Bilen har blivit riktigt svårstartad, BMW 520i -98

Jolle87
30 mars 2009 · 1 585 Inlägg

Tjenare det är så här att farsan har lite problem med sin Bmw 520i -98 bilen har alltid fungerat skit bra. Men helt plötsligt för ett par veckor sedan så blev bilen väldigt svårstartad när den var varm. Nu har det blivit värre och nu är den även svårstartad när den är kall. Man måste ha full gas för att den ska starta. Och går väldigt orent i ca: 10sec när den väll har startat. Sen går den som den ska.
Men ibland går den även lite ryckigt när man kör, tex när man gasar över 4000rpm så blöddrar den nästan bara. Är det soppapumpen som börjar ge upp tro? Eller kan det vara något annat? Tändstiften som är dåliga? termostat/termostatgivaren? kamaxelgivaren/vevaxelgivaren? Är vad jag läst mig till att det kan vara. Någon som har haft samma problem som kanske kan veta vad det är?
Väldigt tacksam för hjälp! Och tips på hur jag ska gå vidare med problemet.

Tack på förhand!

Tjulin
1 april 2009 · 242 Inlägg

låter nästan som något åt tempgivarhållet men åk till nån liten verkstad och be dom läsa felkoder, så mkt elprylar det kan vara fel på så det är nog billigast att börja på det sättet, ska inte kosta så mkt pengar smile

BMW 535I (1991)
Jolle87
1 april 2009 · 1 585 Inlägg

mm har också tänkt på det där med att felsöka och få felkoderna. Men Bmw ville ha 1000kr bara för att koppla upp bilen mot datorn, vilket jag tycker var väldigt mycket. Så får se om man hittar någon som har diagnostikverktyg så man kan få felkoderna. Kanske köper mig en egen de är ju inte så dyra att köpa smile Har ju använding för den till min bil sen också tongue

Tjulin
1 april 2009 · 242 Inlägg

jo bmw's dator tar tid på sig därav priset:P, men en nån mindre verkstad måste ha universal utrustning för att läsa felkoder, måste vara billigare att kolla där

BMW 535I (1991)
kajc
2 april 2009 · 311 Inlägg

Dom tar 500:- för en felkodsavläsning här. smile

Memme I'am AWESOME..
2 april 2009 · 2 783 Inlägg

Åk till en liten arabmack så fixar dom det för ngn 100lapp! big_smile

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!
Saab 9-3 2.0T "Arten" (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang