3062
Sök

E30, 419whp, 580wnm! Nu väghållning och bromsar!

287 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#301
Casy skrev:
nosskirenibor skrev:
bottcher skrev:
Om du hade kunnat kolla hur du monterat på din nu hade de varit asschysst smile

dubbelkollat nu och det va som jag trodde.. den vänstra bussningen på bilden är fel, ska vara med tjockänden utåt!smile

/R

Bra, då fick man veta det! big_smile Undrade varför Millway inte skickade mig någon monteringsanvisning, men då förklarar ju detta saken smile mvh

Mmm tydligen har dom inte ordnat d än då!? borde va lätt fixat..
Men bussningarna är ju fan brutala! riktigt trevliga, skulle nästan köpa en sats å ha som "stressboll" då man blir varm i själen av att klämma på dom!wink

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

81 Inlägg
22 oktober 2010
#302
nosskirenibor skrev:
Casy skrev:
nosskirenibor skrev:
dubbelkollat nu och det va som jag trodde.. den vänstra bussningen på bilden är fel, ska vara med tjockänden utåt!smile

/R

Bra, då fick man veta det! big_smile Undrade varför Millway inte skickade mig någon monteringsanvisning, men då förklarar ju detta saken smile mvh

Mmm tydligen har dom inte ordnat d än då!? borde va lätt fixat..
Men bussningarna är ju fan brutala! riktigt trevliga, skulle nästan köpa en sats å ha som "stressboll" då man blir varm i själen av att klämma på dom!wink

Haha, instämmer. fick mina förra veckan! smile Märkte du stor skillnad emot orginal?


287 Inlägg
22 oktober 2010
Trådstartare
#303
Haha, instämmer. fick mina förra veckan! smile Märkte du stor skillnad emot orginal?

Mumms!
Väldigt svårt å säga då man bytte så mycket i samma veva, stötdämparna är ju det man reagerar mest över men förmodligen hade bilen inte känts lika exakt å precis i chassit om man åkt med gummi.. Men bra vart det!lol Jag gillar dom starkt!big_smile

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

287 Inlägg
23 oktober 2010
Trådstartare
#304
Idag tvätta jag bilen redo för å ställas undan.
Passade på å fota lite innan, men tyvär han det bli rätt sent men alltid något.smile

En del bilder är orörda. Några mer, andra mindre modifierade..

1.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010907_l3t1qy.jpg


2.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010908_7vh44u.jpg


3.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010909_f7cz22.jpg


4.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010910_1jklba.jpg


5.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010911_vdqtmk.jpg


6.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010914_mknbub.jpg


7.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010916_gwq2iw.jpg


8.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010918_oc8qzu.jpg


9.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010923_11gq72.jpg


10.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010920_8yebpk.jpg


11.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010930_msvfys.jpg


12.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010934_5o8hgx.jpg


13.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010935_v67g00.jpg


14.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010936_9y9w2w.jpg


15.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010937_dw21b3.jpg


16.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010938_5ymqe6.jpg


17.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010940_vsmh27.jpg


18.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010942_78xvxy.jpg


19.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010943_98cl7m.jpg


20.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010945_2v4c6t.jpg


21.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010950_63pzon.jpg


22.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010953_lmajt1.jpg


23.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/60332/1010955_4z3jtl.jpg



oj det vart en del bilder till sisst.wink

C ya!! /R
Senast redigerat av nosskirenibor (23 oktober 2010)

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

487 Inlägg
23 oktober 2010
#305
Hatar att allas bilar blir så jäkla blanka förutom min...
Riktigt snyggt, har du satt tillbaka turbon å allt efter besiktningen? smile


287 Inlägg
24 oktober 2010
Trådstartare
#306
_NeeX_ skrev:
Hatar att allas bilar blir så jäkla blanka förutom min...
Riktigt snyggt, har du satt tillbaka turbon å allt efter besiktningen? smile

´



hehe jasså! eh man skulle rolla bilfan typ mattbrun lr nått så skulle man inte behöva bry sig!tongue

Nä den står som den står.. ska städa ur lite där den ska förvaras i vinter, lite bildelar i vägen.wink
Men bilen ska in i garaget någe tag frammåt å plocka av toppen och se.. eventuellt riva hela motorn.. blir inte till å montera tillbaka turboprylarna nu..

/R

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

178 Inlägg
16 november 2010
#307
Åhå! Här levereras det fin fina höstbilder, gillar speciellt alé-fotona wink
Nu blir det till att krypa in i garaget igen, kan bli en ganska trevlig vinter, eller vad tror du?

Håller med dig om lacken där. Vi köper en stor bytta med färg, ett gäng rollers och från den dagen går vi under namnet "Team Hörapparatsbrun" big_smile Äntligen!

Mvh Ragge


487 Inlägg
16 november 2010
#308
RaggeRaggsocka skrev:
Åhå! Här levereras det fin fina höstbilder, gillar speciellt alé-fotona wink
Nu blir det till att krypa in i garaget igen, kan bli en ganska trevlig vinter, eller vad tror du?

Håller med dig om lacken där. Vi köper en stor bytta med färg, ett gäng rollers och från den dagen går vi under namnet "Team Hörapparatsbrun" big_smile Äntligen!

Mvh Ragge

Haha, I'm with ya!
Senast redigerat av _NeeX_ (16 november 2010)


Östhammar
117 Inlägg
16 november 2010
#309
Din bil först ragge wink

//

Skruvar bmw e30
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195303
http://www.facebook.com/#!/TeamRuffstuffracing
Stort tack till Östhammar Reserv och motordelar som Alltid bidrar med bra pris och snabba leveranstider!

1 067 Inlägg
16 november 2010
#310
Härlig projekt! intressant att följa! Har svårt för att bestämma mig vilket sprut jag ska köra med! får man fråga vad du gav för Vipec sprutet? smile kolla gärna in min E30 tråd också smile

GOD GAVE US TWINTURBO AND SATAN TOOK ONE AWAY

hbxservice.com
1 471 Inlägg
16 november 2010
#311
fint wink

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse

1 867 Inlägg
16 november 2010
#312
Sådär, hela tråden plöjd, mycket intressant här, kul som fan att läsa om ett E30bygge med lagom nivå på allt. Det ska ju vara herrejössesgrejer överallt när många bygger, men du bygger ju riktigt lagom.
Tillochmed så en knegare vågar tro att han kan genomföra liknande.
Senast redigerat av Koop (16 november 2010)

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

81 Inlägg
16 november 2010
#313
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.

Nån med samma tankar?


Östhammar
117 Inlägg
16 november 2010
#314
bottcher skrev:
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.

Nån med samma tankar?

Åker själv med delrin till motor och låda på min m20b20 och tycker att de funkar kanon , får ju lite mera motorljud in i kupèn men de är inget jag störs av. Kul när de låter lite extra bara big_smile
Men åka med stumma motorkuddar på 4 cylindriga motorer har jag fått för mig inte funkar lika bra tyvärr..

Skruvar bmw e30
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=195303
http://www.facebook.com/#!/TeamRuffstuffracing
Stort tack till Östhammar Reserv och motordelar som Alltid bidrar med bra pris och snabba leveranstider!

1 867 Inlägg
16 november 2010
#315
Många hävdar att stumma kuddar bara knäcker sönder grejerna, och jag är benägen att hålla med.
Fräscha originalgrejer är det som funkar bäst.
Jag såg en amerikansk leverantör som sålde E21 originalkuddar med en aluhylsa över till E30, så det kan röra sig lite, men stabiliseras av hylsan.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

178 Inlägg
17 november 2010
#316
bottcher skrev:
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.

Nån med samma tankar?

Jag åker med egentillverkade kuddar i alu till både motor och låda å jävlar va gött de är!
Ordentligt med locktite är att föredra då de vibbrerar en hel del.

Med full inredning tycker jag personligen att de blir precis lagom transmisionsljud big_smile

Vi plockade ihop en 24timmars bil, närmare bestämt en E30 318i. Självklart skulle allt vara så hårt och stumt som det bara gick. Motorkuddar i alu tillverkades, då detta beprövats på våra m20 snurror.
Satan vad den lilla fyrcylindriga motorn vibbrerade och förde oväsen! Peltorkåpor steg 3 och tandskydd var det som gälde lol
De var inget som vi led av under själva loppet, men resan dit var inte så smärtfri.

Så jag rekomenderar inte att stummontera en 4:a, men en 6:a går hur bra som helst!

En liten utbyggnad av vad Monsterw nämnde!

/Ragge


81 Inlägg
17 november 2010
#317
RaggeRaggsocka skrev:
bottcher skrev:
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.

Nån med samma tankar?

Jag åker med egentillverkade kuddar i alu till både motor och låda å jävlar va gött de är!
Ordentligt med locktite är att föredra då de vibbrerar en hel del.

Med full inredning tycker jag personligen att de blir precis lagom transmisionsljud big_smile

Vi plockade ihop en 24timmars bil, närmare bestämt en E30 318i. Självklart skulle allt vara så hårt och stumt som det bara gick. Motorkuddar i alu tillverkades, då detta beprövats på våra m20 snurror.
Satan vad den lilla fyrcylindriga motorn vibbrerade och förde oväsen! Peltorkåpor steg 3 och tandskydd var det som gälde lol
De var inget som vi led av under själva loppet, men resan dit var inte så smärtfri.

Så jag rekomenderar inte att stummontera en 4:a, men en 6:a går hur bra som helst!

En liten utbyggnad av vad Monsterw nämnde!

/Ragge

Hehe de låter inte kul. Då blir de till o behålla orginal då.

Tack för svar!


1 867 Inlägg
17 november 2010
#318
Så länge originalkuddarna håller så tror jag det är den bästa lösningen.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

287 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
#319
RaggeRaggsocka skrev:
Åhå! Här levereras det fin fina höstbilder, gillar speciellt alé-fotona wink
Nu blir det till att krypa in i garaget igen, kan bli en ganska trevlig vinter, eller vad tror du?

Håller med dig om lacken där. Vi köper en stor bytta med färg, ett gäng rollers och från den dagen går vi under namnet "Team Hörapparatsbrun" big_smile Äntligen!

Mvh Ragge

satana vad det skrivits friskt i tråden här då!

mm ja håller med att det kommer bli kul med en hel del skruvande med bilarna i vinter! Riktigt trevligt ju, mer mos i slungan!cool



RobinS2 skrev:
Härlig projekt! intressant att följa! Har svårt för att bestämma mig vilket sprut jag ska köra med! får man fråga vad du gav för Vipec sprutet?  kolla gärna in min E30 tråd också

I sommras ialf kostade det 13k ink lufttempgivare, laddtrycksventil, lite billigare för 2 år sen när ja köpte..
Jag har visserligen inte kört med något annat sprut men jag tycker det funkar skitbra! hade aldrig tidigare installerat något sprut och jag lyckades på första försöket.wink lirat hur bra som helst, så jag tycker det är prisvärt. Smidigt å kunna köra med original trigger å skiva m.m.. har skapligt med in å utgångar med så man kan köra launch å flatshift mm
Jag tror jag kikade i din tråd för något tag sen.. såg påkostat och bra ut!smile




Koop skrev:
Sådär, hela tråden plöjd, mycket intressant här, kul som fan att läsa om ett E30bygge med lagom nivå på allt. Det ska ju vara herrejössesgrejer överallt när många bygger, men du bygger ju riktigt lagom.
Tillochmed så en knegare vågar tro att han kan genomföra liknande.

Tackar! kul att du tycker det! Ja jag fösöker hålla det på en vettig nivå, blir hela tiden uppgraderingar var efter man har tid å pengar.. tycker bilen fungerat riktigt bra i sommar och fått den ungefär som man tänkt sig, men man har ju alltid planer och idéer då man ser vad som funkar bra och vad som kan bli bättre!wink





bottcher  skrev:
tänkte att jag kunde fråga här, då de verkar finnas en del e30 folk som läser här!
Nån som har erfarenhet av att sätta hårdare motor o växellådskuddar? Har
tittat på både modeller i alu o delrin, eller att använda befintliga o spänna ihop hårdare.

Nån med samma tankar?

Det är en smaksak helt enkelt!
Nästan alla jag känner som åker e30 lr trimmat åker stummonterat men som sagt en 4a är ju inte å rekomendera då det vart lite väl hardcore på longloppsbilen!lol Fungerade dock förvånadsvärt bra i polarns s13..
Båda fungerar ju bevisligen, och att man kör sönder med stummonterat är ju överdrivet! Originalkuddar och mycket mos känner jag dock ingen som provat men de måste ju finnas många som gjort och det är ju bara å hålla koll på dom, precis som med delrin och allt annat så klart som man måste hålla koll på när man åker trimmat!


Tanken är å köra in bilen i garaget ganska snart, ska dock upp en låda å koppling på en 4kraffsad pickup innan det är dags, dock inte fått grejjer än så det dröjjer nog in i nästa vecka innan det drar igång.

Hejs!!
Senast redigerat av nosskirenibor (17 november 2010)

Jag stessmekar E30 turbo, besök gärna min projekttråd ;) http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 19&p=1

81 Inlägg
21 november 2010
#320
Såg att du flyttat bak batteriet? Hur tjock kabel kör du fram o har du säkrat på något sätt?



Sök