2431
Sök

[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken,... Visa mer

amatörkonstruktör
573 331 Visningar
Uppdaterades senast 12 april 2013
Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
15 februari 2010
jag vill se nya biiilder Sannah... smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
15 februari 2010
Volvo1968 skrev:

erkänn att du är lite kär i Sannah wink frän 140 och tjej.. blir det bättre? wink men jo, jag vill med se nya bilder! big_smile

"Life´s too short to drive a boring car"

amatörkonstruktör
535 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

erkänn att du är lite kär i Sannah wink frän 140 och tjej.. blir det bättre? wink men jo, jag vill med se nya bilder! big_smile

hahaha jahaja, här får man höra tongue
vad vill du ha bilder på då? big_smile har inte hunnit göra så mycket senaste dagarna då vi tömmer garaget för att byggfirman kommer och ska börja vilken dag som helst hmm

2 164 Inlägg
16 februari 2010
dyeltsbreh skrev:
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

hahaha jahaja, här får man höra tongue
vad vill du ha bilder på då? big_smile har inte hunnit göra så mycket senaste dagarna då vi tömmer garaget för att byggfirman kommer och ska börja vilken dag som helst hmm

jag personligen tror att han glömde ordet "på" mellan "biiilder" och "Sannah" wink

"Life´s too short to drive a boring car"

1 964 Inlägg
16 februari 2010
faan det har ju hänt lite sen ja va här sist big_smile japp ska du läsa egenom min tråd har du nog många timmar att kolla egenom tongue men det ser bra ut big_smile

280 Inlägg
16 februari 2010
Hur kan man ha missat detta?? :o Hur läckert som helst, forsätt kämpa på, kommer bli riktigt grymt smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
worlax skrev:
Hur kan man ha missat detta?? :o Hur läckert som helst, forsätt kämpa på, kommer bli riktigt grymt smile

Jag brukar smälta in i bakgrunden rätt bra så det är nog det ^^
Tack, hoppas på det big_smile

amatörkonstruktör
535 Inlägg
16 februari 2010
Trådstartare
UPDATE
Bwä! Världen arbetar emot mig, i know it!
Iofs, vissa dagar går ju faktiskt nästan allting dåligt så det kan nog kanske vara en sån dag idag.. eventuellt.. annats arbetar världen emot mig.. tror mest på det.

Ja iallafall då.. Blev en hel del slipat på taket, förstår inte varför jag fick sämst gener och utvecklade spinkarmar som inte orkar slipa i tusen timmar! (Gym är utesluter då det är för lame people)
Men sen så fanns det inget mer slip-papper kvar så då fick jag ge mig..

Tänkte att jag skulle skruva isär instrumentpanelen då den ska moddas lite.. lättare sagt än gjort tongue
90% gick bra, resterande 10% lider ju uppenbarligen av separationsångest och vägrar lossna.. RRR!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/861052_yibxgi.jpg

Och jag fastnar inte på bild idag så ni får se glada ut ändå cool
Nu ger jag upp och sticker och äter lite mat och hoppas att allt sätter sig på armarna så dom är grymt biffiga imorrn.. Bai bai!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
16 februari 2010
dadde skrev:
Volvo1968 skrev:

Fan du kom på mig Dadde tongue det skulle ju vara hemligt kom vi överens om big_smile Jag menar, det skiljer ju några år på oss, och är 50 mil ifrån varann, det skulle funka cool (men du hade rätt i en sak dadde, bättre kan man nog inte få det smile)

Okej men du satte dit dig själv med, är man kär för att man vill se mer bilder(och kanske lite fjortis med 3 i:n) så blev ju du precis lika kär Dadde big_smile och du bor närmare wink

För att bli lite allvarliga igen (haha jag tongue), nu fick jag min bild så skall inte störa mer på en vecka smile

(för övrigt är det en smily efter varje mening, vilket tyder på att jag är på bra humör smile)
Senast redigerat av Volvo1968 (16 februari 2010)

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------

amatörkonstruktör
535 Inlägg
17 februari 2010
Trådstartare
Volvo1968: Haha det är ju bra med beundrare big_smile

Förövrigt så går det inte så bra idag heller, råkade elda enda stackars borrmaskinen jag hade så nu vette sjutton hur fasiken jag ska göra. Håller på att resa gammalt spackel och annat äckel från en av framskärmarna, men kan ju inte gå på med vinkelslip och slipskiva då det tar för mycket i plåten, så kör trissa till borrmaskinen istället.. men nu får jag vänta tills imorrn då jag får låna en maskin av en kompis smile
Inte min vecka det här ^^

Får ge mig på att slita av ok och bromsskiva på andra sidan istället, så nånting blir gjort.
Urk, ge mig en slav plz? ><

Liten pöjk
610 Inlägg
17 februari 2010
*Urk, ge mig en slav plz? ><*
haha nä nu ska jag vara tyst x)

Roligt att de händer något smile stod ju still ett bra tag tongue men i med friska tag! jobba på nu smile

orginal? nää du kan va orginal!

amatörkonstruktör
535 Inlägg
18 februari 2010
Trådstartare
efreeli: Haha smile ja men jag ser det som att den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge wink

UPDATE
Suck pust.. trött som farao.
Har ägnat dagen åt att rensa ur det sista ur garaget. Skåp, hyllor, lådor, gamla batterier, en tv, bensindunkar, andra dunkar, papper till förbannelse och.. ja, you name it.
Måste fasiken rota reda på före och efterbilder så ni verkligen får se vilken brutal förändring det blivit smile

Men ja, det är lite svårt att hinna med bilen samtidigt, men jag försöker tongue
Bakvagnen hänger numera bara i en stackars bult och är redo att plockas ner. B18 och motorlyft åkte hem till motorlyftens ägare alldeles nyss. Borrmaskin lånad och står klar i garaget.
Så imorrn då jäklar ska det hållas på smile

Nu ska jag snart ta med mig min feber och åka och jobba natt, 22.10-03.30, måste jag nämna att jag är o-pepp? tongue

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
18 februari 2010
ta med bilen så har du nått o göra big_smile dock har du nog det ändå men ändå hihi^^

------------------

Liten pöjk
610 Inlägg
18 februari 2010
städa garage är mycket tråkigt men endå sjukt värt! såg ut som ett bomb nerslag i mitt men pappa fick nå ryck och hjälpte till och städa. nu går det iallfal att vara där ute och skönt när allt ligger på sin plats smile

1 574 Inlägg
18 februari 2010
Eftersom alla andra kåta små pojkar verka kommentera detta projekt så får ja väl också göra de roll haha cool
Ser ut att bli riktigt bra, forsätt så bara! big_smile
Är ju kul att städa garage ibland, då man hittar saker man inte visste om, haha lol
Mvh/Robin

Liten pöjk
610 Inlägg
18 februari 2010
VovlokaXxen skrev:
Eftersom alla andra kåta små pojkar verka kommentera detta projekt så får ja väl också göra de roll haha cool
Är ju kul att städa garage ibland, då man hittar saker man inte visste om, haha lol
Mvh/Robin

Typp en R-kam big_smile hahahaha xD

1 574 Inlägg
18 februari 2010
efreeli skrev:
VovlokaXxen skrev:
Mvh/Robin

ett bra exempel där då, men vem hitta den åt dig då pärskaft? wink

Liten pöjk
610 Inlägg
18 februari 2010
VovlokaXxen skrev:
efreeli skrev:
VovlokaXxen skrev:
Mvh/Robin

ett bra exempel där då, men vem hitta den åt dig då pärskaft? wink

njaa typp pappa (A) haha nä men skit kam som bara låg x)

(nu kommer minst 50% av dom som läser detta leta igenom hela garaget xD haha)

amatörkonstruktör
535 Inlägg
19 februari 2010
Trådstartare
efreeli: Ja det är galet nice när allt är där det ska vara big_smile Fan, såna fynd hittar då inte jag i mitt garage sad

VovlokaXxen: Hahaha, ja jag säger då det tongue

BTW!!
Fick även bekräftat idag att jag får min bakaxel kortad, blir troligtvis 60mm kortare, 30 på varje sida. Så nu återstår det bara att se hur i fridens namn jag ska få ner åbäket till Köping tongue
Senast redigerat av dyeltsbreh (19 februari 2010)

Liten pöjk
610 Inlägg
19 februari 2010
Släpvagn, haka på den på din saab. (ursäkta svordomen) big_smile x)
Eller buss gods ? du menar väll bakaxeln tongue ? xD

Sök