4206
Sök

Calibra något kontigt ljud höger fram

357 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
När ja åker med min calibra så låter de nåt undligt ljud fram, vi tror de är från höger fram. som tillexempel om man åker i ett gupp så klonkar det, som de är något som är glappt eller nåt! har tagit bort båda hjulen idag men inget findes. sen när man sänkte ner bilen och provade kör så klunk lät de från höger fram lika när man åker och de kommer en höger kurva så låter de igen. Om de är nå stag lr bussning som är glapp, lr stötdämparen som slår låter som nåt slår. men vet inte vad

HJÄLP MIG!

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
31 mars 2009
Fick för mig att det var dämparen, men när du sa att det hörs vid höger kurvor fick jag gör mig att det var hjullagret, men det skulle nog inte klonka om det var lagret. Men Har du kollat allting i styrningen ? styrleder och allting ? Om inte så palla upp bilen och håll klockan 9 och 3 på däcket och gunga det lite och se om det glappar för att kolla styrleden, sen håller du 12 och 6 och gungar så kollar du lagret, om det känns stum och bra så är dom okej.. smile

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

C20LET
1 041 Inlägg
31 mars 2009
låter som att länkarm busning som är lite sliten, jag kan ha fel o det kan va nåt annat, men kolla bussningen som siter på länkarmen som är bulltad till balkarna under motorn det kan va en av de tv som är sliten så va det på min c20ne för ett par år sen.
//Rawad

Vi tycker olika vet jag, that's it

1 291 Inlägg
31 mars 2009
Kolla så plaststaget mellan krängningshämmare och länkarm är helt, mycket vanligt fel på calibra/vectra

C20LET
1 041 Inlägg
31 mars 2009
MattiasH skrev:
Kolla så plaststaget mellan krängningshämmare och länkarm är helt, mycket vanligt fel på calibra/vectra

japp det är vanligt fel på dessa stabilisatorstagen, de går sönder rätt fort om man monterar de fö långt ut eller långt in.
inte mycket jobb om den ska bytas kostar inte mycket heller 125kr sist jag köpte en sån tongue

Vi tycker olika vet jag, that's it

Sök