Volvo 740 Vindrutertorkare startar när ljuset

volvopwn
27 mars 2009 · 7 Inlägg

Mina vindrutetorkare startar när jag vrider på ljust vad jag hört är det fukt någon stans kan någon säga mer precis vad man skall göra för att bli av med felet

. Hemma bra
www.garaget.org
bäst
Volvo 740GL (1988)
TritoN Motorburen Ungdom
27 mars 2009 · 499 Inlägg

Hade det problemet ett tag med, det visade sig vara att ett positonljus var oerhört nära på att gå sönder, glappa lite om jag inte minns fel och varje gång det glappade till och det slocknade slog torkarna på, sen bytte jag lampa och felet försvann.. tongue

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton
PureLuck Mental retard :D
27 mars 2009 · 98 Inlägg

hade liknande fel på min gamla 740 och det vissade sig att om du tittar framifrån vid motorn så till höger in under fram skärmen så sitter det en kopplingsplint som hade ärgat sönder och fått dålig kontakt så fler och fler saker började bete sig underligt... men efter att ha rengjort den så fungerade allting fint igen smile om jag inte minns fel så måste batteriet plockas bortför att du ska kunna få in handen och komma åt det. PS. det är inte gott om plats så små händer kan göra underverk där inne wink

FRA Var har jag lagt mina blåa byxor ???
volvopwn
9 april 2009 · 7 Inlägg

Felet har självläkt frågade en lärare till mej och han sa att det var bara att köra bilen varm ett tag tills fukten i vindrutetorkarreläet torkat bort

. Hemma bra
www.garaget.org
bäst
Volvo 740GL (1988)
Anners__
9 april 2009 · 53 Inlägg

Jord fel i kopplingplinten som sitter underframskärmen som PureLuck  skrev...har haft samma fel på en gammal vinter bil..smile

VW In My Heart
Volkswagen Golf Mk3 "Slowrider" (1996)
BMW 320i E46 "Tysken" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang