den säger, kanske är bäst att stoppa undan dom slantar man får från Sverige så man kan betala norskarna i värsta fall tongue

Rice, Rice Baby!
Projekt Skyline R33 RB25det renovering/uppgradering
--> Projekt-tråden <--

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
25 mars 2009
Sandraah skrev:

Att man ligger extremt mycket minus och att man får betala in massa pengar har att göra med att man har företag. smile Oftast iaf.

Man kan ha räknat på tok för lite skatt under året och då får man betala en klumpsumma istället.
Detta är sånt man har koll på smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

CNC-Operatör
90 Inlägg
25 mars 2009
emijl skrev:
Enkelt, vi jobbade 2008 tongue.. Fast man e arbetslös nu ! tongue

Hahaha jaaa ellerhur det kan väl vara en fördel ^-^
jaddu ja har me vart arbetslös sen maj förra året :'(
Fett bull!

//Sandraah