Bränslemängdsmätaren dog på min golf III

Aiina
22 mars 2009 · 12 Inlägg

Hej jag har ett ganska irriterande problem, jag var ute och körde på motorvägen med mig golf III 96-års modell och kollade på min bränslemängdsmätare och såg att jag hade halv tank, 5 min senare så sa den att jag inte hade något bränsle kvar.
Jag blev ganska fundersam och stannade till direkt vid första mack och tankade fullt. när jag sedan startade bilen igen så sa den fortfarande att det var tomt. passade då på att kolla om det läckte ut bränsle på marken men det gjorde det inte.
snälla kan någon hjälpa mig med att komma på saker som jag kan kolla?
MVH Aiina

MeloveGolf Vw trimmare
22 mars 2009 · 2 995 Inlägg

Mätarhusets lödningar kan ha släppt, eller så är det helt enkelt själva givaren i tanken som är död.....

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
Aiina
22 mars 2009 · 12 Inlägg

okej, var sitter givaren? och hur kollar jag om den är död?

RPM2006
23 mars 2009 · 537 Inlägg

Aiina skrev:
okej, var sitter givaren? och hur kollar jag om den är död?

Sitter troligtvis i bensintanken? Du ska väl bort med baksätet och där kan du komma åt pump mm

Aiina
23 mars 2009 · 12 Inlägg

mjo jag visste att den sat i tanken men frågan var mera var i tanken wink men jag ska kolla om den sitter under baksätet så får vi se wink

MeloveGolf Vw trimmare
23 mars 2009 · 2 995 Inlägg

Aiina skrev:
mjo jag visste att den sat i tanken men frågan var mera var i tanken wink men jag ska kolla om den sitter under baksätet så får vi se wink

du behöver inte plocka bort baksätet roll låter som ett jäkla extra jobb, lyfta på mattan i skuffen däremot kan jag gå med på...

Givaren sitter nere i tankarmaturen kan kolla upp och kanske fixa en exakt bild senare när jag är vid rätt dator..

BMW X3 "3.0i Vardagsbilen" (2004)
_GhostDriver_
23 mars 2009 · 107 Inlägg

Håller med, Lyft på mattan i skuffen, Där hittar du ett stort runt svart lock. Skruva loss det. Under där sitter bränslepumpen med en flottör. Kolla även säkringarna i din bil då det brukar vara den vanligaste orsaken till att elprylar bara lägger av. Lycka till med din goffe!

Aiina
24 mars 2009 · 12 Inlägg

hmm nu har jag då da kollat efter givaren och kortslöt mellan två av fyra kontaker på kabeln till givaren och försökte summra och se vilka stift det till att börja med var som gick in i instrumentpanelen, men dess värre så gick det inte så bra, kom inte fram till något överhuvudtaget. är det någon som har nått bra tips att kolla om givaren är hel.

_GhostDriver_
24 mars 2009 · 107 Inlägg

Minns inte hundra hur givaren ser ut nu men du borde kunna mäta den. Koppla på ett mätinstrument och höj å sänk flottören å se om den ger utslag.
Förstod inte riktigt vad du skrev. Kortslöt du några kablar när du lossade tankamaturen?

Aiina
24 mars 2009 · 12 Inlägg

ja asså jag tog bort polerna på batteriet och sedan kortslöt jag kablana som går från givaren till instrumentpanelen, men men vi kom ändå ingen vart :S vilken storhet ger givaren ut sin singnal?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang