4253
Sök

Luftning av bmw kylsystem e36 325

465 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
hej, är så att jag ska ge mig på att byta min vatten pump på bmw'n  men vet ej hur man ska gå till väga när man luftar systemet? har fått höra att man ska gasa cirka 3000varv & sedan öppna skruven uppe på kylaren?? hjälp.. har sökt men hittar inget!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 mars 2009
Se till att fronten på bilen är uppåt, fyll på vatten, sätt på motor med full fläkt utan gasa på, lämna den gå en stund, öppna skruven, lämna luften gå ut, stäng skruven ingen vänta en kort stund och gör om det ingen 2-3 gånger tills all luft har gått ut, sen är det klart, kolla då och då vatten nivån.
Senast redigerat av alain (31 mars 2009)

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

1 418 Inlägg
31 mars 2009
Och håll förihelvete koll på motortempen smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

465 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
Se till att fronten på bilen är uppåt, fyll på vatten, sätt på motor med full fläkt utan gasa på, lämna den gå en stund, öppna skruven, lämna luften gå ut, stäng skruven ingen vänta en kort stund och gör om det ingen 2-3 gånger tills all luft har gått ut, sen är det klart, kolla då och då vatten nivån.

okey så man behöver alltså inte hålla massa varv på bilen?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
31 mars 2009
laaantz skrev:
alain skrev:

Nej, det behöver inte, jag har alltid gjort på tomgång, det fungerar perfekt.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

465 Inlägg
31 mars 2009
Trådstartare
alain skrev:
laaantz skrev:
alain skrev:

Nej, det behöver inte, jag har alltid gjort på tomgång, det fungerar perfekt.

okey  man tackar för hjälpen:)

687 Inlägg
1 april 2009
Du kan ju gasa till lite så du får cirkulation på det. Så att all luft kommer ut.
Senast redigerat av volvo_Tobias (1 april 2009)

Sök