[Renovering, lack + motorbyte, AIRRIDE] Volvo 144 -67

Helrenovering med motoruppgradering och luftfjädringsbygge på min Volvo 144 -67, målas i en ljus lamborghini grön med ljusgul pearl, och moddas för att kunna stå på 18" ekerfälgar. Cleant stuk och mycket krom är tanken, enjoy the ride! [ nylackad ]
  • 253 Följare
  • 556 465 Visningar
  • Uppdaterades senast 12 april 2013
dyeltsbreh amatörkonstruktör
20 april 2009 · 535 Inlägg

_pekka_ skrev:
Blir det nå jobba idag eller? smile var ner till dig och hämtade lite saker, kommer ner igen när jag kopplat insprutningen, när de nu blir (A) När kommer kussen?

Haha det låter bra det, var inte hemma så mycket idag faktiskt ^
Men jag frågade honom idag och sa att det var BRÅTTOM, så hoppas han får tummen ur någon dag den här veckan iallafall, annars bryter jag ihop snart tongue

dyeltsbreh amatörkonstruktör
20 april 2009 · 535 Inlägg

81an skrev:
kul projekt..4d 140 ser man inte ofta, bra att du ser till att den lever vidare!

Tackar smile Ja, var ju sugen på en 2d först, men ju längre man kommer så börjar jag uppskatta mina fyra mer och mer, skulle inte en överväga att byta längre smile Dom är ju lite mer ovanliga i styling-sammanhang vad jag har sett också.

dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 april 2009 · 535 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/633188_yatvny.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/633189_5w8xn5.jpg

SPACKEL big_smile

Tubbex
21 april 2009 · 1 517 Inlägg

massa spackel ^^   ska bli interssant o se slutresultatet big_smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
dyeltsbreh amatörkonstruktör
21 april 2009 · 535 Inlägg

TUbbex skrev:
massa spackel ^^   ska bli interssant o se slutresultatet big_smile

Så det räcker iallafall wink ja, det tycker jag med faktiskt big_smile

efreeli Liten pöjk
21 april 2009 · 610 Inlägg

riktigt najs big_smile kommer som sagt bli roligt att se slutresultatet smile men klart de ska smygas ner lite trim (A)

orginal? nää du kan va orginal!
dyeltsbreh amatörkonstruktör
22 april 2009 · 535 Inlägg

efreeli skrev:
riktigt najs big_smile kommer som sagt bli roligt att se slutresultatet smile men klart de ska smygas ner lite trim (A)

Haha ja det kommer väl sluta så kan jag tänka mig ^ men det får komma sist i think wink men fortsätt kika så fåru se, drog en koll på din och jag känner igen mig lite där big_smile kommer nog bli finemang det där smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
22 april 2009 · 535 Inlägg

Tänkte faktiskt att jag skulle dra upp en bild på fälgarna, men jag överväger även överraskningsmomentet som dom faktiskt är ;D så ni får faktiskt hålla er lite lite till big_smile

Iallafall, taket fick sig en dos spackel idag. Efter att vi klurat ut att jag är pantad och gjort fler bulor än behövligt i taket så fick jag snällt sätta mig och skära loss den limmade mittbalken inifrån så att taket släppte och kunde knackas till. Men efter det blev det bra igen, tur man har plåtslagarn där som håller koll tongue

Jag däremot fick roa mig med att slipa på dörrarna som ligger ute medans grabben spacklade, jag gjorde inte mycket nytta där inne ändå smile
Så nu är iallafall halva taket spacklat, ska ut och slipa över det imorgon. Så får vi se när han får barnvakt och kan fortsätta.

Drar nog en update imorrn också om jag hinner och kommer ihåg, med lite pixxxx så klart big_smile

Senast redigerat av dyeltsbreh (22 april 2009)

dyeltsbreh amatörkonstruktör
22 april 2009 · 535 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/633750_g4c5y1.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/633752_a0uvx8.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/86225/633757_7mwtvy.jpg

Så här ser det ut där ute just nu, lilla kokainlabbet ungefär. Pust!

mickey
22 april 2009 · 247 Inlägg

Inleder med att ge dig sjukt mycket beröm, tycker du gör ett riktigt bra jobb!

Avslutar med att ge dig ett tips om du behöver något till 140 så har jag det mesta.

Kämpa på tjejen!

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
dyeltsbreh amatörkonstruktör
22 april 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Inleder med att ge dig sjukt mycket beröm, tycker du gör ett riktigt bra jobb!

Avslutar med att ge dig ett tips om du behöver något till 140 så har jag det mesta.

Kämpa på tjejen!

Tackar!! Det känns verkligen värt det när man får höra sånt ibland smile

Ja gud ja, grejer behövs hela tiden. Letar som en idiot efter bl.a. kromlister, det kromade tanklocket och lister runt fram och bakruta. Även grenrör letar jag, men det kan eventuellt ha löst sig. Men det är jättebra att du sa det ifall jag kommer på något smile

mickey
22 april 2009 · 247 Inlägg

Det är du värd efter allt slit det innebär att slipa ner en bil och allt annat du gjort runt om!

Tror jag har allt det där, kan fela på någon av listerna pgr av att min är 2 dörrars. Ska ut till garaget i helgen så kan kolla mer noggrant då!

Senast redigerat av mickey (22 april 2009)

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
efreeli Liten pöjk
22 april 2009 · 610 Inlägg

dyeltsbreh skrev:

mickey skrev:
Inleder med att ge dig sjukt mycket beröm, tycker du gör ett riktigt bra jobb!

Avslutar med att ge dig ett tips om du behöver något till 140 så har jag det mesta.

Kämpa på tjejen!

Tackar!! Det känns verkligen värt det när man får höra sånt ibland smile

Ja gud ja, grejer behövs hela tiden. Letar som en idiot efter bl.a. kromlister, det kromade tanklocket och lister runt fram och bakruta. Även grenrör letar jag, men det kan eventuellt ha löst sig. Men det är jättebra att du sa det ifall jag kommer på något smile

kolla på närmaste skrot smile va där för någon dag sen och köpte krom lister till bakrutan smile

btw prenumera (stavning x) är ett måste smile

Senast redigerat av efreeli (22 april 2009)

orginal? nää du kan va orginal!
dyeltsbreh amatörkonstruktör
23 april 2009 · 535 Inlägg

mickey skrev:
Det är du värd efter allt slit det innebär att slipa ner en bil och allt annat du gjort runt om!

Tror jag har allt det där, kan fela på någon av listerna pgr av att min är 2 dörrars. Ska ut till garaget i helgen så kan kolla mer noggrant då!

Låter ju hur bra som helst det! Du kan väl skicka ett PM när du har kikat efter vad du har smile
Jo listerna kan nog bli fel då, men får kika vidare efter det.

Och tack igen big_smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
23 april 2009 · 535 Inlägg

efreeli skrev:

dyeltsbreh skrev:

mickey skrev:
Inleder med att ge dig sjukt mycket beröm, tycker du gör ett riktigt bra jobb!

Avslutar med att ge dig ett tips om du behöver något till 140 så har jag det mesta.

Kämpa på tjejen!

Tackar!! Det känns verkligen värt det när man får höra sånt ibland smile

Ja gud ja, grejer behövs hela tiden. Letar som en idiot efter bl.a. kromlister, det kromade tanklocket och lister runt fram och bakruta. Även grenrör letar jag, men det kan eventuellt ha löst sig. Men det är jättebra att du sa det ifall jag kommer på något smile

kolla på närmaste skrot smile va där för någon dag sen och köpte krom lister till bakrutan smile

btw prenumera (stavning x) är ett måste smile

Japp, ska kika igenom dom närmaste hade jag tänkt, men det får bli när jag har nån heldag över så man hinner åka runt lite smile

dyeltsbreh amatörkonstruktör
24 april 2009 · 535 Inlägg

Blir Feltema idag och köpa lite skrot.. bl.a. ytterligare ljuddämpning till golv och torpedvägg, det ska bli TYST ^
Annars så kommer det spännande paket med Bussgods senast tisdag, DET ska bli jävligt skoj att ta en kik på. Hoppas Pekka fortf är på att bygga, det kan bli skoj big_smile

Nu är färgval även helt hundra, hittade precis det jag var ute efter. Nu är bara frågan om det ens går att få fram receptet så vi kan blanda, men det återstår att se smile

efreeli Liten pöjk
24 april 2009 · 610 Inlägg

dyeltsbreh skrev:
Blir Feltema idag och köpa lite skrot.. bl.a. ytterligare ljuddämpning till golv och torpedvägg, det ska bli TYST ^
Annars så kommer det spännande paket med Bussgods senast tisdag, DET ska bli jävligt skoj att ta en kik på. Hoppas Pekka fortf är på att bygga, det kan bli skoj big_smile

Nu är färgval även helt hundra, hittade precis det jag var ute efter. Nu är bara frågan om det ens går att få fram receptet så vi kan blanda, men det återstår att se smile

Man vill ju höra motorn sjunga smile vill se färgen yikes

orginal? nää du kan va orginal!
dyeltsbreh amatörkonstruktör
25 april 2009 · 535 Inlägg

efreeli skrev:

dyeltsbreh skrev:
Blir Feltema idag och köpa lite skrot.. bl.a. ytterligare ljuddämpning till golv och torpedvägg, det ska bli TYST ^
Annars så kommer det spännande paket med Bussgods senast tisdag, DET ska bli jävligt skoj att ta en kik på. Hoppas Pekka fortf är på att bygga, det kan bli skoj big_smile

Nu är färgval även helt hundra, hittade precis det jag var ute efter. Nu är bara frågan om det ens går att få fram receptet så vi kan blanda, men det återstår att se smile

Man vill ju höra motorn sjunga smile vill se färgen yikes

Haha äh en b20 är väl inte mycket att höra ändå ;D Ah, ska fixa en bild på den, den är grym!!

mickey
25 april 2009 · 247 Inlägg

skönsång.. hmm stod 1 meter bakom en koenigsegg som varvade ur någorlunda idag..

.. sjukt ..

Vill se bilder på din V20... eller ja B20 iaf..

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
Morph
27 april 2009 · 8 Inlägg

Än är det inte försent att adoptera bort B20:n och slänga i en smallblock ;D

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang