RaggeRaggsocka skrev:
Åhå! Här levereras det fin fina höstbilder, gillar speciellt alé-fotona

Nu blir det till att krypa in i garaget igen, kan bli en ganska trevlig vinter, eller vad tror du?
Håller med dig om lacken där. Vi köper en stor bytta med färg, ett gäng rollers och från den dagen går vi under namnet "Team Hörapparatsbrun"

Äntligen!
Mvh Ragge
satana vad det skrivits friskt i tråden här då!
mm ja håller med att det kommer bli kul med en hel del skruvande med bilarna i vinter! Riktigt trevligt ju, mer mos i slungan!

RobinS2 skrev:
Härlig projekt! intressant att följa! Har svårt för att bestämma mig vilket sprut jag ska köra med! får man fråga vad du gav för Vipec sprutet? kolla gärna in min E30 tråd också
I sommras ialf kostade det 13k ink lufttempgivare, laddtrycksventil, lite billigare för 2 år sen när ja köpte..
Jag har visserligen inte kört med något annat sprut men jag tycker det funkar skitbra! hade aldrig tidigare installerat något sprut och jag lyckades på första försöket.

lirat hur bra som helst, så jag tycker det är prisvärt. Smidigt å kunna köra med original trigger å skiva m.m.. har skapligt med in å utgångar med så man kan köra launch å flatshift mm
Jag tror jag kikade i din tråd för något tag sen.. såg påkostat och bra ut!

Koop skrev:
Sådär, hela tråden plöjd, mycket intressant här, kul som fan att läsa om ett E30bygge med lagom nivå på allt. Det ska ju vara herrejössesgrejer överallt när många bygger, men du bygger ju riktigt lagom.
Tillochmed så en knegare vågar tro att han kan genomföra liknande.
Tackar! kul att du tycker det! Ja jag fösöker hålla det på en vettig nivå, blir hela tiden uppgraderingar var efter man har tid å pengar.. tycker bilen fungerat riktigt bra i sommar och fått den ungefär som man tänkt sig, men man har ju alltid planer och idéer då man ser vad som funkar bra och vad som kan bli bättre!
bottcher skrev:
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.
Nån med samma tankar?
Det är en smaksak helt enkelt!
Nästan alla jag känner som åker e30 lr trimmat åker stummonterat men som sagt en 4a är ju inte å rekomendera då det vart lite väl hardcore på longloppsbilen!

Fungerade dock förvånadsvärt bra i polarns s13..
Båda fungerar ju bevisligen, och att man kör sönder med stummonterat är ju överdrivet! Originalkuddar och mycket mos känner jag dock ingen som provat men de måste ju finnas många som gjort och det är ju bara å hålla koll på dom, precis som med delrin och allt annat så klart som man måste hålla koll på när man åker trimmat!
Tanken är å köra in bilen i garaget ganska snart, ska dock upp en låda å koppling på en 4kraffsad pickup innan det är dags, dock inte fått grejjer än så det dröjjer nog in i nästa vecka innan det drar igång.
Hejs!!