Tändproblem 940 ltt, b230fk

ozzy ★★★★★
28 mars 2009 · 455 Inlägg

har väldiga problem med min bil.
när man står på tomgång så går bilen helt perfekt i motorn, men sedan när man ska köra så misständer den o hackar/rycker o sedan oftast dör den, sammtidigt som detta händer så ofta brukar varvräknaren fladdra hejvilt.
har bytt i tändväg: tändstift, rotor, fördelarlock, tändmodul, tändlägesgivaren, och även tändboxen, men inget av dessa har hjälpt.
antar ju det är något med tändningen eftersom varvräknaren betersej på sådant sätt. har även hänt att den börjat fladdra när nyklen bara är i IIans läge på nyckeln allstå bara tändning igång.

bilen har hackat/ryckt till lite då o då sedan ja köpte den ca 6månader sen, men är nu på senaste som den håller på att ge upp totalt nu.
så undrar vad detta kan vara för fel?

Perran89
28 mars 2009 · 40 Inlägg

ozzy skrev:
har väldiga problem med min bil.
när man står på tomgång så går bilen helt perfekt i motorn, men sedan när man ska köra så misständer den o hackar/rycker o sedan oftast dör den, sammtidigt som detta händer så ofta brukar varvräknaren fladdra hejvilt.
har bytt i tändväg: tändstift, rotor, fördelarlock, tändmodul, tändlägesgivaren, och även tändboxen, men inget av dessa har hjälpt.
antar ju det är något med tändningen eftersom varvräknaren betersej på sådant sätt. har även hänt att den börjat fladdra när nyklen bara är i IIans läge på nyckeln allstå bara tändning igång.

bilen har hackat/ryckt till lite då o då sedan ja köpte den ca 6månader sen, men är nu på senaste som den håller på att ge upp totalt nu.
så undrar vad detta kan vara för fel?

hade ett liknande fel i min 940. Min bil gick bra på tomgång sen ibalnd kunde den bara dö samtidigt som varvmätaren fick spel. Plockade isär instrumentet och de luktade bränt om varvmätarn tongue Böt varvmätarn sen har bilen fungerat felfritt tongue

Audi A6 "3.0 Tfsi Quattro S-line" (2013)
ozzy ★★★★★
28 mars 2009 · 455 Inlägg

okej kan de verkligen bero på att varvräknaren e pajj? värt att testa iaf o se. smile

turboforssen Telge Drifting Team
28 mars 2009 · 5 398 Inlägg

tändspolen bytt?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo v70 (1997)
Volvo 960 (1991)
ozzy ★★★★★
29 mars 2009 · 455 Inlägg

turboforssen skrev:
tändspolen bytt?

nej har inte bytt tändspolen, men den skickar väl inte signaler till varvräknaren som jag förstått det?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang