Oljelekage på Golf III GTI

Static
29 mars 2006 · 208 Inlägg

Har en golf 3 gti -95 som läcker olja någongstans ifrån. Tänkte höra om de finns något speciellt ställe som dom brukar läcka ifrån. innan man börjar åla runt under huven ..
hör av dig om du vet

mvh

Gorm
3 april 2006 · 41 Inlägg

Static skrev:
Har en golf 3 gti -95 som läcker olja någongstans ifrån. Tänkte höra om de finns något speciellt ställe som dom brukar läcka ifrån. innan man börjar åla runt under huven ..
hör av dig om du vet

mvh

Tjenare!
Du ska nog kolla mellan växellåda & motor, den packningen brukar ge sej efter ett tag!

Du ska även se efter så inte botten-pluggen läcker..om den gör de = Byt den lilla ringen innan för denna bult!

Kolla också ventilkåpspackningen!

Lycka Till!

Vem gillar fartkameror? Inte jag
Audi A6 2.0T "S-line" (2008)
Static
4 april 2006 · 208 Inlägg

Underbart! ska kika på de när jag kommer hem! big_smile tack för svar!!


Gorm skrev:

Static skrev:
Har en golf 3 gti -95 som läcker olja någongstans ifrån. Tänkte höra om de finns något speciellt ställe som dom brukar läcka ifrån. innan man börjar åla runt under huven ..
hör av dig om du vet

mvh

Tjenare!
Du ska nog kolla mellan växellåda & motor, den packningen brukar ge sej efter ett tag!

Du ska även se efter så inte botten-pluggen läcker..om den gör de = Byt den lilla ringen innan för denna bult!

Kolla också ventilkåpspackningen!

Lycka Till!

lapin_kulta Maskinmontör
4 april 2006 · 139 Inlägg

olje pluggen läcker på min på min vento

Rwd 4 Fun :D
effect|
4 april 2006 · 9 Inlägg

Min golf läckte vid oljetrycks sensorn, alltså en liten grej som sitter på oljefiltter"hållaren" .Oljan sprutade ut vid el kontakten på sensorn.. en ny sensor kostade 5 euro alltså ca 50 kronor i sverige..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang